Gå til innhold

MAC vs PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel heller ingen tvil om at Mac ser bedre ut....

Ville vel tro at dette kommer "litt" ann på hvilket kabinett osv du kjøper.. er vel ikke noe problem å få en pc like "tøff" som en mac. Tar man pris i betraktning også er det nok også endel billigere å få en kul pc, hvis det er kun det du er ute etter..

Lenke til kommentar
Det er vel heller ingen tvil om at Mac ser bedre ut....

 

takk for FEIL-opplysningen:

greit, mac produseres og selges av apple. derfor er utseendet på dem rimelig fastdefinert.

 

hvordan ser så en pc ut? jo, de kommer i uendelig antall varianter, man kan nemlig bygge dem akkurat slik man vil ha dem. så en pc er ikke nødvendigvis en stor grå boks som står som en kloss under skjermen, slik var det i '95!

 

det er ikke noe problem å bygge en pc som fint konkurrerer med apple på design. det man må diskutere er ytelse.

Lenke til kommentar
det man må diskutere er ytelse.

Jepp!

Det var egentlig det jeg ville med denne tråden. Jeg har selv en Powermac G4 hjemme + Mac fantaster i familien.

Musikere sverger som kjent også til Mac. Men er det egentlig noen god grunn til det? En musiker kunne heller kjøpt seg musikkutstyr for 10-15k i tillegg til en PC som banker Mac'n i stedet for en Mac slik jeg ser det.

Jeg tror mye ligger i at det er image og at f.eks Mac tidligere var kongen innen musikk.

 

Hvis ikke Apple kommer med prosessoroppdatering snart tror jeg de skal slite litt.

Lenke til kommentar
...det er ikke noe problem å bygge en pc som fint konkurrerer med apple på design. det man må diskutere er ytelse.

OK, vis oss da. Dette emnet har vært oppe før og det er mulig ting har forandret seg, men så langt har ingen klart å vise meg en PC-PC som konkurerer designmessig med Macs peneste modeller...

Lenke til kommentar
www.alienware.com ?

 

Den nye iMac'n ser ut som en portabel dass. Men smaken er som baken.

Hm, lurer på hvordan du klarer å gjøre ditt fornødne.

Nå er det vel forøvrig MS som er i toalettbransjen

 

Ut fra det jeg kan se på linken ovenfor forstår jeg hva du mener, for du har tydeligvis helt andre definisjoner på hva som er vakkert en det jeg har... Harry er vel det uttrykket jeg tenker når jeg ser de gusjegrønne monstermaskinene.

prd_cyborg_green_gaming_small.jpg

 

g4.jpg

Lenke til kommentar

Må vel ærlig si at jeg synes Alienware maskinen er mye penere enn mac'en her..

 

At mac er så mye bedre til musikk og bilderedigering henger vel litt igjen fra fortiden. Har lest endel tester som viser at Pc har gått forbi mac på dette området. Er også endel mye brukte programmer i bilde og musikk bransjen som kun var å få til mac før. Disse programmene får man nå også til pc, eller får de i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Disse programmene får man nå også til pc, eller får de i nærmeste fremtid.

Eh, nå er ikke jeg noen ekspert på musikkprogrammer. Men da Apple har kjøpt Logic som er en av markedslederne og har stoppet videre utvikling til PC-PC er vel ikke dette helt sant? Ut fra det jeg har lest har også Mac/OSX mye lavere latency noe de fleste musikere vel setter pris på?

Lenke til kommentar
Ut fra det jeg har lest har også Mac/OSX mye lavere latency noe de fleste musikere vel setter pris på?

Dette er vel først og fremst et driverproblem. Regner med at software produsentene før i tiden prioriterte å lage drivere til Mac noe som fortsatt henger litt igjen. (forsøk på forklaring... ;) )

Lenke til kommentar
www.alienware.com ?

 

Den nye iMac'n ser ut som en portabel dass. Men smaken er som baken.

Hm, lurer på hvordan du klarer å gjøre ditt fornødne.

Nå er det vel forøvrig MS som er i toalettbransjen

 

Ut fra det jeg kan se på linken ovenfor forstår jeg hva du mener, for du har tydeligvis helt andre definisjoner på hva som er vakkert en det jeg har... Harry er vel det uttrykket jeg tenker når jeg ser de gusjegrønne monstermaskinene.

prd_cyborg_green_gaming_small.jpg

 

g4.jpg

 

Du vet tydligvis ikke at alienware selger pc'er med _flere_ farger, gjør du vel?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes mac'en er sæ veldig pen heller.. for å begynne med skjermen synes jeg den ser billig og skrøpelig ut med den gjennomsiktige kanten.. Minner mer om noe billig drit enn pent design.. Kabinettet har også samme stygge gjennomsiktige kanten, samt den stygge men veldig praktiskte bæregreia på toppen... Synes det er veldig mange kabinetter som er veldig mye pengere enn dette.

Lenke til kommentar

Først, for ordens skyld: Jeg har ingen problemer med at man i dag får langt mer rå datakraft for pengene når man kjøper PC-PC.

 

Men: Det finnes faktisk en del områder hvor Mac'en fremdeles står svært sterkt. Ikke minst takket være software. Jeg har allerede nevnt Logic. Industristandarden (det er industri, som i Hollywood) for filmcomposing Shake eies nå også av Apple. FinalCut Pro er ved siden av Avids produkter et av de heteste programmene til fimredigering, noe denne emmyen burde være et bevis på. DVDstudio Pro er så vidt jeg vet fremdeles det eneste komersielt tilgjengelig programmet som gir tilgang til å komponere DVD'er i henhold til alle standardens spesifikasjoner... (Ja, jeg er klar over Adobes Encore).

Lenke til kommentar

Jeg er grafisk designer, og har jobbet med mac i ganske lang tid.

 

På mac'en er man nødt til å reboote maskinen 8-10 ganger i løpet av en arbeidsdag for å holde et nogenlunde greit ytelsesnivå når man holder på med tunge arbeider. Dette er fordi mac OS har et kjempe problem med minnelekkasjer (værre enn WinME...). M.a.o: under press er mac'en langt mindre stabil enn en PC som kjører Win2k.

 

Ytelsesmessig var min gamle 233mmx pc bedre enn 350mhz G3'ene vi hadde når jeg gikk på skolen.

 

Med unntak av HK og CPU (+kabinett) er nesten samtlige deler i en mac nøyaktig samme deler som i en PC. forskjellen er at mac tar et minimum av 3 ganger prisen hvis du kjøper delen fra dem. Tro meg, det går helt fint å sette pc-deler i en mac. Vi gjorde det på jobben da de delene vi kjøpte fra mac ikke virket...

 

Og for de som ikke vil ha "Harry-design" på PC'ene sine så trenger man ikke gå lenger enn til testsidene her på hw.no for å finne relativet sexy kabinetter... http://www.hardware.no/tester/kabinett/suntek_th656/

 

Hvis man vil drive med musikk, kan man fint gjøre det på en pc. Men det er relativt viktig å bruke SCSI harddisker etc. for å få et stabilt rask system hvis man skal drive med realtime opptak o.l.

 

tenk det dere, en designer som ikke han fordra mac 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...