Gå til innhold

Uorginale batterier til 450D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har min Canon 450D :D

Men så trenger jeg ekstra batterier. Så jeg tokk en kikk på Japanfoto.no, der kosta orginale Canon batteri (LP-E5) 599,-. Jeg synes det for dyrt, så jeg tokk meg en kikk innpå ebay.com.

der koste det så vidt 100,- for to batterier, uorginale så klart.

tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)'

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har min Canon 450D :D

Men så trenger jeg ekstra batterier. Så jeg tokk en kikk på Japanfoto.no, der kosta orginale Canon batteri (LP-E5) 599,-. Jeg synes det for dyrt, så jeg tokk meg en kikk innpå ebay.com.

der koste det så vidt 100,- for to batterier, uorginale så klart.

tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)'

Takk på forhånd!

Jeg har brukt, i tillegg til originalt, uoriginale kjøpt gjennom ebay i snart to år nå. Merker ingen forskjell. (Til 400D og til 50D, ulike batterityper). Det første fikk jeg rett i postkassen til ca 40kr.

RandiA

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har min Canon 450D :D

Men så trenger jeg ekstra batterier. Så jeg tokk en kikk på Japanfoto.no, der kosta orginale Canon batteri (LP-E5) 599,-. Jeg synes det for dyrt, så jeg tokk meg en kikk innpå ebay.com.

der koste det så vidt 100,- for to batterier, uorginale så klart.

tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)'

Takk på forhånd!

Jeg har brukt, i tillegg til originalt, uoriginale kjøpt gjennom ebay i snart to år nå. Merker ingen forskjell. (Til 400D og til 50D, ulike batterityper). Det første fikk jeg rett i postkassen til ca 40kr.

RandiA

 

jasså, var det anna mAh på de du kjøpte på ebay? fir underkant av 100,- mente jeg 2batts..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KQ4qN1oN
tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)

 

Antall mAh har sånn sett ikke noen betydning annet enn for hvor lenge/mye strøm det kan levere, spenningen vil jeg tro er den samme dersom det er laget for kameraet, at batteriet har større kapasitet er bare bra da det betyr at batteriet (teoretisk) varer lengre pr opplading.

Lenke til kommentar
tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)

 

Antall mAh har sånn sett ikke noen betydning annet enn for hvor lenge/mye strøm det kan levere, spenningen vil jeg tro er den samme dersom det er laget for kameraet, at batteriet har større kapasitet er bare bra da det betyr at batteriet (teoretisk) varer lengre pr opplading.

 

OK ;P

 

Får vel ta meg en tur innom ebay nå og kjøpe noen batterier...

takk for alle svar :p

Lenke til kommentar
Dem har også trådløse fjernkontroll som fungerer bra.

Lurer på om de har noe bra for EOS 50D også der, trenger en ny da min trådløse utløser til 400D ikke passer for 50D.

RandiA

 

Phottix har både batterier, batterigrep og flere typer trådløse utløsere som fungerer utmerket med EOS 50D. De siste modellene har utskiftbar kabel slik at selve utløseren kan brukes med "alle" kameratyper. Har selv handlet mye Phottix av hk-supplies på eBay, batterigrep, batterier samt fjernutløsere (både for blitz og kamera) til bl.a. EOS 50D og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Er disse originale eller uoriginale?:

...

Prøver selgerne å lure folk til å tro at det er originale batterier, eller er det virkelig det?

På bildene er det også tilsynelatende original emballasje.

 

EDIT: Er det forresten med slik gult beskyttelsesdeksel på de fleste uoriginale batteriene?

 

Jeg har kjøpt en mengde uorginale batterier til Canon på ebay men da har det alltid vært klart at det dreide seg om uorginale batterier. Det samme gjelder batterier til mitt Sony videokamera. Jeg har aldri sett noen selge uorginalt kamuflert som orginalt, noe som vel tyder på at dette kan være originalt. Dessuten har selger god feedbak. Men prisen i seg selv taler vel for uorginalt, så hvem vet.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har min Canon 450D :D

Men så trenger jeg ekstra batterier. Så jeg tokk en kikk på Japanfoto.no, der kosta orginale Canon batteri (LP-E5) 599,-. Jeg synes det for dyrt, så jeg tokk meg en kikk innpå ebay.com.

der koste det så vidt 100,- for to batterier, uorginale så klart.

tror dere kameraet mitt klarer disse batteriene med kanskje mer mAh? (orginalt 1000mAh)'

 

Takk på forhånd!

