Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpte upassende klasplagg til min datter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt uenig i at det var en morsom genser. Noen ting tuller en ikke med på den måten. Pedofili, incest og barnemisshandling er ting jeg virker ikke klarer å synes er morsomt, uavhengig av hvordan en vrir og vender på det.

 

Det er så ille i mine øyne, at jeg ikke klarer å lese en bok som omhandler det eller se en film om det. Står det om pedofili, incest og barnemisshandling i avisa leser jeg det, men blir fysisk kvalm og dårlig av det i flere timer etterpå.

 

Jeg, og mange med meg, reagerer sterkt på disse tingene, og synes det er direkte kvalmende å komme med slikt, selv om det uten tvil er ment som en spøk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Kanskje du overreagerte en liiiten tanke? Men jeg er helt enig, det der var bare helt uhørt. Og jeg skjønner deg i situasjonen veldig godt. Ville sikkert reagert slik også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri latt ungen min gå med noe slikt. Jeg forstår ikke humoren i det, spesielt ikke at en far kan syntes det er morsomt.

 

Likevel er ikke dette grunn nok til å tvile på forholdet eller noe slikt. Det er et tegn på umodenhet og dårlig humor. Men noe mer enn det tror jeg ikke det er vits å legge i det.

Lenke til kommentar

Akurrat som folk må respektere at noen ikke syns det er festlig må dere samtidg respektere at noen syns det er det.

 

Jeg mener at man kan spøke med ALT. debetyr ikke at jeg finner alt morsomt.

 

Jeg vil spøke meg ALT untatt dyremisshandling, enkelt og greit fordi jeg ikke finner det morsomt, men det betyr ikke at jeg har rett til å stoppe andre som vil spøke med det, bare fordi jeg ikke finner det festlig.

 

Men nå er det din unge også og du har såklart full rett til å stoppe ungen din fra å gå med det, men du kan ikke stoppe faren fra å synes det er morosmt. eller bli sint på han fordi han syns det er morsomt,

Lenke til kommentar
Eller som en historie en kar snakket om.

 

Bob Saget hadde fått sitt første barn og det hadde vært en veldig vansklig fødsel, kona og barnet hadde nesten død, og barne lå på intensiven i flere uker,

 

Når han endelig fikk datteren hjem, kom venner på besøk og og de gikk opp til rommet hennes der hun å og sov.

Og mens Saget og vennen står over den sovene jenta, sier Saget, for $5 kan du fingre henne.

 

Med andre ord, noen folk(inklusivsne meg) mener at når det kommer til humor, er det ingen grenser.

Ser ikke helt hva den "historien" kan tilføre tråden, men... har veldig vanskelig for å tro at det er sant. Farlig å tro på alt man leser eller hører :)

Lenke til kommentar

Gunfreak, er delvis uenig i deg. En skal ikke tulle med alt. En skal heller ikke godta at folk tuller med alt. Når noen bryter dine grenser skal du ha lov til å si ifra. Det er en menneskerett å si ifra, selv om trådstarter vel sa ifra litt kraftig er det bedre å si ifra at en har tråkket over streken enn å ikke si ifra i det hele tatt. Selvsagt skal folk få lov til å synes ting er morsomt, men hvis jeg mener det er upassende/støtende/over streken skal jeg også ha lov til å si ifra om det.

Lenke til kommentar
Eller som en historie en kar snakket om.

 

Bob Saget hadde fått sitt første barn og det hadde vært en veldig vansklig fødsel, kona og barnet hadde nesten død, og barne lå på intensiven i flere uker,

 

Når han endelig fikk datteren hjem, kom venner på besøk og og de gikk opp til rommet hennes der hun å og sov.

Og mens Saget og vennen står over den sovene jenta, sier Saget, for $5 kan du fingre henne.

 

Med andre ord, noen folk(inklusivsne meg) mener at når det kommer til humor, er det ingen grenser.

