Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst]Hakker under enkle spill

Anbefalte innlegg

I løpet av de siste ukene har laptopen min gått helt av skaftene. Jeg kan starte et hvilket som helst spill, og etter maks 20 minutter, så stopper hele spillet i kanskje to minutter, og videre derfra må jeg enten leve med en utrolig lag, eller slå datamaskinen av og på. Først trodde jeg det skyldtes at PC'en ikke var god nok for Harry Potter & The Half-Blood Prince, men når det begynner å skje både med Diablo II, Two Worlds, Age of Empires, CS, Battlefield 1942 OG Minesveiper, så er noe galt. I tillegg kan dette skje en skjelden gang når jeg ikke spiller óg, som f.eks på msn eller internett. Det samme skjer også da; PC'en stopper opp i kanskje to minutter, og så hakker alt helt til jeg starter maskinen på ny.

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I løpet av de siste ukene har laptopen min gått helt av skaftene. Jeg kan starte et hvilket som helst spill, og etter maks 20 minutter, så stopper hele spillet i kanskje to minutter, og videre derfra må jeg enten leve med en utrolig lag, eller slå datamaskinen av og på. Først trodde jeg det skyldtes at PC'en ikke var god nok for Harry Potter & The Half-Blood Prince, men når det begynner å skje både med Diablo II, Two Worlds, Age of Empires, CS, Battlefield 1942 OG Minesveiper, så er noe galt. I tillegg kan dette skje en skjelden gang når jeg ikke spiller óg, som f.eks på msn eller internett. Det samme skjer også da; PC'en stopper opp i kanskje to minutter, og så hakker alt helt til jeg starter maskinen på ny.

Hva kan være problemet?

Jeg hadde det samme problemet for 1-2 måneder siden.

Jeg sendte den inn til reperasjon og de fant ut at det var masse støv som hadde samlet seg i datamaskinen.

Det kan være lurt å se som det er noe støv inne i den , hvis du har stasjonær.

Og hvis det er støv der kan du kjøpe kombrimert luft og sprute det på.

Lenke til kommentar
På laptopen din har du helt sikkert et luftinnsug og utgang for vifte. Ta luftkompressor og blås gjennom. Det som jeg tipper skjer er at PCen blir for varm og skrur ned volten (slik at den blir kjøligere) og skrur også da ned ytelsen.

Det kan forsåvidt være problemet, men det er ikke så veldig lenge siden jeg fikk PC'en fjernet for støv. Men lenge nok til at det kan ha samlet seg på ny. Hvor finner jeg normalt et luftinnsug på en laptop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...