Gå til innhold

Hva har du i bagen? (golf)


Anbefalte innlegg

tittelen sier mest: HVA HAR DU I GOLFBAGEN DIN?

 

 

noe å ambefale? Noe å skryte av? FÅ DET UT!

 

Skriv gjerne med det du har i handicap !

 

 

mitt sett :

Jernsett: 4-GW DI9

Putter: Top flight tour edition.

Driver: 10,5* Wilson Staff Smooth.

Wood: Billigwood fra sveige.

Bag: Wilson 3lb Feather Bag - Red/ Silver/ Black

Baller: Titleist Nxt Tour og som regel 3lags baller.

 

Jeg er fornøyd med settet mitt, men skal kjøpe nye putter, wood og hybrid ;) Noen forslag? Jeg har 30 i hcp.

Endret av jakoboz94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bag: Ogio Grom

Jernsett: Mizuno MP-57 (3-PW)

Wedger: Titleist Vokey SM Black Nickel (52º og 58º)

Hybrid: Mizuno MX-700 (15º)

3-wood: Mizuno MX-700 (23º)

5-wood: Titleist 906F4 (18.5º)

Driver: Cobra Speed LD F

Putter: Scotty Cameron Studio Select Newport 2

Ball: Titleist Pro V1x

 

Bilete:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
lgOG712501-0396.jpg

 

mp57_med.jpg

 

vokey_200_blacknickel_large.jpg

 

mx700_hyb_large.jpg

 

mx700_fwy_large.jpg

 

906-f4_med.jpg

 

speed-ldf-08-large.jpg

 

camssnewport2_put_large.jpg

 

1021afa5-b8de-4b58-98f5-9c8ffe115276.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Bag: Ogio Grom

Jernsett: Mizuno MP-57 (3-PW)

Wedger: Titleist Vokey SM Black Nickel (52º og 58º)

Hybrid: Mizuno MX-700 (15º)

3-wood: Mizuno MX-700 (21º)

5-wood: Titleist 906F4 (18.5º)

Driver: Cobra Speed LD F

Putter: Scotty Cameron Studio Select Newport 2

Ball: Titleist Pro V1x

 

 

uuhh. rimelig bra :D

siden du spille med pro V1x regner jeg med at du har ganske lavt handicap. Hvor lavt snakker vi? :p

Lenke til kommentar

Spiller med et fullt Titleist jernsett som jeg kjøpte brukt for en tid tilbake. Billige saker med andre ord. Jeg har en King Cobra Driver som jeg vant i en turnering, men jeg klarer ikke å bruke den, hehe. Har en helt ordinær putter (ganske tung faktisk). Har ca 30 i HCP, men skriver meg stort sett opp hver gang jeg spiller. Er en stund siden med andre ord :p

 

Noen tips for å "raise" spiriten?

Lenke til kommentar

gå i pro-shoppen i klubben din og spør etter noen demo køller som headproen tror ville passe til ditt hcp. også tar du noen kurver på rangen ;)

 

Det jeg gjorde med jernsettet og driveren min.

 

og hvis du sliter med driveren ville jeg foreslått protimer. litt dyrt, men du merker at det går bedere på banen ;)

Lenke til kommentar

Desverre ikkje, er på 16,5 for augeblikket. Har prøvd forskjellige baller, blant anna Pro V1 som eg synest har litt for mykje spin. V1x er litt lengre og har litt mindre spin. Har og prøvd Taylormade TP, Bridgestone E5/E6, Srixon, Callaway. Den store forskjellen er det ikkje, men eg synest V1x føles så bra. Spesielt med wedger og putter. Er noko med utforminga av dimplene som får den til å sjå større ut enn andre baller og.

 

Har 8-10 nye baller liggande pluss ein haug brukte eg kjøper frå eBay til ein billig penge. Er kome til eit stadie no der eg slår vekk langt mindre baller og kan bruke nye på ein runde. Det går riktignok mykje opp og ned. Hadde ein runde der eg slo vekk 3 stykk på front nine, sleit med ein hook. Fekk løyst problemet og brukte ein gammal Maxfli-ball eg fant i skogen på resten av runden.

