Gå til innhold

Ranger sangen over deg!


boffeeen

Anbefalte innlegg

Måtte bare si at The Animals versjon også er cover. Alle kjente versjoner er cover. Tror det er litt usikkert hvem som har originalen men det finnes versjoner helt tilbake på 30 tallet.

 

Kul låt. Litt ensformig men ble ikke direkte kjedelig heller. 6/10.

 

Litt mer elektronisk:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her skjer det alt for mye på alt for kort tid. Låta kunne med fordel vært lengere og mindre kaotisk, men det er vel for mye å forlange fra DT - den pretensiøse progrockens forkjempere. «Faen, for en ubrukelig låt» er min umiddelbare respons. Og ja, det er sikkert synd, for de er vel helt fantastiske musikere som overgår min fatteevne hva musikals virtuositet angår, men i mine ører er dette likefullt et usmakelig makkverk som går på akkord med alle mine estetiske preferanser. Jeg gremmes over menneskene som har tillatet seg å lage dette, samt musikken i og for seg selv. 2/10

 

Endret av Mason Savoy
Lenke til kommentar

Polymorf: Hadde en periode i ungdomsårene der prog var det store, med Opeth som den definitive favoritten. Men ble aldri spesielt fan av DT, og opplevde det alltid som litt sjelløst. 2/10.

 

Mason Savoy: Groovy... Minnet litt om Edward Sharpe (vokalen?), bare med litt mindre halleluja stemning. Likte også musikkvideoen, ja takk til flere grafiske/animerte musikkvideoer. 8.5/10.

 

 

 

Nicolas Jaar ga i 2012 ut det som hittil er min favoritt i Essential Mix serien på BBC Radio 1. (Link til hele mixen her, anbefaler alle å sjekke den ut, er helt fantastisk). Her er et lite utdrag av den første delen der mixen begynner å bevege seg mer inn mot house/funk/dance (fra en intro som blant annet består av klassisk musikk, sampler fra twin peaks og chilensk latino...).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...