Gå til innhold

[Løst]Hjelp til middels-dyr bærbar gaming pc!


Anbefalte innlegg

Hei hei alle godt folk :)

 

Da var tiden inne igjen til å få seg en ny data!

 

Har lyst på en bærbar som klarer det meste av dagen spill! Er ingen grafikkhore, med dette mener eg at eg har ingen behov for å kjøre f.eks Crysis med 100fps.

Har dårlig ærfaring med min nåværene pc som er av merket HP. Så det er noe eg ikke kommer til å kjøpe igjen.

 

Prisklasse: opptil 11 000. Setter pris på hvis dere kommer med litt billigere forslag som også funker godt! :)

 

Håper på Svar!

 

Mvh Kellu.

 

 

 

Edit: har nå bestemt meg for denne:

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....567338%3bfl%3a0

 

Kan noen si di beste konfigurasjonene til denne pcen til en pris på ca 10k? Ska ha 320 gb og 64 bit vista

Endret av Kellu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fjor på denne tiden kjøpte jeg meg en Gaming Lappis ASUS G1Sn til 11.000kr...

 

 

Intel Core 2 Duo T9300, 6 MB - L2 Cache

3 GB DDR2

320 GB ATA-150

1680 x 1050 ( WSXGA+ )

NVIDIA GeForce 9500M GS - 512 MB

 

 

Med denne kjørte jeg Trackmania Unlimeted, HalfLife2, Portals og Call of Duty 4. en stund med middel grafikk og sånn akkurat nok FPS til at man ikke merker lagg til vanlig...

Men det gikk ikke lenge, så fikk damen overta denne, og jeg satt igjen på min 4år gamle stasjonær PC (mouse-over i signatur)

 

Etter dette konkluderte jeg med at det finnes ikke noe som heter gameing-laptop...

 

Men, min "erfaring" tilsier at man får mest kraft for pengene med ASUS...

 

til 11.000 får du eks.:

ASUS G50VT 15.6" WXGA

GeForce 9800GS

Core 2 Duo T5900

4GB RAM

320GB HDD

DVD±RW

Bluetooth

VHP

Lenke til kommentar
I fjor på denne tiden kjøpte jeg meg en Gaming Lappis ASUS G1Sn til 11.000kr...

 

 

Intel Core 2 Duo T9300, 6 MB - L2 Cache

3 GB DDR2

320 GB ATA-150

1680 x 1050 ( WSXGA+ )

NVIDIA GeForce 9500M GS - 512 MB

 

 

Med denne kjørte jeg Trackmania Unlimeted, HalfLife2, Portals og Call of Duty 4. en stund med middel grafikk og sånn akkurat nok FPS til at man ikke merker lagg til vanlig...

Men det gikk ikke lenge, så fikk damen overta denne, og jeg satt igjen på min 4år gamle stasjonær PC (mouse-over i signatur)

 

Etter dette konkluderte jeg med at det finnes ikke noe som heter gameing-laptop...

 

Men, min "erfaring" tilsier at man får mest kraft for pengene med ASUS...

 

til 11.000 får du eks.:

ASUS G50VT 15.6" WXGA

GeForce 9800GS

Core 2 Duo T5900

4GB RAM

320GB HDD

DVD±RW

Bluetooth

VHP

 

Ja eni med at du ikke får en ultimat gaming bærbar i den prisklassen :) men er mye rundt og farter med dataen så en bærbar er en must :)

 

Ikke for å være kravstor men en link hadde vore fint til et forslag. Har lite peiling på data så det er derfor eg spør her :blush:

Lenke til kommentar

For en bærbar på opp til 11.000 ville jeg sett på en Multicom KHLB2. Men ikke la deg lure ang. prisen, du burde i min mening oppgradere til 4GB RAM, større harddisk etter behov, windows 64 bit med oppgradering og høyere oppløsning på skjermen. Siste er litt etter hva du er vant til, men personlig ville jeg helt klart gått for høyere oppløsning. Hvis du går for et sånt oppsett er du fort oppe i 10.000.

 

Test her og her.

Diskusjonstråd her.

 

 

Det er ikke sikkert du vil ha et slikt råd, men har du tenkt på å skaffe en stasjonær + netbook? For 11.000 får du en bedre stasjonær, og så har du den lille netbooken til når du er på farten og bare sjekker ting på nettet, hører på musikk ol. Hvis du bygger selv, har du gode alternativer her. I tillegg har du de tre mest poplære netbookene her: 1, 2 og 3

Lenke til kommentar
For en bærbar på opp til 11.000 ville jeg sett på en Multicom KHLB2. Men ikke la deg lure ang. prisen, du burde i min mening oppgradere til 4GB RAM, større harddisk etter behov, windows 64 bit med oppgradering og høyere oppløsning på skjermen. Siste er litt etter hva du er vant til, men personlig ville jeg helt klart gått for høyere oppløsning. Hvis du går for et sånt oppsett er du fort oppe i 10.000.

