Gå til innhold

District 9 - Spennende ny Sci-fi


Fulgu

Anbefalte innlegg

Når moderskipet kan stå og sveve i 20 år (mens deler regelmessig faller ned), hvorfor fant de da 1,8 millioner utsultede vesener der inne? Man skulle nesten tro at også rekelignende vesener tenker på mat framfor drivstoff.

 

Kanskje de hadde planlagt en kortere reise men dreit seg ut på navigeringa? Kanskje maten deres gikk ut på dato? Kanskje en eller annen gal rekelømmel pælma rasjonene ut av romskipet? Bruk fantasien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når moderskipet kan stå og sveve i 20 år (mens deler regelmessig faller ned), hvorfor fant de da 1,8 millioner utsultede vesener der inne? Man skulle nesten tro at også rekelignende vesener tenker på mat framfor drivstoff.

 

Kanskje de hadde planlagt en kortere reise men dreit seg ut på navigeringa? Kanskje maten deres gikk ut på dato? Kanskje en eller annen gal rekelømmel pælma rasjonene ut av romskipet? Bruk fantasien.

 

Jeg vil ikke bruke fantasien. Jeg vil vite hva filmprodusentene hadde tenkt om alt dette da de kom opp med idéen.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart å få bruke min egen fantasi i forbindelse med film. Faktisk gjør vi dette til en viss grad hele tiden (et vanlig eksempel er når en film viser hendelse a og c, men ikke b, men vi klarer likevel å forstå/fantasere hva som har skjedd i hendelse b).

 

Når filmer utfordrer oss til å bruke fantasien mer er det bare positivt, men ikke på bekostning av for eksempel troverdigheten.

Lenke til kommentar
Jeg synes vi burde fått vite de tingene. Hvor var de på vei hen og hvorfor fikk de motorstopp?

 

Man får nå vite litt, i vertfall i denne traileren District 9 trailer(1:01)

"We didn't mean to land here"

"We had no choice"

"How can we go anywhere, if you have our ship?"

"We mean you no harm..."

"we just want to go home"

Ellers synes jeg vi får vite nok sånn generelt, det virker ikke som menneksene i filmen vet så veldig mye mer om de den vi får vite så jeg synes det skaper en vis sjarm.

 

Jeg helt enig med at markedsføringen har vært for dårlig i Norge, her i England har vi hatt flere plakater med bilde av en Ailiens på med strek over og hvor det står "This phonebox is only for humans". Hadde tenkt å ta bilde å laste opp på forumet, men fikk aldri gjort det og nå har de tatt dem ned.

 

Fant bilde på google.

 

restricted-phonebox-for-humans-only-lowres.jpg

 

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker helt klart å få bruke min egen fantasi i forbindelse med film. Faktisk gjør vi dette til en viss grad hele tiden (et vanlig eksempel er når en film viser hendelse a og c, men ikke b, men vi klarer likevel å forstå/fantasere hva som har skjedd i hendelse b).

 

Ja, det er greit at filmer ikke viser hendelse b, hvis den er lagt opp sånn at vi forstår hva som har skjedd. Men jeg vil ikke gjette og spekulere uten å ha noe å gå ut fra.

Lenke til kommentar

mistenker det kommer en oppfølger en eller annen gang.

 

Fikk følelsen av det da fyren fikk forklart av reka at konverteringen tilbake til menneske ville ta tre år og så stakk reka av i skipet sitt, det uten å plukke med seg noen uten av medrekene sine.

*host*

 

det er rett og slett for mange løse tråder.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Noen løse tråder for min del også.

 

Hvis aliene ville vekk. Hvorfor måtte de jobbe i det skjulte for å få det til?

Når de gikk inn i skipet, var de ikke redde for virus, bakterier?

 

Ellers vil jeg si det var en ekstremt rå film. Bildemessig var den helt fantastisk. Og råheten, syntes den rett og slett var veldig ekkel til tider. Rart at man kan lage en så usminket sci-fi film.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...