 

Du kan kvitte deg med mykje frustrasjon ved å legge vekk driveren og bruke ein 3 eller 5-wood i staden for. Å trene med driveren for å bli komfortabel med den er greit, men mange hadde hatt betre av å bruke meir wood frå tee.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

jeg har hørt at hvis for eksempel jeg som har 30 i hcp ikke hadde hatt noe nytte av Pro V1(x) og de 4-lags ballene. Stemmer det? At det bare ville ødelagt spillet mitt?

 

btw. har du prøvd Wilson Staff Px3 Soft Spin?

 

Eller man kan bruke 4/5 jern på tee. Men det er smak og behag. Men hvis man har mere kontroll og slår mere stabilt med jern enn med wood, så ville jeg ambefalt det :p

Lenke til kommentar

Ødelagt ville det nok ikkje gjort, men du vil ikkje dra nytte av dei på same måte som ein betre spelar. Ein måte dei kan bidra til å gjere vondt verre er at top end baller ofte er mjukare enn andre, noko som gjev meir spin. Ikkje berre backspin, men sidespin. Slår du då ein hook eller slice så vil ballen skru meir enn ein hardare ball. Fekk ein pakke Wilson-ballar, veit ikkje kva type det er, men dei gjorde jobben.

 

Det er klart du kan bruke jern, sjølv om dei ikkje vil gå like langt som ein 3/5-wood. Det er riktignok svært få høghandicappere som er gode med lange jern. Dei er ganske vanskelege å slå med. Eg mestra dei ikkje før eg kom under 20 i hcp. Fram til då brukte eg kun hybrid under 5 jern. I dag har eg ein hybrid som erstatning for 3-jernet. Hybridane gjorde ein framifrå jobb der eg ikkje klarte å bruke jern. 3-jernet er eg ikkje stabil nok med, difor har eg hybrid i staden for. 4-jernet går greit, har faktisk slått ganske bra med det i det siste.

 

Ein wood elller hybrid er normalt lettare å slå med. Dei gjev ikkje like god tilbakemelding og følelse som eit jern, som er grunnen til at låghandicappere ikkje brukar det i like stor grad. Eg synest og at eit jernslag er meir komfortabelt og kontrollert når eg først treff godt.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende mix av køller i baggen (Nike Sasquatch Xtreme):

 

Driver: Taylormade R5 Draw (12,5° loft)

3-wood: Nike Sasquatch Sumo2 (firkantsaken)

Jernsett: Wilson Staff Di-5 (P-3)

Wedger: Nike Ignite SW, Cleveland CG14 60°

Putter: Nike iC (blade-varianten)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bag: Nike Sasquatch Tour Standbag (anbefalast)

Jernsett: Nike Slingshot OSS (stor caviti back)

Wedgar: Olyo 52*, Cleveland 60* og 56*

Putter: Nike T-130 (vurderer ny putter)

Woodar: Cleveland Launcher 5- og 3-wood (15* og 19*)

Driver: Nike Sasquatch 10,5*

Ballar: mykje forskjelleg, men favoriserer Nike One Tour eller Nike One Platinum/Black

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Driver - Titlesit 910D2 9,5'

Wood - Titleist 910D 17'

Wood - Dunlop DP-602(gammel greie som alltid funker)

Jern - Tommy Armour 845FS (4-pw)

Wedger - Titleist Vokey Design(52',56',60')

Putter - Scotty Cameron Newport Beach Studio Stainless

Ball - Titlesit Pro V1

Bag - Nike Sasquatch

Hcp - 11,1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Taylor Made bag

Nike Slingshot Jern (3hybrid - Sw)

Taylor Made Burner driver

Zen putter

 

Bestillte alt fra rockbottomgolf.com, alt er "fjorårets" utstyr, og selges grisebillig. Hele settet kostet meg 3500kr m frakt. Toll kommer vel etter hvert.

 

glemte: hcp 30.

 

Spiller en del på byneset for tiden, og ser hcp`n rase ned. grunnen er vel at roughen ikke har kommet/vokst opp enda, så har ikke mistet èn ball så langt. Samt at man kan slå på samme måte i rough som på fairway. Blir vel verre når "Nord" åpner til helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...