Gå til innhold

Anmeldelse: The Secret of Monkey Island: Special Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tolker det ikke som anmelderen mener at det aldri i noen tilfeller er mer detaljer, men at det er for lite forskjellig i bakgrunnene. I tilegg er det ikke løgn. Påstanden er rent subjektiv og er ikke usann sålenge den faktisk representerer det anmelderen følte, den kunne like gjerne vært "det ser ut som de har fått beskjed om å tengen flest mulig bananer", den påstanden er ikke usann, selv om det bare er en banan i bakgrunnen.

 

AtW

 

Sannheten er ikke subjektiv ATW, når bevisene - ja, man kan legge frem bevis for å vise at det anmelderen lirer ut av seg, er blank løgn. Det er bare å sette seg ned med spillet det, og svitsje mellom de forskjellige modusene. Da ser man RASKT at det anmelderen påstår rett og slett ikke er sant. Således er det løgn og usannheter.

 

Hvor er den objektive delen av denne uttalesen?: "Det ser ikke ut som et arbeid utført med kjærlighet og respekt, det ser ut som noen fikk beskjed om å tegne bakgrunnene på nytt i høy oppløsning og ferdig med det." Hvilket fakta er det du mener er galt? Såfremt du ikke kan lese anmelderens tanker, så er det ikke mulig å peke på noe fakta-feil der, fordi det er anmelders subjektive beskrivelse det er snakk om.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

3/10...?

 

hahahahahahahahahaha

 

 

Spilte det nettop og synes den nye grafikken ser mere en pen ut, jeg mener..

den ser jo fantastisk ut? no?

 

Spillet er akkurat like morsomt som det var første gangen jeg spilte det,

ahh gode minner kommer tilbake og holder det gående til siste slutt, og er

det ikke det som er poenget?. Mate nostalgien, få minnene tilbake.

 

Den nye musikken og voiceovern adder også til å få spillet inn i nåtiden

og jeg liker det.

 

originalen: 8/10

special edition: 7/10

 

imo er dette skikkelig oldschool lucasfilm grafikk. stemining!

 

the-secret-of-monkey-island-special-edition--20090601000416035.jpg

Lenke til kommentar

Snodigste anmeldelsen jeg noen gang har sett... De fleste andre steder får den 8 eller 9 av 10... og her klinker de til med 3 av 10?

 

Synes det er en meget bra remake. Selv om jeg likte orginalen, så har jeg ikke så veldig lyst å spille gjennom det med gammel pikselgrafikk. Med opppusset grafikk og lyd er det like gøy som det var for 20 år siden.

 

Dette er et spill med god spillbarhet, i motsetning til det meste som blir laget i disse dager. Er det virkelig så ille å spille noe i 2D? Må ALT være i 3D?

 

Håper de selger i bøtter og spann og at det kommer flere remakes av andre gamle slagere... Forhåpentligvis får andre spillprodusenter fra den tiden øynene opp for muligheten til å lage nye versjoner av gamle klassikere :)

Lenke til kommentar
Snodigste anmeldelsen jeg noen gang har sett... De fleste andre steder får den 8 eller 9 av 10... og her klinker de til med 3 av 10?

 

Synes det er en meget bra remake. Selv om jeg likte orginalen, så har jeg ikke så veldig lyst å spille gjennom det med gammel pikselgrafikk. Med opppusset grafikk og lyd er det like gøy som det var for 20 år siden.

 

Dette er et spill med god spillbarhet, i motsetning til det meste som blir laget i disse dager. Er det virkelig så ille å spille noe i 2D? Må ALT være i 3D?

 

Håper de selger i bøtter og spann og at det kommer flere remakes av andre gamle slagere... Forhåpentligvis får andre spillprodusenter fra den tiden øynene opp for muligheten til å lage nye versjoner av gamle klassikere :)

 

Tror ikke det var så mye kritikk mot at det var i 2D? Et tips til deg kan være scummVM, det gjør disse gamle klassikerene til endel bedre grafikkmessig, anbefales absolutt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gang på gang siden dere brøt med gamer.no har det kommet anmeldelser og artikler som overhodet ikke har noe som helst ute på internett å gjøre. Hvorfor ikke bare legge ned hele spilldelen ? Nyheter kommer 2 uker etter alle andre. anmeldelsene virker å være skrevet mens skribenten har sett på screenshoots eller youtube videoer. 

 

Makter ikke slikt tull lenger !

 

Det var en gang det oste litt mer kvalitet over anmeldelsene, nå er det bare linsesuppa igjen .