 

Nå vet ikke jeg hvilke batterier de du har sett på ebay.com er, men vær klar over at om disse er dårlige og i verstefall ødelegger ditt kamera så mister du rettighetene dine i forhold til reklamasjon og garanti på produktet. Jeg ville ha gått til den lokale fotobutikken og kjøpt uorginale der. Som regel så dekker batteriprodusenten (importøren) skaden (hvis den oppstår pga det uorginale batteriet). Jeg har brukt Hahnel batterier fra Japan Photo i både D3 og D700'en min og har aldri hatt problemer med dette.

 

SH

Endret av SHPhoto
Lenke til kommentar
Canon Norge går sterkt ut og advarer mot piratbatteriere som florerer for tiden.

 

Her er advarselen for NB4L

 

Ja, styr for all del unna uoriginale batterier som utgir seg for å være originale. Men å kjøpe uorginale batterier av god kvalitet slik som Phottix, Hahnel m.fl. ville jeg ikke vært redd for.

 

Vær klar over at det å produsere et slikt batteri (originalt eller uoriginalet - produksjonskosten er tilnærmet den samme) koster kun "noen få kroner" mens utsalgsprisen for originalbatterier er "flere hundre kroner", her snakker vi altså om marginer på flere hundre prosent i flere ledd.

 

Men at feil/skader som måtte oppstå som en følge av bruk av uoriginale batterier har jeg selvsagt full forståelse for. Feil og skader kan skje, dersom man er riktig uheldig, både med originale og uoriginale batterier. Men jeg mener altså at risikoen ikke er større for feil/skade dersom man velger uoriginale batterier fra anerkjente produsenter. En viss risiko for feil/skader som ikke dekkes av garanti er det dog og det får være opp til hver og en om de vil ta den risikoen.

Lenke til kommentar
Er disse originale eller uoriginale?:

Batteri 1

Batteri 2

Batteri 3

Prøver selgerne å lure folk til å tro at det er originale batterier, eller er det virkelig det?

På bildene er det også tilsynelatende original emballasje.

Jeg så på disse en gang til nå, og jeg legger merke til følgende:

Batteri 1:

- Det er sikkerhetsetikett på pakken på bildet (men den kan selvfølgelig være fake, eller at bildet bare er et bilde av en original eske.)

- "What you see is what you get!!!" - Jeg vil tro at om dette batteriet er en kopi vil dette kvalifisere for tilbaketrekking av pengene, ettersom varen er betydelig annerledes enn det man egentlig så og kjøpte (bildene lyver).

- 1 års garanti - vil dette bety at en eventuell skade på kamera kan kreves dekt av selger?

- "100% brand new high quality Canon LP-E5 Li-Ion Battery Pack" - De skriver altså at dette batteriet er av merket Canon, altså et originalt batteri.

Batteri 2:

- Samme som batteri 1

Batteri 3:

- Se den dårlige kvaliteten på esken (rundt den øverste Canon-logoen) på bildet

- Ingen sikkerhetsetikett

- "More compatible products please check the canon official website" - prøve å få det til å se ut som originalt?

- 1 års garanti, samme som de andre.

 

 

Tror jeg skal prøve å kjøpe nr. 1 eller 2, men nr. 3 tror jeg jeg styrer unna. Hvis det viser seg å være uoriginalt skal jeg selvfølgelig ikke prøve det i kameraet, og selvfølgelig prøve å trekke pengene tilbake.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Jeg kikket på feedback til disse,og jeg stusset over at selgeren #3 er ganske ny etablert februar men de to andre har holdt på et års tid.Hvis jeg handler fra de to første så vil jeg belegge meg på at pengene kan være tapte.Bruker bare eldre eller anbefalte eBay-sellers som har en seriøs feedback og som svarer på mailer og lingnende.

 

Du kan skjekke eBay-sellers her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...