Gå til innhold

U2 360-Tour, Gøteborg 31. Juli og 1. August


Xtra

Anbefalte innlegg

Hallais, jeg lurte på hvem her fra forumet som tenker seg nedover på konsert en av dagene.

 

Selv sliter jeg med å få med folk da datoen er særdeles dårlig for alle jeg har spurt så langt, vet ikke engang om det blir konsert på meg fordi folk enten ikke får byttet jobb/er på ferie. Håper jeg får overtalt noen da det blr for dumt å gå glipp av denne konserten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært fryktelig lite snakk om U2 i Gøteborg både på forumet og andre steder.

 

Selv vurderer jeg å dra ned på lørdag 1.8. Deilig med konsert på en lørdag etter en kort kjøretur. Får se hva jeg finner av billetter, ligger vel noe ut på finn og qxl ol.

 

Noen som vet va prisene ligger på? Hadde det vært en Oslokonsert hadde jo de glatt gått for kr 2500 stk..

Lenke til kommentar

Skulle gjerne dratt på konserten. Men hvorfor ikke dra alene? Selvsagt er det mer morro å dra sammen med venner, men selv ville jeg angret om jeg hadde hatt penger og mulighet, men latt vær pga andre som ikke hadde hatt mulighet.

 

Kanskje feil tråd, men hvorfor kommer de ikke til Norge denne gangen?

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Skulle gjerne dratt på konserten. Men hvorfor ikke dra alene? Selvsagt er det mer morro å dra sammen med venner, men selv ville jeg angret om jeg hadde hatt penger og mulighet, men latt vær pga andre som ikke hadde hatt mulighet.

 

Kanskje feil tråd, men hvorfor kommer de ikke til Norge denne gangen?

 

Hvorfor ikke alene? Fordi konsertopplevelser er til for å deles, uansett om man ikke driver å snakker så mye med personen man er på konsert med foruten noen "sykt bra!!!!!" inni mellom så er det hele opplevelsen og det å ha delt den med noen man kjenner.

 

Hvorfor ikke i Norge? Vel, på denne turnéen har de gigantiske scene-rigger så jeg tror rett og slett det ikke er plass til riggen og nok folk her i Norge.

 

F. eks stadion i Gøteborg har plass til 60-65000 folk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke undersøkt hvor mye billetter til U2 går for på svartebørsen, men tviler på at det er en dårlig pris for en slik billett. Grattis :)

 

 

Skulle gjerne dratt på konserten. Men hvorfor ikke dra alene? Selvsagt er det mer morro å dra sammen med venner, men selv ville jeg angret om jeg hadde hatt penger og mulighet, men latt vær pga andre som ikke hadde hatt mulighet.

 

Kanskje feil tråd, men hvorfor kommer de ikke til Norge denne gangen?

 

Hvorfor ikke alene? Fordi konsertopplevelser er til for å deles, uansett om man ikke driver å snakker så mye med personen man er på konsert med foruten noen "sykt bra!!!!!" inni mellom så er det hele opplevelsen og det å ha delt den med noen man kjenner.

 

Hvorfor ikke i Norge? Vel, på denne turnéen har de gigantiske scene-rigger så jeg tror rett og slett det ikke er plass til riggen og nok folk her i Norge.

 

F. eks stadion i Gøteborg har plass til 60-65000 folk.

 

Som jeg også skrev er jeg helt enig i at det er mye bedre å dra sammen med venner på konserter. Men om man ikke har noen å dra sammen med synes hvertfall jeg det er bedre å dra alene enn å gå glipp av konserten. Jeg kjenner ekstremt få som hører på samme musikk, så jeg drar ofte alene. Det er ikke like morro, men bedre enn å gå glipp av konserten.

 

Det kan selvsagt være årsaken. Men det er jo ikke så langt fra Oslo til Gøteborg for de som ønsker å dra.

Lenke til kommentar

Var på fredagen(Dublin) og skal igjen i morgen(har da sitteplasser).

 

Sto rett på "ringen", ca 2 meter fra hele bandet flere ganger på fredagen, var helt fantastisk! Sto og rett atmed en fyr som fikk byttet sine Bvlgari-solbriller mot Bono's!(Ble litt misunnelig, ja :) )

 

Konserten inneholdt bl.a den nydeligste versjonen av Stuck in a Moment jeg har hørt:

 

Men poenget; det var en fantastisk konsert og det blir det samme i morgen, og i Gøteborg. Gled dere!

Endret av edge
Lenke til kommentar
Var på fredagen(Dublin) og skal igjen i morgen(har da sitteplasser).

Har du en spilleliste? Gleder meg syykt til lørdagen nå :w00t: Kult at man selv i voksen alder kan få den følelsen man hadde før jul som barn!

