Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lest i manualen?? Google?? Market?? Ganske så essensiell kunnskap når man får en ny mobil det også.. ;)

Jeg eier jo ikke telefonen selv! :)

 

Filutforskere kan lastes ned fra Android market.. Dog jeg tror ikke du kommer langt med en .cab fil i Android (dette er ikke Windows Mobile). ;) .apk er formatet for installerbar programvare til Android.

Oki, han som hadde Heroen påstod det var WM 6.5, men anyways: noen som har link til norsk tastatur som jeg kan legge inn til han?

Lenke til kommentar
Lest i manualen?? Google?? Market?? Ganske så essensiell kunnskap når man får en ny mobil det også.. ;)

Jeg eier jo ikke telefonen selv! :)

 

Filutforskere kan lastes ned fra Android market.. Dog jeg tror ikke du kommer langt med en .cab fil i Android (dette er ikke Windows Mobile). ;) .apk er formatet for installerbar programvare til Android.

Oki, han som hadde Heroen påstod det var WM 6.5, men anyways: noen som har link til norsk tastatur som jeg kan legge inn til han?

 

 

Gå inn på market og søk etter scandinavian keyboard.

da finner du nordisk oppsett OG norsk ordbok hvis du trykker deg inn på "view more applications"

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt min fra ventelo for 3786,- totalpris.

 

Noen som vet hva bruddgebyret er hos ventelo? Har jo uansett ikke tenkt til ä bruke det abb. de selger den med.

Og det er vel ikke noe stress og sette inn sitt gamle simkort i telefonen när man fär den. (sim unlock?)

 

Joda, du kan bryte når du vil, da får du faktura på resterende abonnementsavgift ut bindingstiden. For å si det sånn, lar du abonnementet gå i 12 mnd og betale abonnementsavgiften, får du en rentefri nedbetalingsordning! Så du betaler uansett det samme om du bryter avtalen eller lar den gå i 12 mnd.

Lenke til kommentar

Dere som har kjøpt Hero allerede, hvordan funker det engelske oppsettet? I forhold til ordliste, norske bokstaver etc?

 

Skal kjøpe Hero, har endelig bestemt meg. :) MEN leverandøren (må kjøpe via jobb, er merkelig nok dyrere *med* binding enn det den koster uten på nettbutikker! Forstå det den som kan, men det er staten som betaler!!!) sier det tar minst to uker før de får inn på norsk, kanskje lenger...

 

Så... Da er spørsmålet: Vente på norsk, gudene vet hvor lenge, eller kjøpe den nå på engelsk?

Lenke til kommentar
Lest i manualen?? Google?? Market?? Ganske så essensiell kunnskap når man får en ny mobil det også.. ;)

Jeg eier jo ikke telefonen selv! :)

 

Filutforskere kan lastes ned fra Android market.. Dog jeg tror ikke du kommer langt med en .cab fil i Android (dette er ikke Windows Mobile). ;) .apk er formatet for installerbar programvare til Android.

Oki, han som hadde Heroen påstod det var WM 6.5, men anyways: noen som har link til norsk tastatur som jeg kan legge inn til han?

 

 

Gå inn på market og søk etter scandinavian keyboard.

da finner du nordisk oppsett OG norsk ordbok hvis du trykker deg inn på "view more applications"

Okei, hjertelig takk! :)

Lenke til kommentar
Husk at verdien som er oppgitt er maksimum verdi, den vil jo avhenge av hvor mye du har gående på tlf av wipi, gps, osv.

Her tar du desverre helt feil. SAR verdi måles ikke på Wifi og i hvert fall ikke på GPS (då det ikke er en sender men en mottaker...). SAR går kun på radiodelen og da GSM og UMTS/WCDMA. Maksimumverdier oppnås når telefonen er i en samtale og i et område med dårlig dekning.

Lenke til kommentar
Dere som har kjøpt Hero allerede, hvordan funker det engelske oppsettet? I forhold til ordliste, norske bokstaver etc?

Så... Da er spørsmålet: Vente på norsk, gudene vet hvor lenge, eller kjøpe den nå på engelsk?

Jeg har på svensk eftersom jeg er svensk men det burde fungere omtrent like godt eller dårlig avhengig av hvordan man ser på det.

Jeg synes at den svenske ordlisten fungerer veldigt godt når tlf er horisontalt men ikke like godt "opprett" modus.

Av en eller annen grunn så "retter" den opp mye mere av "ar" til "är", "bat" til "båt" etc.. når jag skriver med full qwerty kontra kompakt qwerty. Det irriterer meg litt. All in all så fungerer det tilfredsstillende.

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Noen som opplever at "mobile network" ikke vil slå seg på etter å ha vært avslått en lengre periode?

 

Jeg deaktiverer mobil nettverk om natten for å spare batteri/trafikk. Når jeg enabler igjen så skjer det ingen ting. Under settings står det "connected" på mobile network, samt "connect to internet is ON" ved å holde inne on/off knappen, men altså likevel ingen kontakt med nettet.

 

Eneste løsning jeg har funnet er enten å slå Airplane mode på og av igjen, eller reboot for at dette skal komme på nett igjen...

Lenke til kommentar
Husk at verdien som er oppgitt er maksimum verdi, den vil jo avhenge av hvor mye du har gående på tlf av wipi, gps, osv.

