Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alkohol til mindreårige.


Gjest Guest_undrende_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om folk vil drikke - greit, men når man gjør det kun for å være "kul" og med i gjengen så forsvinner all min respekt for dem. Har selv hatt slike venner og det er tåpelig hvordan folk kan forandre seg til det negative pga slikt. Har selv smakt på alkohol, men er edru og fornøyd med det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Koffeinbaserte hyperfester er morsommere enn etanolbaserte fyllefester. :D

 

Personlig kan folk gjøre nøyaktig som de vil for min del (med mindre de blir voldelige i fylla ^^'), jeg lar meg egentlig ikke påvirke. Ingen i min nåværende omgangskrets utøver noe drikkepress overhodet - har kvitta meg med de som gjorde det, de var idioter uansett (av mange grunner, jeg hevder ikke at det er noen direkte sammenheng).

 

Jeg har ingen strenge regler for eller mot etanol for min egen del, utover at jeg ikke har noe ønske om å bli så drita at jeg ikke veit hva jeg gjør. Jeg akter å ha maksimal kontroll over meg selv, har sett en god del eksempler på hva man risikerer om man mister styringa. Venner av meg har skada seg, havna i voldelige situasjoner, blitt taua inn, blitt rana og alt mulig dritt i forbindelse med fyllerør, og når jeg ser sånt velger jeg å holde meg unna.

 

... men det gjør det ikke mindre godt og koselig med en kald øl på en varm sommerdag! Og da kunne jeg ikke brydd meg særlig mye mindre om at det er et par år til jeg "egentlig" har lov. :D

Lenke til kommentar
Red bull er snøtt på fest når du har fått i deg ein del og blir søvnig.. :) Ellers er det jo sikkert kjekt å drikke på te-besøk i lag med dokkene sine som det ser ut til at mange her driver med.

Du må da respektere at ikke alle syns det er kjempekult å drikke alkohol.

Lenke til kommentar

Joda, eg gjer nok det, men eg har ikkje så stor respekt for dei som kommenterar alt som vart gjort av dagen før. Har vore litt "hard" mot alkoholfrie i dei to innlegga mine, men er som sagt meint dei tullingane som absolutt berre MÅ kommentere korleis vi har oppført oss o.l.

Lenke til kommentar

Du burde være stolt hvis du ikke drikker. Mye av elendigheten i verden kommer fra alkohol.

Det fører til skader på kropp og sinn, og det er lett å miste kontrollen over det. Det er dyrt og sløsing av ressurser å bruke råvarer som kan brukes til å hindre sult, på å lage en skadelig drikk.

 

Alkohol kan brukes til å få folk i bedre humør, og har derfor vært brukt av depressive folk gjennom tidende. Man kan også "misbruke" det til å få opp stemningen på fester o.l.

Men man kan lett ha morsomme fester o.l. uten alkohol hvis man ikke er veldig kjip edru...

 

Alkohol er ofte bare det "elendige" menneskes måte å få noen kortvarige gode stunder i livet sitt.

 

MEN alkohol er en del av kulturen vår som vi burde kvitte oss med, og det kommer til, og må, ta lang tid.

Inntil da, alt med måte.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke drikker fordi du ikke ønsker det og blir mobba for det, så burde du bytte venner! Nei, uansett hva som er grunnen til at du ikke drikker (så fremt du ikke mener at du selger sjela til djevelen o.l. da... :p ) så burde det respekteres! Folk er forskjellig! Jeg har venner som skal ut og drikke seg fulle og venner som skal på fest eller bare ut. Jeg liker å gå og ut være sosial med venner, men er ikke noe stor fan av å mistekontrollen. Det er heldigvis noe man lærer fort etter noen runder med flaska ;)

 

Om det er større drikke press nå enn før, det er jeg usikker på. Men jeg tror ungdommen begynner tidligere, dette er mest pga det er vanligere å være med eldre personer. Hvor det før var vanligere å være med folk på sin egen alder. Men jeg tror, som det er nevnt tidligere. At det å nye alkohol er vanligere nå. Det er ikke den samme drikke seg full kulturen (ser bort fra sydenturer og andre events..)

 

De som MÅ ha drikke på fest synes jeg litt synd på.. Men jeg synes også synd på de som sitter edru på en fest og dagen etter springer og påpeker alt de dumme folk gjorde dagen etter..

Lenke til kommentar

Er 17 og har vært full rundt 6-7 gongar i mitt liv, drikker ikkje lenger fordi det ødeleggjer for treninga, huskar ikkje sist gong eg drakk. Har respekt for både dei som drikker og ikkje drikker, men ikkje dei som drikker kvar helg og har ein attitude som tyder på at dei trur dei er best i verda.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å drikke en pils nu å da med naboen. That's it.

Jeg er så å si aldri på fylla, fordi det bare er fjortisjenter og eldre menn som vil plukke små-jentene sine blomster, samt at hvis man drar på en fest, så er man nesten tvunget til å drikke seg maurings, med mindre du har bil, og du kjører folk hjem.

 

Folk jeg går på skole med/jeg kjenner respekterer mitt ønske om ikke å bli dritings. Jeg sa det som det var, gjemte meg ikke under en masse unnskyldninger.

 

Poenget mitt er at alkohol ikke nødvendigvis er negativt, går ann å nyte en alkoholholdig drikk så lenge du klarer å begrense deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...