Ser ikke helt hva den "historien" kan tilføre tråden, men... har veldig vanskelig for å tro at det er sant. Farlig å tro på alt man leser eller hører :)

Det var vennen hans selv om fortalte dette, og viss man skjenner til Saget vil det være ganske opplagt at det er sant

 

 

Gunfreak, er delvis uenig i deg. En skal ikke tulle med alt. En skal heller ikke godta at folk tuller med alt. Når noen bryter dine grenser skal du ha lov til å si ifra. Det er en menneskerett å si ifra, selv om trådstarter vel sa ifra litt kraftig er det bedre å si ifra at en har tråkket over streken enn å ikke si ifra i det hele tatt. Selvsagt skal folk få lov til å synes ting er morsomt, men hvis jeg mener det er upassende/støtende/over streken skal jeg også ha lov til å si ifra om det.

 

Så klart kan du si fra om det, viss dem forteller visse type vitser visse steder, det er ikke alle vitser som passe i et barneselskap, men går du inn på en standup klubb, må du ta til takke med at andre har anderdles humor enn deg, og viss du ikke liker det, ja så ikke gå inn på slike klubber.

Men jeg er fremdeles ikke enig i at man ikke kan spøke med alt, så lenge man faktisk gjør det for å være morsom.

Forteller man rasitisek vitser fordi man er reasist og tror at vitsene er sanne ja da er det ikke gøy.

Forteller man samme vits for å drite ut folk som faktisk tror på det er det en annen sak.

Lenke til kommentar

Synes den var morsom hvis det kun var ment som en spøk, men forstår at noen mener den var litt drøy :p

 

Men så lenge det var ment som bare det, og ikke noe som barnet skal ha på seg regelmessig så syns jeg vel trådstarter overagerte en god del.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med Gunfreak.

ALT kan spøkes med, så lenge det faktisk er morsomt, og ikke ment for å såre noen.

Hvem er det som skal avgjøre om noe er morsomt eller om noe sårer noen?

 

Begge disse delene er veldig individuelle. Skal vi innføre en jury? Ett tankeråd kanskje?

Lenke til kommentar

Forskjellen er om man prøver å såre noen, eller ikke, nesten uansett hva slags vitser man kommer med vil man såre NOEN!!

Man kan ikke drive med humor om man er så redd for å såre noen, forskjellen er at man kan lage vitser så lenge de er ment for å være morome for noen normale mennesker.

 

Så klart har man nazi fest og kommer med masse jøde vitser og holocaust vitser er jo ikke poenget å være morsom men poenget er å være en rasist.

 

Men står man på senen foran et bret speker av mennesker og man forteller jeg jøde vits og man gjøre det ironsk for å være morsom ja da er det en annen sak, selv om noen jøder kanskje blir fornærmet, poenget er at komikeren lagde ikke vitsen for å være anti jødisk, men for å være morom.

 

Det er intensjonene bak vitsen som avgjør om de er akeptable eller ikke

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dette ikke var noe særlig, men må nok si meg enig med alle andre her, du overreagerer litt ved å be han ryke og reise. Noen mennesker tenker ikke så langt, dessverre. Det var ment som en spøk, men han forsto nok ikke alvoret bak det hele. Jeg hadde satt meg ned og snakket med han om det på en sivilisert måte.

Lenke til kommentar
Hvordan hadde du liksom reagert hadde din datter fått noe sånt?? Overreagerte jeg kanskje? Jeg synes det er kvalmt. Prøver å finne ut hvor han kjøpte det hen!

 

Guttehumor til tross.

Det er noe som heter anstendighet.

Samme som å gå med en t-skjorte i en begravelse der det står; jeg liker de stive.

Eller noe i den duren.

 

Hadde det vært meg i din situasjon hadde jeg overhøvla samboeren til de grader. Tviler dog på at noen kvinner hadde kjøpt en slik t-skjorte dog hehe.

Lenke til kommentar
Hvem er det som skal avgjøre om noe er morsomt eller om noe sårer noen?

 

Begge disse delene er veldig individuelle. Skal vi innføre en jury? Ett tankeråd kanskje?

 

Vi kan jo spørre 4-åringen om hu synes det er gøy, hun har sikkert eksakt samme humor som sin far som er minst 20 år eldre.

 

Humor er veldig individuelt ja. Men det er snakk om en 4 åring her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...