Yunara Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Hei! Jeg er svært glad i å skrive, og driver for tiden og skribler ned noen kortere tekster og noveller, som jeg gjerne ville likt å fått publisert i et magasin eller en avis. Noen som vet hvordan dette lar seg gjøre? Vet dere om en avis eller et blad som kan gi meg denne muligheten? (Skriver helst i fantasysjangeren, så det ville vært ekstra fint om det fantes noen som ville pblisere det) Takker for svar!
kantarell Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Du er jo på nett - hvorfor ikke starte din egen novelleblogg i stedet?
FuckedUp Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Men bare et spørsmål: Hvordan skulle man gått frem hvis man ville få novella si publisert i en avis?
Thlom Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om. For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det. Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse.
FuckedUp Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om. For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det. Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse. takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå