Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på å spørre igjen jeg :innocent:

Av en eller annen grunn så er alle hjemmenummerene satt som standard telefon nummer i telefonlisten min etter at jeg la over kontaktene fra min n73 til outlook og så inn på hero'en. Er det noen av dere som vet hvordan jeg endrer standard telefon nummer på en kontakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper ikke å ringe å mase, Heron går fra sentral lageret i Sverige, og det ser ut for at de bruker sykkelbud for å holde den lave prisen. Nettbutikken til Elkjøp suger, ikke mye vi får gjort med det. Forrige sending jeg hadde tok 13 dager.

 

 

Det betyr at elkjøp ikke har levert sendingen hos posten enda. Ring dem og hør hva som skjer. Jeg bestilte fra elkjøp kl 06 om morgenen den 11.08, og den ble ikke sendt før i dag.

 

Telefonen blir sendt fra Lørenskog. Tar 4 dager fra bestilling til mottatt.

Bestilte min på søndag, ligger til utlevering i dag.(Telemark)

Elkjøp har utsendelse dagen etter bestilling.(trur eg)

Lenke til kommentar
Hva tror dere om ä kjöpe telefonen i Tyskland? fär den til 3900kr her. Eneste jeg ser som er litt urovekkende er at det stär "English(germany)" när jeg skal velge til engelsk. Altsä ikke English(England) eller norge for den saks skyld.

Slik er det også på min Hero kjøpt fra Expansys i England, men det er ingen utfordringer i forbindelse med dette. Engelsk er engelsk!

Lenke til kommentar
Har en HTC Hero her, men hvordan i helv#¤%e finner jeg filutforskeren? Har lagt inn en .cab-fil som jeg vil installere, men det var visst enklere sagt enn gjort å finne filen.

Er det seriøst ingen av dere med Hero-en som vet dette? Føler det er ganske essensiell kunnskap om en mobil. :tease:

Som tidligere eier av Windows-mobil ble jeg også stresset av dette. Android er i utgangspungtet mye mer lukket enn Windows Phone, og kommer ikke med filutforsker. Dette er "barnepassersyndromet" som også er typisk for Appel. "Brukerne er dumme, så vi må ikke la dem få tilgang til noe som kan bli en utfordring," det er tankegangen. Jeg er ny til Android og jeg fulgte en oppskrift slik at jeg tror at jeg "rootet" Heron, og så har jeg lakt inn en filbehandler fra Marked - dette virker. Men, jeg erkjenner at Android er mye spinklere enn Windows Phone - på godt og ondt.

Lenke til kommentar
Har en HTC Hero her, men hvordan i helv#¤%e finner jeg filutforskeren? Har lagt inn en .cab-fil som jeg vil installere, men det var visst enklere sagt enn gjort å finne filen.

Er det seriøst ingen av dere med Hero-en som vet dette? Føler det er ganske essensiell kunnskap om en mobil. :tease:

Som tidligere eier av Windows-mobil ble jeg også stresset av dette. Android er i utgangspungtet mye mer lukket enn Windows Phone, og kommer ikke med filutforsker. Dette er "barnepassersyndromet" som også er typisk for Appel. "Brukerne er dumme, så vi må ikke la dem få tilgang til noe som kan bli en utfordring," det er tankegangen. Jeg er ny til Android og jeg fulgte en oppskrift slik at jeg tror at jeg "rootet" Heron, og så har jeg lakt inn en filbehandler fra Marked - dette virker. Men, jeg erkjenner at Android er mye spinklere enn Windows Phone - på godt og ondt.

 

Søk på Astro i markedet, og last ned denne utmerkede, gratis filutforskeren.

 

 

-lb

Lenke til kommentar
Har en HTC Hero her, men hvordan i helv#¤%e finner jeg filutforskeren? Har lagt inn en .cab-fil som jeg vil installere, men det var visst enklere sagt enn gjort å finne filen.

Er det seriøst ingen av dere med Hero-en som vet dette? Føler det er ganske essensiell kunnskap om en mobil. :tease:

Jag må bara le. Skyter seg selv i foten...

.cab fil for windows på en android. ...Essensiell kunnskap..., :D

Lenke til kommentar
Til svar ang. batteritykkelse, så er det med nytt bakdeksel ja...

 

Når det gjelder levetiden på batteriet, så ser jeg nå at etter ca. 20 meldinger og GPS aktivert, så er jeg nede på 1/4 igjen av batteriet. Holder det ut dagen???

Ladet i natt, så jeg startet på fult batteri i morges kl. 7.15

Skjønner ikke hvordan du klarer dette...vistnok trekker GPS mye strøm, men den er jo ikke nødvendigvis aktiv selv om den er aktivert. Du ser mitt daglige forbruk ligger langt over ditt forbruk men din tappes jo dobblet så fort å vell så det. Å forresten, når du sier 1/4..er batteri ikonet orange nå da?

Jeg lurer selv på hvordan dette er mulig.. Jeg skal installere taskiller snart å se hva som kjører. Det skal sies at jeg at slått av all data synk utenom wifi, som kun er aktivert ved aktiv skjerm. GPS var aktivert til å alltid hold kontakten, ikke slik at den starter ved behov (som er standard). Jeg skal lade opp mobilen i natt, så får vi se om det er noe mer juice i den i morgen. :-)

Og her ("GPS var aktivert til å alltid hold kontakten") har du i så fall svaret. Hvis du går omkring med en aktiv GPS hele tiden vil batteriet dreneres ila få timer.

Spørsmålet mitt er hvordan du fått det till? Settingen for "Enable GPS" under "Location" betyr ikke at GPS "alltid holder kontakten" men kun at den starter opp automatisk når du feks starter Google Maps eller Footprints etc.

Endret av superswede
Lenke til kommentar
Til en startpris på kr 1199, og med ett abonnement som koster kr 199 i mnd, blir det totalt 3786kr (ingen oppmeldingsavgift) så er det det laveste jeg har sett av pris på Hero'en. Bestilte bare nytt abonnement fra Ventelo, som ikke trengs å benyttes, trenger ikke å portere eksisterende nummer.

 

Mener du at du fortsatt mâ betale abbonementskostnader? Vurderer â gjöre det samme nemlig ;) Men har ikke Ventelo noen muligheter for â betale et par hundringser for â bryte ut av kontrakten som Telenor og NetCom?

 

Joda, du kan bryte når du vil, da får du faktura på resterende abonnementsavgift ut bindingstiden. For å si det sånn, lar du abonnementet gå i 12 mnd og betale abonnementsavgiften, får du en rentefri nedbetalingsordning!

Lenke til kommentar

Min Hero som ble bestilt 10.08.2009 06:16, ble sendt fra Sverige 11.08.2009 21:42 med PNL Sweden, som CarryOn Homeshopping BulkSplit.

Hvis du går inn på "min side" hos Elkjøp ser du når bestillingen blir sendt og status.

 

 

Hjelper ikke å ringe å mase, Heron går fra sentral lageret i Sverige, og det ser ut for at de bruker sykkelbud for å holde den lave prisen. Nettbutikken til Elkjøp suger, ikke mye vi får gjort med det. Forrige sending jeg hadde tok 13 dager.

 

 

Det betyr at elkjøp ikke har levert sendingen hos posten enda. Ring dem og hør hva som skjer. Jeg bestilte fra elkjøp kl 06 om morgenen den 11.08, og den ble ikke sendt før i dag.

 

Telefonen blir sendt fra Lørenskog. Tar 4 dager fra bestilling til mottatt.

Bestilte min på søndag, ligger til utlevering i dag.(Telemark)

Elkjøp har utsendelse dagen etter bestilling.(trur eg)

Lenke til kommentar

Og selv om du har Google Maps kjørende hele tiden, så vil ikke GPSn være i bruk konstant. Ihvertfall er det slik på Symbian at med engang du legger Google Maps i bakgrunn, eller mobilen går i vente modus, så kobler GPSn ut og triangileringen over GSM nettet tar over. Sikkert pga at det skal spare strøm.

Er faktisk veldig synd at det ikke er mulig å overstyre dette, spesielt når noen følger deg over Latitude.

 

 

 

Og her ("GPS var aktivert til å alltid hold kontakten") har du i så fall svaret. Hvis du går omkring med en aktiv GPS hele tiden vil batteriet dreneres ila få timer.

Spørsmålet mitt er hvordan du fått det till? Settingen for "Enable GPS" under "Location" betyr ikke at GPS "alltid holder kontakten" men kun at den starter opp automatisk når du feks starter Google Maps eller Footprints etc.

