Gå til innhold

Guide til dårlig filmsmak


Anbefalte innlegg

Fjortisfilm er vel de filmene som fjortiser virkelig digger, og der er vel Butterfly Effect, The Crow og Boondock Saints de første eksemplene man nevner. Noen nevner også Fight Club, uten at jeg helt ser den - den har en tendens til å vare lenger. Fjortissfilm er de filmene man likte godt som tenåring og som man etterhvert mister litt interesse for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden blir bare mer og mer håpløs. Det startet som en småartig guide hvor Badsmile listet opp de filmene han selv mente var dårlige, men hvis han skal legge til alle filmene som blir nevnt, til og med de han ikke har sett selv, så blir det ikke lenger en personlig guide.

Lenke til kommentar

Jammen!? The Crow er jo en god gladvolds/hevnefilm, fredagsunderholdning med chips&øl med gutta film.. Som Taken, Death Sentence, The Brave One, de fleste filmer med Seagal, Van Damme og Schwarzenegger m.fl, og mye annen artig fredagsmoro.

 

Og The Dark Knight, Heat, The Rock, Armageddon og Transformers? Makan...

 

Jaja, da består vel 70% av min blu-ray, dvd, laserdisc og vhs samling av dårlig film :cool:

Lenke til kommentar

BadSmile har da ivaretatt det personlige preget ved å sette samtlige forslag fra brukerne her i spoilertags. Han burde dog kanskje begrenset disses inkludering til de av dem han selv også hadde sett og dermed kunne personlig gå god for.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
BadSmile har da ivaretatt det personlige preget ved å sette samtlige forslag fra brukerne her i spoilertags. Han burde dog kanskje begrenset disses inkludering til de av dem han selv også hadde sett og dermed kunne personlig gå god for.

 

Korrekt, har sluttet å legge til alle filmene folk nevner og er selv fornøyd med utvalget. selv om jeg ikke har sett alle filmene som ligger på de anbefalte så har stor troa på at dem latterlig dårlige.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Denne tråden blir bare mer og mer håpløs. Det startet som en småartig guide hvor Badsmile listet opp de filmene han selv mente var dårlige, men hvis han skal legge til alle filmene som blir nevnt, til og med de han ikke har sett selv, så blir det ikke lenger en personlig guide.

Guiden var aldri spesielt morsom. Hverken morsomt skrevet eller interessant innhold.

 

Eller så har vi de latterlige filmene med "Movie" i tittelen:

American Pie filmene er også noe man bør holde seg langt unna, med unntak om man vil ha dårlig filmsmak.

Hva med Sweet Movie?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Liker både Paul W.S. Anderson og Scary Movie filmene jeg. For ikke å nevne 8mm og The Rock.

 

Savner Jan De Bont og Rob Cohen fra lista. Mine to mest forhatte regisører sammen med Carl T. Dreyer(som av en eller annen grunn er godt likt), har ikke sett nok av Boll til å dømme ham, men han virker elendig.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
Hehe, det er en drøss med actionfilmer som gir meg laaaangt mer enn de ovennevnte. Bare for å nevne noen av de mer kommersielle: Aliens, The Matrix, The Professional og Die Hard.

 

Aliens er værre enn noe Bay har gjort, Cameron fortjener en plass på lista over like mye som Bay! Leon(The Professional) er ikke noe å skryte av heller.

 

Nei gi meg Frankenheimer og Walter Hill du. De er mesterne i den sjangeren.

 

Matrix og Die Hard er flotte da.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
edit: Ikke Cameron heller. Tydeligvis fått en provocateur på forumet.

 

Langt i fra. Men jeg ser ikke hva som er så bra med filmene hans. God cinematography og noen gode effekter men de er rett og slett hjernedøde(kanskje ikke noen direkte feil med det da men). Langt fra forferdelige, utenom Aliens, men det samme vil jeg si om M. Bay: Greie filmer for det meste. Langt fra så elendig som folk vil ha det til!

Lenke til kommentar
Synes du setter en veldig lav grense for hva hjernedødt er. Hvis Aliens og T2 er det, kan man så og si putte alt av action inn i den båsen.

 

 

Vel, det meste av moderne Action er rimelig dum. Noen ganger bruker de det til sin fordel slik som Crank og Shoot Em' Up.

 

Jeg kan gå med på at de to Terminator filmene ikke helt passer inne i "hjernedød" kategorien. Men Aliens er dummere enn det meste, tomme karakterer og alt for forutsigbar. True Lies må også falle i hjernedød kategorien selv om den også har noe bra i seg. Også har vi Titanic da, til i dag vil jeg ikke frstå hva som gjør den populær. The Abbyss fungerte en stund før slutten ødela for den.

 

Hvis vi sammenlinger Cameron med Bay er de ikke så forskjellige i kvalitet og jeg vil hevde at både The Rock og The Island(selv om jeg ikke likte den så godt) er langt fra hjernedøde. Dessuten så liker jeg Bad Boys filmene til en viss grad. Transformers var langt fra bra da, og ganske kjedelig i grunn. Kommer ikke til å se 2ern.

 

Så sett sammen vil jeg si at ingen av dem fortjener å være på en slik liste, selv om de er langt fra å være blant de beste regisørene.

 

Og igjen vil jeg legge til at det er John Frankenheimer og Walter Hill som er kongene av action sjangeren i nyere tid(1960/70-nå). (Akira Kurosawa burde nok også bli nevnt, i alle fall når vi snakker om klassisk action.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...