Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny bærbar pc!Multicom Compal KHLB2 ett godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tiden har kommet for å kjøpe en ny pc da den gamle for lengst har gått ut på dato.

Den vil vel gå mest til gaming men jeg har ikke knall høye krav som å kjøre crysis eller andre grafikk krevende spill på høyeste oppløsning.

Har heller krav som å kjøre spille some empire total war, red alert 3 osv veldig greit.

 

Etter å ha tittet rundt har jeg kommet fram til at Multicom Compal KHLB2 er noe av det bedre jeg har kommet over.

Dette er spesifikasjonene jeg har valgt: (NB! Jeg er ikke interessert i å ha vista på denne maskinen)

 

- INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

Dette blir da totalt 8224 kr.

 

Er det noen som kan anbefale denne maskinen eller som har andre gode/bedre forslag?

 

mvh Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lett rundt lenge nå selv etter noe som kommer i nærheten med tanke på pris vs ytelse, og jeg gikk også for KHLB2. Valgte å oppgradere til en 250GB 7200RPM disk, 4GB minne og T9400 prosessor, og det kom på 9030 kroner.

Ja samme oppsettet som meg men jeg hadde tenkt å gå for en av P prosserene, har lest at T9400 og den versjonen har varme problemer. Vet ikke om dette stemmer men varme kan jo være ett seriøst problem når det kommer til bærbar

Lenke til kommentar
Har lett rundt lenge nå selv etter noe som kommer i nærheten med tanke på pris vs ytelse, og jeg gikk også for KHLB2. Valgte å oppgradere til en 250GB 7200RPM disk, 4GB minne og T9400 prosessor, og det kom på 9030 kroner.

Ja samme oppsettet som meg men jeg hadde tenkt å gå for en av P prosserene, har lest at T9400 og den versjonen har varme problemer. Vet ikke om dette stemmer men varme kan jo være ett seriøst problem når det kommer til bærbar

når du får pc-en vil den ikke skru seg av pga varme. Det kommer med tiden pga støv, bare å blåse rent jevnlig med trykkluft på boks hos Clas Olson eller kompressor. Så er det problemet løst. True story at T serien blir varmere, men ikke et sykt problem så lenge man fjerner støv. Er man en hardcore gamer kan viftebord også være svaret.

Til slutt, men ikke minst må jeg nevne at Multicom er en jævlig bra butikk, Sykt snille på garantien. Leveringstiden er ca 2 uker på bærbare man komponerer selv, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :new_woot:

Endret av Rulator
Lenke til kommentar
Har lett rundt lenge nå selv etter noe som kommer i nærheten med tanke på pris vs ytelse, og jeg gikk også for KHLB2. Valgte å oppgradere til en 250GB 7200RPM disk, 4GB minne og T9400 prosessor, og det kom på 9030 kroner.

Ja samme oppsettet som meg men jeg hadde tenkt å gå for en av P prosserene, har lest at T9400 og den versjonen har varme problemer. Vet ikke om dette stemmer men varme kan jo være ett seriøst problem når det kommer til bærbar

når du får pc-en vil den ikke skru seg av pga varme. Det kommer med tiden pga støv, bare å blåse rent jevnlig med trykkluft på boks hos Clas Olson eller kompressor. Så er det problemet løst. True story at T serien blir varmere, men ikke et sykt problem så lenge man fjerner støv. Er man en hardcore gamer kan viftebord også være svaret.

Til slutt, men ikke minst må jeg nevne at Multicom er en jævlig bra butikk, Sykt snille på garantien. Leveringstiden er ca 2 uker på bærbare man komponerer selv, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :new_woot:

har du noen anelse om hvordan de forskjellige prosessorene er når det kommer til ytelse?

2 uker leveringstid?! Det var litt lenge, trenger den litt fortere enn det. må kanskje bestille snart da

Lenke til kommentar

ta en titt her

Les om cache på cpu-en den cpu-en som er satt som standard har 2 mb cache, t9400 har 6mb cache, samme med p9400.

ytelse messig yter de nok like godt. P serien trekker mindre strøm @ mindre varmeutvikling.

japp 2 uker leveringstid, men det er absolutt verdt å vente:)

vet ikke hvorfor jeg dro inn cache, men greit å vite eller hur?

