Gå til innhold

Har det amerikanske forsvaret en finger med i Windows?


Anbefalte innlegg

I tillfelle USA havner i krig, ville det kommet ekstremt godt med å kunne sette samtlige windows-maskiner ut av spill, og det er nærliggende å tro at det isåfall ville vært det amerikanske forsvaret/FBI/CIA/whatever amerikansk hadde kontrollen.

 

Er dette bare en teoretisk tanke, eller kan Bill Gates ha puttet noen "Easter Eggs" inn i Windows? (De har gjort det før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
paranoid. Hvor for i h***** skal de gjøre det da. De kan ikke tjene noe på det.

 

Ikke for å fyre oppunder paranoiaen, men jeg vil tror diverse institusjoner ville vært villige til å betale ganske _mye_ for å få lagt inn noe sånt i et populært OS

Lenke til kommentar

Og Bill Gates trenger penger...?

 

Anyway så ville det nok blitt oppdaget... Enten når piratgruppen går løs på systemet eller når de utallige organisasjoner og lignende går gjennom koden...

 

For å ikke snakke om at det ville mest sannsynligvis ikek fungert pga alle sikkerhetsfeilene :D

Lenke til kommentar
<enda mer paranoia>

NSA skal desuten ha ustyr for å dekryptere opp til 512 eller 1024 bits kryptering i sann tid. Hvis det ikke var mer.

</enda mer paranoia>

 

Og hvorfor er du så sikker på dette da. Tror ikke nsa går ut og sier at de har slikt utstyr til ofentligheten. 99% av slike rykter er nok bullshit

Lenke til kommentar

Og hvorfor er du så sikker på dette da. Tror ikke nsa går ut og sier at de har slikt utstyr til ofentligheten. 99% av slike rykter er nok bullshit

 

Jepp, var derfor jeg bruke <enda mer paranoia> greiene. For å vise at det ikke var ment helt seriøst, at slike ting bare er rykter. Beklager hvis det virket som noe annet.

Lenke til kommentar

Og hvorfor er du så sikker på dette da. Tror ikke nsa går ut og sier at de har slikt utstyr til ofentligheten. 99% av slike rykter er nok bullshit

 

Jepp, var derfor jeg bruke <enda mer paranoia> greiene. For å vise at det ikke var ment helt seriøst, at slike ting bare er rykter. Beklager hvis det virket som noe annet.

 

Ja, det virker ihvertfall uhyre lite sannsynlig, nå vet ikke jeg hvor lang tid det tar "i virkeligheten", men hvorfor skal NSA ha tilgang på ALLE de beste matematikerene og ingeniørene? Det virker jo noe søkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å ja...

 

Mener å ha hørt at Bin Laden og Saddam har fått lagt noe lignende inn i Linux. Husker ikke hvor jeg hørte det, men det er helt sikkert sant. Har dere ikke sett hatten i RedHat og den hatten Saddam bruker når han skal se ut som en vestlig mann? Det er noe muffens her.....

 

:D:lol::lol::lol::D

 

hørt på makan

Lenke til kommentar

tja, det amerikanske forsvaret fikk nå et selskap som produserte telefon sentralene til Polen, til å inkludere små eksplosiver i sentralene, slik at i tilfelle en krig, der det meste av kommunikasjonen ville gå frem og tilbake til moskva over telefonnettet, så ville hele nettet i Polen dette ned...Med et så sentralisert styre som Sovjet hadde, ville det gått ille for dem :)

 

skulle ikke forundre meg om NSA/DoD har fått MS til å inkludere noe...

Lenke til kommentar

Det er en logisk svikt i argumentasjonen her. Hvordan skal USA sette datamaskiner ut av spill? Man må nødvendigvis ha fysisk kontroll over dem. Tro ikke at Russlands datamaskiner for overvåkning av luftrom er tilkoblet internett. Tipper det står en russisk soldat for hver femtiende meter av sårbar kabel.

Lenke til kommentar
Det er en logisk svikt i argumentasjonen her. Hvordan skal USA sette datamaskiner ut av spill? Man må nødvendigvis ha fysisk kontroll over dem. Tro ikke at Russlands datamaskiner for overvåkning av luftrom er tilkoblet internett. Tipper det står en russisk soldat for hver femtiende meter av sårbar kabel.

 

Hvordan kommuniserer en sattelitt buskmann? Er det ved hjelp av kabler?

Eller har russland en dedikert fiberoptisk kabel lagt fra grensa til finland og til stillehavet? :lol:

 

Windows har dårlig kryptering, det har sine fordeler og ulemper, sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...