Gå til innhold

Raimi lager Warcraft the Movie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer håndfast link enn en forumpost finner du her

 

Dessverre er tittelen "Du direct world of warcraft movie" noe som er en komplett feiltolking da mange uteforstående tror at World of Warcraft er det eneste som finnes av Warcraft spill. Heldivis er det kompetente folk som sitter med manuset til denne filmen.

 

Ellers er Warner bros. inne i bildet og Legendary Pictures. Sistnevnte produksjons selskap står bak filmer som "Batman Begins", "The Dark knight" og "300" for å nevne et par.

 

De har og fått med seg Aaron Sims som character designer og John Norris under visual effects. Begge er kjent fra filmer som f.eks X-Men Origin: Wolverine og I am Legend.

 

Sam Raimi er jeg derimot skuffet til. Spider-Man var ok, Spider-Man 2 ble langtrukket og Spider-Man 3 ble en total nedtur. Mannen har heller ikke andre kjente titler under beltet og har aldri jobbet med fantasy før eller ser ut til å ha breder kunnskap rundt sjangeren. Det kan ende opp som en totalt fiasko. Jeg ville naturligvis ha sett Andrew Adamson ta opp denne eventuelt Chris Weitz selv om sistnevnte er kanskje i manges øyne en fiasko regisør med tanke på hvordan han regiserte "The golden compass".

 

Tiden vil vise hvordan dette går, det er et sjangsespill når det kommer til tilpassing av spill til film men nå baserer heldigvis denne filmen seg rundt mer enn bare det vi har opplevet i spillet men heller den dype loren bak Warcraft universet. Det blir spennende å se, men jeg tror at de skal styre langt unna en release i 2011, alt for mye som kommer i den tiden av fantasy som har mer hypp rundt seg som f.eks "The hobbit", "The chronicles of narnia: the silver Chair" og ikke minst siste del og avsluttende film av Harry Potter (The deathly hallows part 2). Men vi får se.

Lenke til kommentar
Sam Raimi er jeg derimot skuffet til. Spider-Man var ok, Spider-Man 2 ble langtrukket og Spider-Man 3 ble en total nedtur. Mannen har heller ikke andre kjente titler under beltet og har aldri jobbet med fantasy før eller ser ut til å ha breder kunnskap rundt sjangeren.

 

Hahaha? Er du seriøs?

 

 

Drag me to hell - Et av de beste grøsse/skrekkfilmene de siste 5 årene

30 Days of Night - Nok en veldig underholdene film i skrekk/grøssersjangeren

The Grudge - Kanskje den beste skrekkfilmen gitt ut i dette årtiet

 

Jeg ble personlig veldig overrasket da jeg aldri har hørt om han før, men jeg har sett flere av filmene har har laget, og er positivt overrasket at han står bak de.

 

Fyren har også forsåvidt jobbet masse med fantasy, da han har produsert både Xena og Herculesepisoder.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om Army of Darkness og Evil Dead, noen av de største kultklassikerene som er laget. Det jeg liker mindre er at en intern skal skrive scriptet, spesielt siden det tydeligvis er utrolig vanskelig å lage en god film basert på et spill. Så vidt jeg vet har det aldri skjedd til nå. Frykter at "humoristiske" anmeldere fort kan ende opp med å kalle den 2 timer med grinding.

Lenke til kommentar
Sam Raimi er jeg derimot skuffet til. Spider-Man var ok, Spider-Man 2 ble langtrukket og Spider-Man 3 ble en total nedtur. Mannen har heller ikke andre kjente titler under beltet og har aldri jobbet med fantasy før eller ser ut til å ha breder kunnskap rundt sjangeren.

 

Hahaha? Er du seriøs?

 

 

Drag me to hell - Et av de beste grøsse/skrekkfilmene de siste 5 årene

30 Days of Night - Nok en veldig underholdene film i skrekk/grøssersjangeren

The Grudge - Kanskje den beste skrekkfilmen gitt ut i dette årtiet

 

Jeg ble personlig veldig overrasket da jeg aldri har hørt om han før, men jeg har sett flere av filmene har har laget, og er positivt overrasket at han står bak de.

 

Fyren har også forsåvidt jobbet masse med fantasy, da han har produsert både Xena og Herculesepisoder.

 

Ja er seriøs. Synes ikke han er noe forferdelig god regisør. Av de nevnte filmene har jeg bare sett The Grudge og det var en OK film men ikke det jeg vil sette av tid til.

 

Å regisere fantasy for TV er noe helt annet enn storproduksjon på denne skalaen. Det er en helt annen måte å fortelle historie på gjennom TV serier samt at budsjett og skala er noe helt annet. Jeg anser det ikke som noe erfaring på det området. Nå kan det selvfølgelig argumenteres med at Adamson hadde heller ikke noe bred erfaring fra regisering av fantasy filmer når han gikk inn på Narnia, men derimot hadde han en dyp dyp følelse for Narnia da han leste dem som barn.

 

Jeg holder meg skeptisk til Raimi som regisør for denne filmen inntil filmen er ute på lerrete. Er ikke noe bedre enn at jeg tar feil men jeg er inntil da skeptisk.

Lenke til kommentar
Sam Raimi er jeg derimot skuffet til. Spider-Man var ok, Spider-Man 2 ble langtrukket og Spider-Man 3 ble en total nedtur. Mannen har heller ikke andre kjente titler under beltet og har aldri jobbet med fantasy før eller ser ut til å ha breder kunnskap rundt sjangeren.

 

Hahaha? Er du seriøs?

 

 

Drag me to hell - Et av de beste grøsse/skrekkfilmene de siste 5 årene

30 Days of Night - Nok en veldig underholdene film i skrekk/grøssersjangeren

The Grudge - Kanskje den beste skrekkfilmen gitt ut i dette årtiet

 

Jeg ble personlig veldig overrasket da jeg aldri har hørt om han før, men jeg har sett flere av filmene har har laget, og er positivt overrasket at han står bak de.

 

Fyren har også forsåvidt jobbet masse med fantasy, da han har produsert både Xena og Herculesepisoder.

 

 

er du seriøs

 

The Grudge - kjedlige greier , og en blåkopi av en jappansk film

30 dats of night , må si det er lenge siden jeg har sett et så bra kosept bli så katastrofalt dårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...