 

Test her og her.

Diskusjonstråd her.

 

 

Det er ikke sikkert du vil ha et slikt råd, men har du tenkt på å skaffe en stasjonær + netbook? For 11.000 får du en bedre stasjonær, og så har du den lille netbooken til når du er på farten og bare sjekker ting på nettet, hører på musikk ol. Hvis du bygger selv, har du gode alternativer her. I tillegg har du de tre mest poplære netbookene her: 1, 2 og 3

 

Takker :) Hm, lurer på hvilket oppsett eg skal velge.

 

Et par spørsmål til:

 

- 2GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (1x2GB) [-265,-]

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2) [+74,-]

 

Valgte nr 2 der. Men ser at det bare koster 74 kroner mer for nr 3, hva er forskjellen?

 

 

 

- Hva på den siden er skjermoppløsning? Har det mye med spill kvaliteten å gjør?

 

 

 

- Hvilket av 64-bit OSene er anbefalt for spill?

 

 

 

Takker for alle svar :)

 

Edit: Grunnen til at eg MÅ ha bærbar er at vi ofte tar noen ettermiddager hos kompiser hvor vi spiller :)Orker ikke å kjøre rundt på en stasjonær helte tiden ^^

Endret av Kellu
Lenke til kommentar
Etter dette konkluderte jeg med at det finnes ikke noe som heter gameing-laptop...

Jeg har en pc her fra mai-juni 2004, den kan jeg kjøre spill som company of heroes på med flere innstillinger på medium, og jeg kan spille de fleste source spillene i 1600*1200

 

Jeg vil påstå at det er en så hardcore gamingpc som du får, de fleste stasjonære pcer fra 2004 sliter med CoH.

 

At du kjøper en laptop med et dårlig grafikkort (9500 er ikke akkuratt high-end, det er ikke en gang mid-end) fjerner ikke konseptet gaming-laptop.

 

On topic: Jeg hadde sett etter en laptop med geforce 9600/9700/9800, radeon hd46**/hd48** eller geforce gtx260 (dog er nok dette alt for dyrt)

Lenke til kommentar
Et par spørsmål til:

 

- 2GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (1x2GB) [-265,-]

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2) [+74,-]

 

Valgte nr 2 der. Men ser at det bare koster 74 kroner mer for nr 3, hva er forskjellen?

 

 

 

- Hva på den siden er skjermoppløsning? Har det mye med spill kvaliteten å gjør?

 

 

 

- Hvilket av 64-bit OSene er anbefalt for spill?

 

 

 

Takker for alle svar :)

 

Edit: Grunnen til at eg MÅ ha bærbar er at vi ofte tar noen ettermiddager hos kompiser hvor vi spiller :)Orker ikke å kjøre rundt på en stasjonær helte tiden ^^

 

Av de tre RAM-valgene, er det andre (som du har valgt) det som gir "mest" for pengene. Det tredje valget er visstnok litt bedre, men ikke noe du kommer til å merke.

 

Skjermoppløsningen er det øveste alternativet (der det står "forhåndsbestilling"). Forskjellen på de to er hvor mye som "går inn" i skjermen. Med den høyere skjermoppløsningen har du plass til mye mer i skjermbildet ditt, og alt blir mindre. Standard skjermoppløsningen er stor, mens den utvidete er stor. Dobblet så mange piksler ca. Dette betyr ikke at du *må* bruke den største oppløsningen, som sikkert vil være for høyt når du skal spille, at du da må nedjustere skjermoppløsningen i spillet du spiller. Ytelsesmessig har det ingenting å si.

 

Når det gjelder OS, bare gå for det billigste (med oppgradering hvis du har lyst på det) :)Her kan du se forskjellene (neppe noe som tilsier at du trenger et dyrere et).

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Hvis du ikke har spesielle krav, trenger du ikke mer enn den billigste prosessoren, som ikke er halvgæren i seg selv :)

 

Kan nevne i samme slengen at jeg bestilte samme pc selv i dag, med 320GB 7200rpm harddisk, største skjermstørrelsen, 4GB ram og windows 64-bit engelsk m/oppgradering. 9991kr, gleder meg til å få den i hus :)

Lenke til kommentar
Hei igjen

 

Hvis du ikke har spesielle krav, trenger du ikke mer enn den billigste prosessoren, som ikke er halvgæren i seg selv :)

 

Kan nevne i samme slengen at jeg bestilte samme pc selv i dag, med 320GB 7200rpm harddisk, største skjermstørrelsen, 4GB ram og windows 64-bit engelsk m/oppgradering. 9991kr, gleder meg til å få den i hus :)

 

Konge. Takk for hjelpen PKG :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...