 

Når det ikke engang er muulig for noen å ta til seg litt kritikk så kan det bare være

 

takk for meg, spillverket

Lenke til kommentar

Er det mer politisk ukorrekt å gi en "for dårlig" karakter enn en "for god"? Det virker som det tas mye mer negativt opp når karakterer er overraskende negative enn overraskende postive? Sistnevnte blir gjerne møtt med et skuldetrekk, førstnevnte blir møtt med påstander om at folk forlater siden, og generelt svært mange hissige utbrudd. Dette så man også i killzone-anmeldelsen til gamer.no.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gang på gang siden dere brøt med gamer.no har det kommet anmeldelser og artikler som overhodet ikke har noe som helst ute på internett å gjøre. Hvorfor ikke bare legge ned hele spilldelen ?

 

Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver, så jeg skulle ønske du var mer konkret om hva du savner. Vi har naturligvis forbedringspotensiale, så vi setter pris på spesifikke tilbakemeldinger. Slik jeg ser det får vi mange positive reaksjoner på anmeldelsenes innhold, mens mesteparten av de negative tilbakemeldinger går på karakterene. Ofte er hovedargumentet at vi ikke "retter oss" etter alle andre anmeldere. Det er ikke noe mål for oss.

 

Vi etterstreber å presentere ærlige meninger om spillene vi spiller. Vi vil bruke hele skalaen og ikke la oss lede av karaktergivningen hos andre. Vi følger våre egne retningslinjer, og jeg mener vi jevnt over er gode på å sørge for at tallkarakterene gjenspeiler argumentene i teksten. Uansett er det helt uunngåelig at man vil finne anmeldelser man er uenig i.

 

Nyheter kommer 2 uker etter alle andre.

 

Det er selvfølgelig ikke ønskelig å være sent ute med nyheter, men vi er ganske nøye på å velge dagsaktuelle saker. Igjen må du nesten være mer konkret om du ønsker noe tilsvar, for jeg kjenner meg ikke igjen.

 

anmeldelsene virker å være skrevet mens skribenten har sett på screenshoots eller youtube videoer. 

 

Jeg regner med dette er satt veldig på spissen og at jeg ikke trenger å presisere det, men det er naturligvis ikke tilfelle. Vi tar oss god tid på å spille spillene og skrive anmeldelsene.

Lenke til kommentar
Er det mer politisk ukorrekt å gi en "for dårlig" karakter enn en "for god"? Det virker som det tas mye mer negativt opp når karakterer er overraskende negative enn overraskende postive? Sistnevnte blir gjerne møtt med et skuldetrekk, førstnevnte blir møtt med påstander om at folk forlater siden, og generelt svært mange hissige utbrudd. Dette så man også i killzone-anmeldelsen til gamer.no.

 

AtW

 

Every word you say to me is stupid.

 

Det har vel mer med at mange har spilt MI tidligere, og karakteren tilsier at spillet ikke er verdt pengene. Jeg har bare kjøpt det til iphone og synes det er like herlig som for 15-16 år siden, men antar det er minst like spillbart som på PC..

Lenke til kommentar
Er det mer politisk ukorrekt å gi en "for dårlig" karakter enn en "for god"? Det virker som det tas mye mer negativt opp når karakterer er overraskende negative enn overraskende postive? Sistnevnte blir gjerne møtt med et skuldetrekk, førstnevnte blir møtt med påstander om at folk forlater siden, og generelt svært mange hissige utbrudd. Dette så man også i killzone-anmeldelsen til gamer.no.

 

AtW

 

Every word you say to me is stupid.

 

Det har vel mer med at mange har spilt MI tidligere, og karakteren tilsier at spillet ikke er verdt pengene. Jeg har bare kjøpt det til iphone og synes det er like herlig som for 15-16 år siden, men antar det er minst like spillbart som på PC..

 

 

Touché! ^^,

Lenke til kommentar

Hmm leste anmeldelsen igjen for 3. gang, mest da tormoddf vil ha feedback på det folk kritiserer, og det er helt fair.

 

Det jeg bet meg merke til igjen men som jeg glemte å skrive om i min første post i denne tråden var at artikkel forfatteren skriver:

Du kan riktignok få betraktelig bedre spill til omtrent samme pris, og hvis du er ute etter et pek-og-klikk-spill finnes det mange bedre og billigere alternativer i så måte også.
Men, det er ingen eksempler på hva som er bedre, hva som det tydligvis er sammenlignet med. Noe jeg hadde savnet og som er vanlig i anmeldelser av spill og andre produkter.

 

Selv om spillene kanskje testes grundig, bærer ikke denne anmeldelsen preg av grundig arbeide eller gjennomspilling. Mye males om igjen og om igjen og om igjen, hvor på en leser kanskje kan tro at karakteren er helt grei...