Lenke til kommentar

Fikk SMS hentemelding og var å hentet den nå :-)

Det må ha vært noe oppdateringsfeil med sporingssystemet til posten, som har gjort at det eneste som har blitt oppført der er første innrapportering.

Så nå er det bare å få på litt strøm og så få rootet den :-)

 

 

 

Min Hero som ble bestilt 10.08.2009 06:16, ble sendt fra Sverige 11.08.2009 21:42 med PNL Sweden, som CarryOn Homeshopping BulkSplit.

Hvis du går inn på "min side" hos Elkjøp ser du når bestillingen blir sendt og status.

 

 

Hjelper ikke å ringe å mase, Heron går fra sentral lageret i Sverige, og det ser ut for at de bruker sykkelbud for å holde den lave prisen. Nettbutikken til Elkjøp suger, ikke mye vi får gjort med det. Forrige sending jeg hadde tok 13 dager.

 

 

Det betyr at elkjøp ikke har levert sendingen hos posten enda. Ring dem og hør hva som skjer. Jeg bestilte fra elkjøp kl 06 om morgenen den 11.08, og den ble ikke sendt før i dag.

 

Telefonen blir sendt fra Lørenskog. Tar 4 dager fra bestilling til mottatt.

Bestilte min på søndag, ligger til utlevering i dag.(Telemark)

Elkjøp har utsendelse dagen etter bestilling.(trur eg)

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å koble til wlan som er sikra med WPA2 personal? WEP fungerer dog

 

fikk dette som svar fra htc kundeservice:

 

"Hei, Hei

 

Takk for din henvendelse. Det har seg slik at HTC telefoner støtter kun WEP, grunnet til det er at det er mer sikkert.

 

Takker igjen for din henvendelse. "

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å koble til wlan som er sikra med WPA2 personal? WEP fungerer dog

 

fikk dette som svar fra htc kundeservice:

 

"Hei, Hei

 

Takk for din henvendelse. Det har seg slik at HTC telefoner støtter kun WEP, grunnet til det er at det er mer sikkert.

 

Takker igjen for din henvendelse. "

Jeg sitter pålogget med min G1 med Hero/Sens lagt inn på, på mitt wpa2 nettverk, og kameraten min med en Hero var på besøk i går, og det fungerte fint for han.

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å koble til wlan som er sikra med WPA2 personal? WEP fungerer dog

 

fikk dette som svar fra htc kundeservice:

 

"Hei, Hei

 

Takk for din henvendelse. Det har seg slik at HTC telefoner støtter kun WEP, grunnet til det er at det er mer sikkert.

 

Takker igjen for din henvendelse. "

For noe tullball, har de drukket? WEP kan jo 10 år gammelt og kan bli knekt i løpet av minutter. Ikke noe problem med WPA2 her og nektet å tro at HTC bare skal støtte WEP.

Lenke til kommentar
En irriterende ting jeg har oppdaget er at alarmen ikke går av når man kjører taskkiller i en periode etter man har lagt inn alarmen. Synes dette er merkelig da alarmen ikke engang ligger i listen i taskkiller.

 

Noen som vet om et bedre alarm-program? (jeg bruker den som ligger i den standard touch-flo klokka)

 

Alarmen ligger i listen til TasKiller, kalles for Clock :) lukker du den via TasKiller vil ikke alarmen fungere...

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å koble til wlan som er sikra med WPA2 personal? WEP fungerer dog

 

fikk dette som svar fra htc kundeservice:

 

"Hei, Hei

 

Takk for din henvendelse. Det har seg slik at HTC telefoner støtter kun WEP, grunnet til det er at det er mer sikkert.

 

Takker igjen for din henvendelse. "

HAHAHA, dagens! (bullshit)

Lenke til kommentar
Min Hero som ble bestilt 10.08.2009 06:16, ble sendt fra Sverige 11.08.2009 21:42 med PNL Sweden, som CarryOn Homeshopping BulkSplit.

Hvis du går inn på "min side" hos Elkjøp ser du når bestillingen blir sendt og status.

 

Bestilt: 11 August 2009 17:58

Ankommet postutlevering Oslo: 13 August 2009 10:39

 

Fordi jeg ikke hadde en brukerprofil hos Elkjøp før jeg kjøpte telefonen så kunne jeg ikke se noe på "MinSide", men jeg fikk en lenke til tracking når de sendte pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...