Gå til innhold

BK: Ranunculus Acris - smørblomst


Anbefalte innlegg

Humorbilde fra junifesten - dette er selvfølgelig "smørblomst". :)

 

post-71211-1247001449_thumb.jpg

 

5DII, 24-70@34mm, ISO 100, f/2.8, 1/125s

 

 

Ville ta et humorbilde - junitråden gikk på dårlig humor og ordspill - derfor motivet. Prøvde å fange stemningen ved frokostbordet en tidlig utendørs sommermorgen, og nei, jeg spiste ikke av smørblomstene.. ;)

 

 

Edit: La på "smørblomst" i tittelen - det er da måte på hvor obskur man skal være! ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Enig i det Trynemjoel sier. Kreativt. Lurer kanskje på om jeg ville ha sett smørboksen mer tydelig med tanke på motivene på boksen. Mener å huske at det var bilde av blomster på den i alle fall. :hmm:

Dessuten ønsker jeg meg et mer "frokostbord" for å skape en mer autentisk (riktig bruk av ordet?) følelse når smørboksen alikevel står på bordet. Dessuten ønsker jeg en annen og litt varmere duk, av typen man finner hos bestemødre.

=)

Lenke til kommentar

Takker for respons! :)

 

Ja, er veldig glad i skarpheten i riggen - går som regel for smart sharpen, lens blur, 70-80% og 0.3px. Går noen ganger ned til 0.25px, så det ikke skal bli overskarpet.. :)

 

 

Jo - ser i ettertid at jeg kunne gjort det enda mer gjennomført med mer "frokostting" på bordet - hapå, melkekartong og sånt.

 

 

Ikke alltid lett å se hvor mye som forsvinner (les og klikk på spoileren) i dybdeskarpheten - har enda ikke "helt" vent meg til det på fullframe.

 

Det er bilde av smørblomst på siden av pakningen - kunne kanskje hatt mindre blender, men likte hvordan blomstene ble uthevet, så jeg gikk for denne. :)

 

Takk for kommentarer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...