Gå til innhold

Tatoveringsforslag - setter stor pris på det!


Traya

Anbefalte innlegg

Til bursdagen min i år fikk jeg et gavekort på tatovering av kjæresten min :!: ble litt sjokkert om jeg må si det selv. Har alltid ønsket meg en tatovering, men har aldri gjennomført det på gunn av det er for dyrt for meg og min økonomi, mamma nektet meg det da jeg var 16 :p og ikke minst at jeg fremdeles er litt pysete av meg, tenker på smerten etc.

Men jeg skal gjennomføre det!

Problemet ligger i at jeg ikke finner noe jeg liker, jeg har alltid ønsket meg en form for hieroglyf, planen var å ta en ankh men den har kjæresten min på låret og det kommer ikke på tale at vi har samme tatovering på samme sted, det blir etter min mening litt for dumt :(

 

Men jeg har fremdeles ikke funnet noen oversikt over et fullstendig "alfabet" eller oversikt som viser alle hieroglyfene, heller ikke fra mayaene sine side. Foreløpig har jeg kun sjekket på nettet og i enkelte bøker men der var det ikke mye gitt!

Er det noen som har litt mer peiling enn meg og kan henvise meg til steder, linker eller bøker? Hadde satt utrolig stor pris på det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, jeg har bare noen råd å komme med, vet ikke hvor langt du har kommet med ideer for det du vil ha etc.. Men--

 

Min intrykk av det jeg selv har på meg selv, og det jeg har sett på andre/snakket med andre om er at, små betydningsfulle tattoveringer er vanskelige å angre på fordi de har betydning for deg, derfor uansett om den er stygg eller begynner svømme ut i huden så blir ofte den eneste endringen å renewe den, istedet for å ta en cover-up e.l.

 

Store flotte tattoveringer er det også få som angrer på untatt såklart tribals. - men store flotte tattoveringer er ofte gjennomtenkte også.

 

Etter min erfaring ser jeg at de som angrer på sin første tattovering, som oftest angrer på at de ikke tok en stor en - noe stort og flott.

 

Jeg er selv tattovør - eller må si at jeg var siden jeg ikke har en fungerende maskin nå.

 

Finner du noe med masse betydning + en flott tattovering (original/vanskelig å gjøre/bra plassert på kroppen) så kommer du nesten garantert være stolt av den så lenge du lever. Men igjen, jeg har portrett tattoveringer gjort på meg, og store pieces, men den jeg er mest stolt av er et par streker - lignende en hodeskalle en venn gjorde på meg mens jeg gikk på en "skole" i danmark.

 

Hvis du bare tenker ta 1 tattovering synes jeg du skal ta god tid til å tenke igjennom hva du skal ha (Blir du lei tanken av en ting er det obvious du ville blitt lei den som tattovering)

 

Håper det her hjalp, og sorry for min dårlige norsk.

Lenke til kommentar

Viss du er litt stødig på handa er det artigaste å teikna ei tatovering sjølv. Eg har eit anker på armen som vart tatovert i rotterdam. Sjølvsagt fins det jo då begrensingar med kor kreativ ein er med eit anker, men det gjeld dei fleste ting. Finn noko du likar, og teikn det, eventuelt gjer endringar på noko du finn på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...