Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alkohol til mindreårige.


Gjest Guest_undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

La det være en sak for deg i så fall. Enkelte finner det minst like morsomt å ikke drikke, så da kan det være deres sak. ;)

Ikke belære folk om at de absolutt kommer til å få det morsommere ved å drikke, dersom de ikke synes det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, i mange tilfeller er mennesker som ikke drikker på fest regelrett kjedelige, og ødelegger litt av feststemningen for oss andre. Det er sikkert mange mennesker som er morsomme uten å drikke, men jeg har til gode å møte noen ;)

Denne støttes, de som ikke drikker er som regel mye mer kjedelige enn de som ikke drikker (såfremt ikke de som drikker er så drita at de bare ligger der)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

De som drikker er akkurat like kjedelige som de som ikke driker, når de også ikke drikker. Det faktum at alkohol fører hjernen til et euforisk og mer utagerende stadie. Så det at det er mer liv i alkoholiserte mennesker enn edrulige, er det ingen tvil om, med enkelte unntak. Men poenget mitt, er at det må gå an å respektere andre folks ønske om å være avholds, uten å måtte påtvinge dem et slags ubehag ved sitt valg. ;)

Lenke til kommentar

Hvis man må drikke for å ha det gøy, vil jeg mene at man har ett problem.

 

Etter 10. klasseavslutningen i slutten av juni var det fest på ei strand i nærheten og det var vel 30-40 stk. Det var kun jeg, en kompis og 2 andre jeg kjente som ikke drakk noe som helst av de som var der. Det virka da som om det var morsommere for oss 4 som var edrue, enn de andre da vi kunne så hvor tåpelige mange ble. Noen ble depressive, andre hadde humørsvigninger, noen ble perverse mens andre ble skikkelige uvenner.

 

Å drikke bare for å drikke er heller ikke noe poeng. Og å drikke fordi det er kult enda du ikke liker smaken av alkholholdige varer er enda teitere.

Lenke til kommentar
Det virka da som om det var morsommere for oss 4 som var edrue, enn de andre da vi kunne så hvor tåpelige mange ble.

 

faktisk veldig sant, det er ofte fryktelig morsomt å observere fulle folk, men igjen et lite helvete når de oppdager deg.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

I stedet for å kun svare "tja" kan du kanskje komme med en mer beskrivelse og kanskje en grunn til hvorfor det er "tja" å stå for egne valg?

Lenke til kommentar

Eg drakk ikkje før eg var 18, medan alle i min vennekrets gjorde det. Dei var veldig respektfulle over mitt valg, så eg følte ikkje noko særlig til drikkepress. No som eg er 19 og har byrja å drikke alkohol til fest, føler eg eigentleg at eg ikkje har gått glipp av noko spesielt dei tidlegare åra. Skal innrømme at det er moroare å reise på fest å drikke enn å ikkje drikke, men føler at i eit så tidleg stadium av livet mitt så var det ikkje nødvendig eller behov for å konsumere alkohol. Så eg meinar at du berre skal stå på med å ikkje drikke, for du går ikkje glipp av så fantastisk mykje. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg respekterer at folk ikke vil drikke, og jeg forventer at folk som ikke drikker respekterer at jeg synes det er morsomt å være full, uten unntak.

 

Det jeg IKKE respekterer derimot, er selvhøytidlige, "voksne" personer som fra sin høye hest ser ned på alle som "må drikke for å fungere sosialt", gjerne uten å ha vært full selv engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg er selv 16 og jeg drikker ikke. Jeg vil ikke si jeg er prinsipielt mot drikking, i allefall ikke annet enn på mitt egen vegne. Det jeg ikke forstår med flere av vennene mine som drikker er hva er det som er gøy med å dra på fest, drikke seg sørpa full og ikke huske noe fra kvelden før? Jeg har blant annet èn i klassen som hver eneste helg er på fest og kommer på skolen med et behov for kringkaste hvor gøy han hadde det i helgen, uten å huske essensielle deler av kvelden. Hvor er moroa i det da? Det er dette jeg ikke forstår og denne type drikking liker jeg ikke. Men folk som har det gøy med drikking, folk som har det gøy når de fester og ikke er nødt å drikke seg farlig full hver eneste gang de er på fest de forstår jeg godt, men selv tror jeg ikke dette er noe for meg, jeg tror rett og slett ikke jeg er typen.

Lenke til kommentar

Jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor det er teit å drikke, da må det også være teit å leve livet. Drikking er en stor del av ungdomstida, det har gjort livet mitt helvetes mye morsommere. Så dere kjipinger som vil sitte inne å drikke brus, good luck with that, men for min ekke livet det samme uten. Jeg respekterer dog også disse som ikke drikker, men det kommer ann på hvem det er, og det er ofte vanskelig, for veldig mange av dem er tapere, ihvertfall som jeg vet om da.

 

Og jeg rister bare på hodet på folk som ikke skjønner hvorfor der er morsomt med fest + drikking, dere må være kjipe i fylla eller noe sånt..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor det er teit å drikke, da må det også være teit å leve livet. Drikking er en stor del av ungdomstida, det har gjort livet mitt helvetes mye morsommere. Så dere kjipinger som vil sitte inne å drikke brus, good luck with that, men for min ekke livet det samme uten. Jeg respekterer dog også disse som ikke drikker, men det kommer ann på hvem det er, og det er ofte vanskelig, for veldig mange av dem er tapere, ihvertfall som jeg vet om da.

 

Og jeg rister bare på hodet på folk som ikke skjønner hvorfor der er morsomt med fest + drikking, dere må være kjipe i fylla eller noe sånt..

 

Vil det si at du ikke klarer å ha det morsomt uten å drikke og å bli full?

Lenke til kommentar
Jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor det er teit å drikke, da må det også være teit å leve livet. Drikking er en stor del av ungdomstida, det har gjort livet mitt helvetes mye morsommere. Så dere kjipinger som vil sitte inne å drikke brus, good luck with that, men for min ekke livet det samme uten. Jeg respekterer dog også disse som ikke drikker, men det kommer ann på hvem det er, og det er ofte vanskelig, for veldig mange av dem er tapere, ihvertfall som jeg vet om da.

 

Og jeg rister bare på hodet på folk som ikke skjønner hvorfor der er morsomt med fest + drikking, dere må være kjipe i fylla eller noe sånt..

 

Dét var mye jammen tant på én gang.

Lenke til kommentar
Jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor det er teit å drikke, da må det også være teit å leve livet. Drikking er en stor del av ungdomstida, det har gjort livet mitt helvetes mye morsommere. Så dere kjipinger som vil sitte inne å drikke brus, good luck with that, men for min ekke livet det samme uten. Jeg respekterer dog også disse som ikke drikker, men det kommer ann på hvem det er, og det er ofte vanskelig, for veldig mange av dem er tapere, ihvertfall som jeg vet om da.

 

Og jeg rister bare på hodet på folk som ikke skjønner hvorfor der er morsomt med fest + drikking, dere må være kjipe i fylla eller noe sånt..

 

Vil det si at du ikke klarer å ha det morsomt uten å drikke og å bli full?

 

Nei men det er jo mye morsommere når man drikker. Det mange også tydligvis tror er at når man drikker så blir man alltid full, gjør dumme ting, og ender opp i grøfta og spyr osv., men det går faktisk ann å drikke seg til det nivået at man forsatt har ganske kontroll, og da er det jævlig morro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det morsomste er uten tvil alle som uttaler seg om dette, uten å ha vært fulle selv engang! :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...