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

Jeg har jo en Multicom IFL90+ fra før med T7300, og den sliter ikke spesielt med varmeproblemer, og jeg tror T9400 er litt kaldere enn den gamle T7300 (45nm vs 65nm), så det går nok fint. Har bare blåst ut litt støv av IFL90'en et par ganger og den skrur seg aldri av pga varmen, så om de har gjort en like grei jobb med kjøling på KHLB2 så er det nok ikke noe problem. :)

 

Håper allikevel at 2 ukers leveringstid ikke er helt korrekt, siden jeg bestilte på fredag. Jeg får ringe dit og høre i morgen.

Lenke til kommentar

gidder du poste hva de sier vladnag?

Jeg tenkte jeg skulle bestille den snart selv, men hvis de bruker 2 uker på å levere den sliter litt. Drar hjem den 2 og ut igjen den 14 (militæret). Jævla kjipt hvis jeg ikke får med meg pcn

Lurer ille på om jeg skal vlge P eller T prosessor nå da :p

Lenke til kommentar
gidder du poste hva de sier vladnag?

Jeg tenkte jeg skulle bestille den snart selv, men hvis de bruker 2 uker på å levere den sliter litt. Drar hjem den 2 og ut igjen den 14 (militæret). Jævla kjipt hvis jeg ikke får med meg pcn

Lurer ille på om jeg skal vlge P eller T prosessor nå da :p

har du litt ekstra kroner til overs går du for P:) hvis ikke tar du T:)

Rulator`s number 1 rule of life :cool:

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

Ja, jeg kontaktet Multicom i dag og fikk beskjed om at de fortsatt venter på grunnmodellen. Den var ventet inn i løpet av uka, og min PC skulle gå i produksjon så fort de mottok delene. Jeg regner med at min kommer innen 2 uker, men skulle de bruke lenger tid på din så er det sjeldent noe problem å endre leveringsadresse uansett, El'nino.

 

Tror ikke du vil merke stor forskjell på P86000 vs T9400, jeg hadde allerede satt av 10K til laptop, så for å få brukt opp litt av budsjettet valgte jeg T'en :p

Lenke til kommentar
Ja, jeg kontaktet Multicom i dag og fikk beskjed om at de fortsatt venter på grunnmodellen. Den var ventet inn i løpet av uka, og min PC skulle gå i produksjon så fort de mottok delene. Jeg regner med at min kommer innen 2 uker.

 

Jeg bestilte min laptop den 15mars, de driver hele tiden å påstår at den snart er på lageret.

siste beskjed jeg fikk var at den var ventet inn på lageret mandag 30, og nå har den tydeligvis blitt utsatt igjen.

 

jeg HÅPER VIRKELIG at jeg får den før påske, hvis ikke begynner ejg virkelig bli litt småforbanna.

 

edit: jeg er visstnok ganske langt frem i køen på å få produsert ferdig min pc, er visstnok mange som har bestilt.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Ja, jeg kontaktet Multicom i dag og fikk beskjed om at de fortsatt venter på grunnmodellen. Den var ventet inn i løpet av uka, og min PC skulle gå i produksjon så fort de mottok delene. Jeg regner med at min kommer innen 2 uker.

 

Jeg bestilte min laptop den 15mars, de driver hele tiden å påstår at den snart er på lageret.

siste beskjed jeg fikk var at den var ventet inn på lageret mandag 30, og nå har den tydeligvis blitt utsatt igjen.

 

jeg HÅPER VIRKELIG at jeg får den før påske, hvis ikke begynner ejg virkelig bli litt småforbanna.

 

edit: jeg er visstnok ganske langt frem i køen på å få produsert ferdig min pc, er visstnok mange som har bestilt.

det var dårlige nyheter for min del :( håpet å ha den litt i påska selv.

Dama for vel mer oppmerksomhet da :p

Lenke til kommentar

liten oppdatering.

snakka akkurat med multicom, og fikk vite at de var kommet på lageret i går.

priveligert som jeg er, så er jeg nesten helt først i køen, så hu på sentralbordet trodde det var en mulighet jeg kunne få den før påska, kunne dog ikke bekrefte det 100% siden de måtte kjøre litt tester på dem osv.

*krysse fingre* :D

Lenke til kommentar

Jeg har også fulgt med denne PC'n siden tidlig Mars, trenger den til TG, jeg bestilte den ikke før i går pga har ringt dem ganske mange ganger nå for å sikre meg at jeg får den før 8. April. De skulle egentlig får den inn forrige fredag, men så ble det utsatt til onsdag, hun sa de skal få levert den på mandag og da får jeg den tirsdag hvis alt går etter planen, jeg krysser fingrene mine for multicom nå azz, ellers blir det en dritt dårlig stasjonær pc på TG som ikke drar noen spill :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...