 

En hver anmeldelse skal både være objektivt vurdert og subjektivt, det subjektive er 100% umulig å fjerne fra noen som helst tekst, men enhver journalist bør holde seg for god til å la personlige følelser farge sin vurdering av et produkt for mye.. Er det gjort her? Tja.. alt er subjektivt er det noe som heter, jeg synes det, men men, smaken er jo som baken.. :-D

 

Det finnes 100vis av sider på nett som tester software og hardware, og for å være interessant for en bruker, er det viktig å være tidlig ute. Jeg henger på HW.no av gammel vane, ikke pga gode reviews eller tidlige nyheter, det finnes det mer enn nok av på andre sider.. Selv om jeg blir eitrendes forbannet på noen reviews og svar på poster, så er det noe ved dette "nettverket" som holder meg tilbake.. Det er det ikke så mange andre hardware og software sider som greier.. og DET, er en positiv ting med hw.no og "dets" nettverk..

 

Folk kommer og folk går, sånn er det bare, selv om jeg sier jeg bryr meg lite om reviews her, så leses de likevel :)..

 

Kritikk.. hmm jeg kommer alltid tilbake til et sitat i fra filmen rattatouille eller hvordan det nå skrives: "The life of a critic is easy, we thrive on negative criticism, and it's fun to write. But the bitter truth we critics must face, is that the average piece of junk is probably more important than we designate it to be."

 

 

Så, om dette så sitter litt i vrangstrupen på meg og på mange andre, om vi har tilsynelatende enorme piller og svelge, uten tilbakemeldinger kan man ikke forbedre seg.. Vi som er negative, burde gi mer konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Er det mer politisk ukorrekt å gi en "for dårlig" karakter enn en "for god"? Det virker som det tas mye mer negativt opp når karakterer er overraskende negative enn overraskende postive? Sistnevnte blir gjerne møtt med et skuldetrekk, førstnevnte blir møtt med påstander om at folk forlater siden, og generelt svært mange hissige utbrudd. Dette så man også i killzone-anmeldelsen til gamer.no.

 

AtW

 

Every word you say to me is stupid.

 

Det har vel mer med at mange har spilt MI tidligere, og karakteren tilsier at spillet ikke er verdt pengene. Jeg har bare kjøpt det til iphone og synes det er like herlig som for 15-16 år siden, men antar det er minst like spillbart som på PC..

 

Jeg synes jeg ser en slik trend på negative anmeldelser genrelt, ikke spesifikt til denne, prøv å feks se i tråden rundt anmeldelsen av killzone. Jeg synes det virker som overraskende negative anmeldelser skaper mye mere følelser enn overraskende positive.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å ta artikkelen seriøst. Jeg ser ikke et snev av subjektivitet. Av en eller annen grunn liker han ikke tegningene som alle troverdige anmeldere ser ut til å like. Og det samme med stemmene. Jeg likte begge de tingene mer enn godt nok, og jeg har humret godt gjennom mesteparten av spillet.

 

Men mest av alt så er det det at anmelderen prøve å sette spillet i sammenheng med "dagens standard" som forbauser meg. Det er en relansering av et gammelt spill, for å gjøre det bedre tilgjengelig for folk som liker Monkey Island-serien. Det er ikke et helt nytt spill. Det er et gammelt spill med nye tegninger og med stemmer for å lettere kaptivere den moderne spiller. Det er nettopp derfor prisen er så lav, og jeg mener karakterer burde reflektere valuta for pengene. Og i mitt tillfelle hadde jeg ikke hatt problemer med å betale det dobbelte for dette spillet.

Lenke til kommentar
Men mest av alt så er det det at anmelderen prøve å sette spillet i sammenheng med "dagens standard" som forbauser meg. Det er en relansering av et gammelt spill, for å gjøre det bedre tilgjengelig for folk som liker Monkey Island-serien. Det er ikke et helt nytt spill. Det er et gammelt spill med nye tegninger og med stemmer for å lettere kaptivere den moderne spiller.

 

Her treffer du spikeren på hodet. Hvor godt fungerer nyutgivelsen av Monkey Island som en forbedring av en gammel opplevelse tilpasset dagens marked? Det er det Erlend gir sitt svar på i teksten.

Lenke til kommentar
Det er vanskelig å ta artikkelen seriøst. Jeg ser ikke et snev av subjektivitet. Av en eller annen grunn liker han ikke tegningene som alle troverdige anmeldere ser ut til å like.

 

Nå tror jeg neppe denne remaken er noen 3 av 10 for meg, så således er jeg nok ikke enig med karakteren, men akkurat det med grafikken er det jo flere som har påpekt. Kanskje ikke bakgrunnene, men jeg kan fint styre min begeisting for hvordan feks guybrush ser ut. Synes personene jevnt over ser mye bedre ut i MI3 feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...