Gå til innhold

Valg av kampsport, trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Har snoket rundt en god stund nå og lest litt om forskjellige, men klarer ikke komme frem til et bastant svar.

First of: Bor i Oslo, nærmere bestemt Bjerke bydel

 

Jeg er ute etter en kampsport som i all hovedsak ikke er basert på slag eller spark, hvor du lærer å forsvare deg uten at motstander tar ( nevneverdig ) skade. Altså teknikk fremfor styrke. Selvfølgelig finnes det situasjoner hvor dette ikke er mulig, men til beste evne.

Jeg er ikke interessert i en art basert rundt show/spirituelt, dog litt går helt fint.

Har lest mye om bla. Jiu-Jitsu, men usikker her og håper på innspill fra folk med litt peiling

 

Alle svar mottas med stor takk :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du beveger deg i retning av Braziliansk Jiu-Jitsu, tradisjonell Ju Jitsu eller Judo. Tre sider av samme sak på mange måter. BJJ har størst fokus på bakkekamp, Judo legger større vekt på selve nedtagningene (ie. kast og fallteknikk), mens tradisjonell Ju Jitsu også anvender slag/spark.

 

Hapkido kan kansje også være av interesse, uten at jeg har noen egen derfra.

Lenke til kommentar
Brazilian Jiu-Jutsu er mest teknikk, spør du meg. Gikk på judo før og blei lett eid av litt tunge tjukkaser o.l :( For litt inspirasjon; søk på Gracie Jiu Jutsu på youtubern!

 

Det er bestandig vanskeligere å gå mot noen som er større og tyngre enn deg uansett sport, men det er langt fra umulig. Synd å si det, men du hadde rett og slett ikke trent lenge nok. De fleste må jobbe mye får de får til kast i kamp, men når ting først sitter er det bare utrolig digg.

 

Når jeg trente judo i mine yngre dager hadde vi én i klubben som var 20cm og minst like mange kilo over meg. Jeg husker fortsatt første gangen jeg fikk han i bakken i kamp(sideveis offerkast). Good times. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg driver med Jiu Jitsu og det funker overaskende bra, men det kommer ann på hva du skal med kampsporten. Om du trenger en kampsport for og fighte som hobby eller om du skal på kampsport for og føle deg tryggere for bøller? Det kommer ganske mye ann på alderen din.

Utvikle meg selv som person og kunne bidra med noe skulle det skje at jeg blir presset opp i et hjørne. Er 23 år :)

Ikke ute etter fight som hobby dog litt sparring går som sagt greit

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Prøv deg på kravmaga du, det er en veldig morsom kampsport, google opp kravmaga og se litt på youtube osv.

 

Kravmaga er satt sammen av forskjellige kampsporter og er bygget opp for å være veldig effektivt og lett å lære.

Du vill trene slag, spark, albue, knær, og nedtakninger og ground figthing.

Også er det 18års grense på det, så du slipper å komme på trening også er det sånne 12-13åringer som har høye grader..

 

Forsvaret og politiet bruker dette + at en del vaktfirmaer og jobber hvor man trenger selvforsvar pleier å ta selvforsvar kurs, å stortsett så er det kravmaga de lærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...