Her tar du desverre helt feil. SAR verdi måles ikke på Wifi og i hvert fall ikke på GPS (då det ikke er en sender men en mottaker...). SAR går kun på radiodelen og da GSM og UMTS/WCDMA. Maksimumverdier oppnås når telefonen er i en samtale og i et område med dårlig dekning.

 

Ok, my mistake. Tar det til etteretning...

 

Angående norsk versjon - en selger på Elkjøp fortalte i går at de hadde fått tilbakemeldinger på at det ikke var sikkert at det kom en HTC Hero - norsk versjon. Om man skal tro på det får hver enkelt avgjøre...

Lenke til kommentar
Husk at verdien som er oppgitt er maksimum verdi, den vil jo avhenge av hvor mye du har gående på tlf av wipi, gps, osv.

Her tar du desverre helt feil. SAR verdi måles ikke på Wifi og i hvert fall ikke på GPS (då det ikke er en sender men en mottaker...). SAR går kun på radiodelen og da GSM og UMTS/WCDMA. Maksimumverdier oppnås når telefonen er i en samtale og i et område med dårlig dekning.

 

Ok, my mistake. Tar det til etteretning...

 

Angående norsk versjon - en selger på Elkjøp fortalte i går at de hadde fått tilbakemeldinger på at det ikke var sikkert at det kom en HTC Hero - norsk versjon. Om man skal tro på det får hver enkelt avgjøre...

Jeg snakket med brukerstøtte på Elkjøp i dag tidlig og de sa at den versjonen som ligger for salg på nettbutikken er den norske. Jeg kjøpte defor ikke fra Elkjøp da jeg vil ha engelsk versjon. Endte opp med å kjøpe fra chess.no.

Det virker som om Elkjøp gir ganske blandede tilbakemeldinger rundt dette.

Lenke til kommentar

Bestiller man fra Ventelo står det:

 

"HTC Hero leveres med Engelsk meny, men med Norsk softwaretastatur!"

 

 

Kanskje greit å sjekke for de som skal kjøpe, og får opplyst om at det er norsk versjon, at det ikke bare er norsk tastatur de mener som er "norsk versjon."

Lenke til kommentar
Jeg fikk den til å sitte ganske perfekt på min iPod Classic, men det er vel som du sier, at den ikke er særlig glatt. Skal jeg da avbestille og evt. bestille en som er bedre senere? :hmm:

Er bare kjipt visst det kommer riper på skjermen i mellomtiden. Eller er det relativt vanskelig å få riper på slike skjermer?

Det er bare disse "usynlige skjoldene" som er myke og seige. Jeg kjøpte også en av disse til en tidligere Touch-mobil, men det ødleger flyten over skjermen med disse "skjoldene". Jeg holder med derfor til tradisjonelle skjermbeskyttere. Du finner de på Ebay - nærmest gratis!

 

Jeg kjøpte denne skjermbeskytter og silicone skin case for 40,- ink frakt! Silicone skinet er stykt, men jeg har brukt et til min tidligere mobil når jeg har vært hjemme. De fleste ulykker skjer som kjent i hjemmet!

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...:EOIBSA:US:1123

Hvordan festes dette skjoldet? Og når det taes av, er det spor etter det?

Lenke til kommentar
Noen som opplever at "mobile network" ikke vil slå seg på etter å ha vært avslått en lengre periode?

 

Jeg deaktiverer mobil nettverk om natten for å spare batteri/trafikk. Når jeg enabler igjen så skjer det ingen ting. Under settings står det "connected" på mobile network, samt "connect to internet is ON" ved å holde inne on/off knappen, men altså likevel ingen kontakt med nettet.

 

Eneste løsning jeg har funnet er enten å slå Airplane mode på og av igjen, eller reboot for at dette skal komme på nett igjen...

 

Jeg har noe lignende problem. Har ikke klart å finne ut av det på noen måte enda. Jeg har aldri "disablet" mobile network og det virker på alt av mail når jeg er utenfor WIFI, men ikke på webBrowseren...

 

Og APN innstillingene jeg har er riktige og fungerer som sagt på mail...? Jeg har NetCom.

 

Selv om jeg er innom Airplaine mode eller rebooter er det samme problem. Webbrowser fungerer fint derimot på wifi...

 

Noen som har en finurlig løsning eller forklaring?

Lenke til kommentar
edit: Og er det noen som har prøvd begge versonen? Hvit og brun, føles kvaliteten på de annerledes siden den ene er i teflon og den andre ikke?

 

Kan noen svare på dette?

 

Jeg har kjent på den brune versjonen hos Telebutikken. Den sitter veldig støpt i handa, og er behagelig å holde, men jeg synes at den "matte" fargen trekker ned litt. Får min hvite Hero forhåpentligvis i morgen, så da får hvis se, men jeg tror den skal se mer solid ut, i tillegg til å være virkelig lekker.

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg på å spørre igjen jeg :innocent:

Av en eller annen grunn så er alle hjemmenummerene satt som standard telefon nummer i telefonlisten min etter at jeg la over kontaktene fra min n73 til outlook og så inn på hero'en. Er det noen av dere som vet hvordan jeg endrer standard telefon nummer på en kontakt?

Du holder fingeren over nummeret du ønsker skal være standard, så popper det opp en meny der du kan velge det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...