Fredag:

1. Breathe

2. No Line On The Horizon

3. Get On Your Boots

4. Magnificent

5. Here Comes The Sun (snippet) / Beautiful Day / Blackbird (snippet)

6. Elevation

7. Desire

8. Stuck In A Moment You Can't Get Out Of

9. The Auld Triangle

10. One

11. Until The End Of The World / Break On Through (snippet)

12. The Unforgettable Fire

13. City Of Blinding Lights

14. Vertigo / Do You Remember Rock 'n' Roll Radio? (snippet)

15. O Come All Ye Faithful (snippet) / Crazy Tonight

16. Sunday Bloody Sunday / Rock The Casbah (snippet)

17. Pride (In The Name Of Love)

18. MLK

19. Walk On / You'll Never Walk Alone (snippet)

20. Where The Streets Have No Name / All You Need Is Love (snippet)

21. 40 (snippet) / Bad / Fool To Cry (snippet)

 

Encore(s):

22. Ultra Violet (Light My Way)

23. With Or Without You

24. Moment of Surrender

 

 

Mandag:

1. Breathe

2. No Line On The Horizon

3. Get On Your Boots

4. Magnificent

5. Beautiful Day

6. New Year's Day

7. I Still Haven't Found What I'm Looking For / Movin' On Up (snippet)

8. Stay (Faraway, So Close!)

9. Unknown Caller

10. The Unforgettable Fire

11. City Of Blinding Lights

12. Vertigo

13. Crazy Tonight / Relax (snippet) / Two Tribes (snippet)

14. Sunday Bloody Sunday / Rock The Casbah (snippet)

15. Pride (In The Name Of Love)

16. MLK

17. Walk On / You'll Never Walk Alone (snippet)

18. Where The Streets Have No Name / All You Need Is Love (snippet)

19. One

20. 40 (snippet) / Bad / Fool To Cry (snippet)

 

Encore(s):

21. Ultra Violet (Light My Way)

22. With Or Without You / Shine Like Stars (snippet)

23. Moment of Surrender

 

 

Relativt like lister. Som LFC-fan likte jeg vrien på Walk On :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skulle gjerne dratt på konserten. Men hvorfor ikke dra alene? Selvsagt er det mer morro å dra sammen med venner, men selv ville jeg angret om jeg hadde hatt penger og mulighet, men latt vær pga andre som ikke hadde hatt mulighet.

 

Kanskje feil tråd, men hvorfor kommer de ikke til Norge denne gangen?

 

Hvorfor ikke alene? Fordi konsertopplevelser er til for å deles, uansett om man ikke driver å snakker så mye med personen man er på konsert med foruten noen "sykt bra!!!!!" inni mellom så er det hele opplevelsen og det å ha delt den med noen man kjenner.

 

Hvorfor ikke i Norge? Vel, på denne turnéen har de gigantiske scene-rigger så jeg tror rett og slett det ikke er plass til riggen og nok folk her i Norge.

 

F. eks stadion i Gøteborg har plass til 60-65000 folk.

 

 

Grunnen til at U2 ikke kommer til Norge i på denne turneen, er fordi at de har delt det opp i to turneer. På del to har de sagt at de skal innom Norge. Og da blir det sikkert på et stadion, siden det er det som har blitt brukt sålangt. Og visst får det plass i Norge, er bare det at det ikke kommer inn så mange som andre steder....

Lenke til kommentar
znip
znip

 

Grunnen til at U2 ikke kommer til Norge i på denne turneen, er fordi at de har delt det opp i to turneer. På del to har de sagt at de skal innom Norge. Og da blir det sikkert på et stadion, siden det er det som har blitt brukt sålangt. Og visst får det plass i Norge, er bare det at det ikke kommer inn så mange som andre steder....

 

Har de det? Det er nytt for meg, men dog veldig gledelig nytt! :)

 

Grunnen til at jeg trodde Norges arenaer var for "lite" var da jeg så "monster" riggen deres i Barcelona (Nou Camp) hvor de åpnet turnéen og trodde at de skulle ha noe samme størrelse eller evt få til "360"-konseptet og at det ikke gikk her til lands.

 

Men hvis det du sier er sant, så er jeg klar for når de kommer til Norge! :p

Lenke til kommentar
znip
znip

 

Grunnen til at U2 ikke kommer til Norge i på denne turneen, er fordi at de har delt det opp i to turneer. På del to har de sagt at de skal innom Norge. Og da blir det sikkert på et stadion, siden det er det som har blitt brukt sålangt. Og visst får det plass i Norge, er bare det at det ikke kommer inn så mange som andre steder....

 

Har de det? Det er nytt for meg, men dog veldig gledelig nytt! :)

 

Grunnen til at jeg trodde Norges arenaer var for "lite" var da jeg så "monster" riggen deres i Barcelona (Nou Camp) hvor de åpnet turnéen og trodde at de skulle ha noe samme størrelse eller evt få til "360"-konseptet og at det ikke gikk her til lands.

 

Men hvis det du sier er sant, så er jeg klar for når de kommer til Norge! :p

 

 

Selvsagt er det jeg sier sant ;)

 

http://www.nrk.no/lydverket/u2-kommer-til-norge/

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=561503

 

 

Refererer til disse ryktene;)

Lenke til kommentar
Det er jo ikke bekreftet, men det høres jo virkelig slik ut! :D

 

Takk for tipset, nå "løftet" du dagen" for min del en god del hakk.. og det selv om jeg fortsatt er euforisk etter Coldplay-konserten i går. :p

 

Selvsagt ikek et håndfast rykte, men når det kommer direkte fra Bono's lepper, så velger eg å tro på det;)

 

 

Og angående Coldplay-konsert; http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article249033.ece

 

Eneste artikkelen om konserten som gir kritikker... (Selv om eg ikke er fan av bandet, så tror eg at anmelderen har gått kraftig på ræv her...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...