Gå til innhold

Under 6% av Wii eierene brukte Wii i juni (USA)


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo dømt til å gå slik. Selv solgte jeg den for vel et halvt år siden. Nå skal jeg studere i 6 år, så det får holde med PS3 for min del. Blir neste Zelda en suksess kjøper jeg vel en Wii med Zelda x2 når tiden strekker til.

 

Jeg kjøpte DSi i juni. Den brukte jeg til å spille meg halvveis gjennom Zelda PH. Temple of the Ocean King ble for mye av det vonde. Snart lider den nok samme sjebne som Wiien ...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt alle tre konsollene siden de kom ut (og psp og ds), og Wiien er den som blir klart nest minst brukt, bare mer enn ps3en. Altfor få kvalitetsspill for spillere som kommer ut til Wii, det siste var vel No More Heroes tenker jeg. Xbox/PS3 (her anser jeg det som en smakssak hva som er best, det meste av spill kommer jo til begge. Selv gjør live arcade og kontrollen at Xbox vinner for meg) har spillbibliotek av en helt annen klasse.

 

Synd, Nintendo kunne virkelig fått med seg alle her, men forstår jo at de driter i hardcorespillerene når de får med seg absolutt alle andre.

 

Men det viser vel hvilket overflodssamfunn vi lever i når folk kan bruke 3-4000 på konsoll og spill og aldri bruke det.

 

Er jo bedre enn å bruke 3-4000 på konsoll og spill og så sløse bort verdifull tid på å bruke det uten at det er moro!

Endret av skeib
Lenke til kommentar
Tenk bare hva Wii kunne ha vært med samme grafikkytelse som konkurentene?

 

Grafikken har jo ikke noe særlig å si - men tenk hva den kunne vært om man hadde giddet å lage skikkelige spill til den! De beste Wii-spillene er jo de som har brukt helt ordinære kontroller og ingen gimmicks.

 

Ikke noe særlig å si? Du påstår altså at begreningengene Wii har i grafikk og fysikk, ikke setter begrensinger for gameplayet i forhold til 360 og PS3?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Se og hør nyhet etter min mening. Selv om forskjellen mellom Wii og 360/PS3 prosentene er store, så er tallene ikke så veldig farlige.

 

Wii: 6% av 24,21 millioner er: 1,45 million

PS3: 10% av 9,02 millioner er: 0,902 million

360: 12,5% av 17,99 millioner er: 2,25 millioner

Tallene er tatt fra VGchartz.

 

360 har en langt mer aktiv brukerbase ifølge disse tallene, men det er snakk om temmelig småe tall. Wii-tallene er triste, men så lenge det fins aktive spillere så trenger ikke utgiverene å bekymre seg. Wii har også vist seg å være innbringende for tredjepartutgivere som har orket å gi ut gode spill.

 

Det er garantert disse to faktorene som har gjort at prosentandelene er slik de er:

1. 360 og PS3 har fått langt flere storbudsjettspill frem til nå.

2. Det er ingen tvil om at en stor del av Wii-eierene er "casuals".

 

Det er dog lys i tunnellen. Nintendo har tatt seg sammen, og tredjepartutgiverene har vært flinke hittil i år. Når jeg ser på lineupen til Wii så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å tro at prosentandelen vil stige mye i løpet av det neste året.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Tenk bare hva Wii kunne ha vært med samme grafikkytelse som konkurentene?

 

Grafikken har jo ikke noe særlig å si - men tenk hva den kunne vært om man hadde giddet å lage skikkelige spill til den! De beste Wii-spillene er jo de som har brukt helt ordinære kontroller og ingen gimmicks.

 

Ikke noe særlig å si? Du påstår altså at begreningengene Wii har i grafikk og fysikk, ikke setter begrensinger for gameplayet i forhold til 360 og PS3?

 

Tja, har 1 poeng her over dette..... Multispillene. Wii sitter i realiteten på en haug med ports fra PS2-GC-Dreamcast siden de som lager spill til PS3 og 360 ikke kan porte til Wii pga hardware barrieren.

Hadde Wii vært på likefot med PS3 og 360 på hardware, hadde wii sett STORE menger flere spill siden de hadde fått ALLE spillene som var multi-konsoll.

Lenke til kommentar

Tja, for min del går det i rykk og napp med hva som spilles på, X360en har nå stått urørt og kald i noen måneder til fordel for Wii. Men nå i det siste har Wii stått kald og urørt i forhold til PS3.

 

Men det kan kanskje være noe i det som blir sagt i den artikkelen og om det stemmer er det skremmende for utviklere som vil lage spill med litt høyere budsjett. Wii er ikke akkurat da en sikker platform å utvikle på om folk ikke bruker den.

 

Skulle likt å se reelle tall for Europa og.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii på impuls da xboksen streiket for n'te gang og jeg ble lei av å vente på å få den tilbake fra reparasjon. Den første tiden storkoste jeg meg med spill som Super Mario Galaxy og Zelda, men etter at jeg hadde "brukt opp" kvalitetsspillene som kom rundt launch var det fint lite av interesse senere. Har spilt Metroid, Resident Evil og Guitar Hero etterhvert, men det er stort sett alt. Det er en svært bra konsoll jeg elsker, men det er jo ingen spill til den lengre. Det neste blir Super Mario Galaxy 2 og Resident Evil: Darkwater Chronicles, men hva annet er det å glede seg til? Har veldig mange spill til PC, Ninteno DS og xboks (kjøpte en ny) jeg gleder meg til, men to eller tre til wii. Det holder ikke.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte DSi i juni. Den brukte jeg til å spille meg halvveis gjennom Zelda PH. Temple of the Ocean King ble for mye av det vonde. Snart lider den nok samme sjebne som Wiien ...

 

Neineinei, DS har jo utrolig mange bra spill! Phantom Hourglass var ikke spesielt bra, men de beste spillene til DS slår alle spill jeg har spilt til både 360 og PS3! Gjør deg selv en tjeneste og sjekk ut spillbiblioteket til DS.

 

 

Det neste blir Super Mario Galaxy 2 og Resident Evil: Darkside Chronicles, men hva annet er det å glede seg til?

 

Om du ikke har sjekket ut No More Heroes, gjør det. Og gled deg til toeren. NMH har en del kjedelig pengegrinding, men bosskampene gjør opp for det, og utviklerene har hørt på kritikken og skal visstnok fikse mange av problemene i oppfølgeren. Ellers så skal visst Little King's Story være veldig bra, og så kommer Metroid: Other M som ser digg ut.

 

Men bortsett fra de jeg listet opp så er fremtidige utgivelser ganske slappe... Glad jeg ikke eier en Wii.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...