Gå til innhold

Mulig at Sarah Palin kan bli president i USA?


Anbefalte innlegg

http://nrk.no/nyheter/utenriks/1.6682655

 

Bare jeg som synes meningene til denne damen er litt skumle? Virker ikke som om hun er så altfor smart heller, ut i fra hva hun har svart på spørsmål i intervjuer. Tror dere det er mulig at hun kan klare å bli republikanerenes presidentkandidat i 1012? Og vil hun i så fall ha en real sjanse mot Obama? Redd jeg til og med vil lengte tilbake til Bush om denne damen inntar Det Hvite Hus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intelligensen til Palin skal eg ikkje sei so mykje om, men ho har kanskje vore meir isolert ifrå vanlege syn på ting. Det er ikkje alle bedehusa som stiller med eigen heksejeger ifrå Afrika, for å sei det sånn.

 

 

 

Det går rykter om at Palin skal vere pressa av ein skandale, og ei kommande rettssak. Går det slik, vil ho ha problem med å stille som presidentkandidat.

 

 

 

Men denne dama har endå sine tilhengarar i den republikanske leiren. Ho kunne konkurrert om nominasjonen til presidentskapet, men eg trur ikkje ho ville ha fått den. Ein del folk på nettet held det som sannsynleg at ho kunne fått seg jobb i Fox News eller fungert som ein kjendis og rally point for republikanarane.

Lenke til kommentar

Palin trodde bla. at Afrika var et land og hun har ikke utelukket å erklære krig mot Russland. Utenom det så ble selvfølgelig klesinnkjøpene hennes en stor sak så hun har flere ting på seg allerede. Utenom det så er det mange som mener at det var henne som ødela for McCain og i tillegg har allerede republikanerne fått et kraftig slag etter Bush som ikke eide popularitet igjenn da han gikk av. Der har sikkert Cheney også bidratt.

 

Det er selvsagt vansklig å si hvordan situasjonen vil være om fire år, men personelig så frykter jeg ikke for noen Palinpresident i USA.

 

Tror forøvrig at denne kommer til å flyttes til Såpeboksen.

Lenke til kommentar

personlig er jeg livredd religiøse ledere med tilgang til (atom)våpen, en frykt som stiger proposjonelt med størrelsen på den militære makten.

 

 

Men nei, jeg tror ikke republikanerne kommer til å velge henne frem etter vinglingen deres. Først ble hun fremstilt som nærmest Guds gave til det amerikanske folket, for så å bli syndebukken når tapet var realisert.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Hehe. :)

 

Tilstanden hennes i dag

 

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal si. Nå for tiden når populæriteten til Obama har sunket veldig, føles amerikanerne som et folk som ikke bryr seg om hva andre land tenker om dem, at fattige folk får pleie og at folk ikke vil ta vare på jorden. Jeg tror personlig ikke at folket kommer til å gå så langt at de begynner å stemme for alvor på henne i en stor og viktig valgkamp. Jeg tror heller ikke at hun kommer til å bli valgt i repubublikanernes nominasjonskamp som presidentkandidat. Mest på grunn av at hun helhetlig uintelligent og at det finnes flere bedre valg. Finnes få folk som er like konservative som henne.

 

Tilstanden kan være anderledes i 2012. Kanskje hun viser seg for å være mere intelligent? (sjansene er minimale). Kanskje hun har mistet all populæriteten sin? Kanskje har hun fått sparken fra kongressen? Hvem vet.

 

Hva skjer om hun vinner nominasjonskampen?

 

Men her kan jeg komme med en positiv ting: om hun vinner republikanernes nominasjonskamp, blir sjansene til Obama til å bli større til å bli gjenvalgt.

 

Obamas populæritet er i en negativ utvikling nå, og da blir selvfølgelig sjansene mindre for å vinne neste valg. Kanskje Obama er mye mere populær da? Eller er Obama kanskje myrdet da, slik at Joe Biden stiller som representant til valget i 2012? Hvem vet.

 

Morsomme Palin-sitater

 

Her er en sitat av henne jeg husker:

Fyr som intervjuer Palin: "Hva er din erfaring med utenrikspolitikk?"

Palin: "Min erfaring med utenrikspolitikk er at jeg kan se Russland på den andre siden av havet når jeg ser ut av vinduet mitt i huset mitt."

 

Om hun virkelig blir president?

 

Det er vel vanskelig å tenke på hva slags katastrofe det blir, men en eller annen slags katastrofe må det bli. Folk i USA tror at Obama er dårlig til å administrere økonomi, men jeg tenker det blir en forandring på det om Palin virkelig kan bli president. Da tenker nok USA på Obama som en verdensmester i økonomisk administrering.

 

Om hun virkelig har noe sjanse til å bli president blir nok ettermælet til Palin til å bli #"¤%&/#%¤&%/&(#%&, eller noe slikt. Skal ikke se om hun hadde blitt like berømt president som Lincoln, Washington, Roosevelt eller Kennedy, men ikke på en positiv måte selvfølgelig. Altså ikke som en helt, men som en historisk katastrofe, en skam for alle som har stemt på henne og noe veldig negativt. Jeg tør seriøst ikke å tenke på hva slags helvete verden blir om hun blir president!

 

Redd jeg til og med vil lengte tilbake til Bush om denne damen inntar Det Hvite Hus.

 

Hahaha! Tenker jeg også ville gjort det! :D

 

Konklusjon

 

Nei, sjansene er små for denne dama. Hun er uintelligent, inkompetent, utrolig konservativ og alt har alt negativt på plass. Jeg vil tro at det er fortsatt ca. 89 % sjanse for at Obama kommer til å bo i det hvite hus fram til 2016. Ca. 10 % sjanse for at en annen republikaner inntar det hvite hus, og til slutt 1 % sjanse for at denne dama inntar det hvite hus. Jeg synes hun burde gå og henge seg! Til tross for nicket mitt er jeg i mot konservative republikanere.

 

- AL

Lenke til kommentar

Haha, da jeg så nicket ditt trodde jeg det skulle komme en skikelig pro-Pallin post :lol:

 

Trodde forresten Obama var ganske populær enda jeg, trodde hvertfall ikke populæriteten hadde sunket så veldig. Håper han vinner neste valg også. Bare tanken på Pallin i det Ovale kontor får meg til å savne både bushene og Reagen! Lurer på hva gutta i Kreml hadde tenkt om Pallin vant. Tror Putin er litt mer erfaren enn henne, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Du glemmer at Lincoln egentlig minner mer om en demokrat fra våre dager, enn en republikaner. Justert for tidsforskjellen, og så videre. :)

 

That said. Jeg tror ikke Sarah Palin er en god kanditat som president. Selv om hun var kompetent er hun en mediekatastrofe, hun fungerer ikke med en mikrofon foran seg, og the sad truth is, skal du være politiker i den absolutte toppserien må du ha medietekke.

 

Dog, mye kan skje på 4 år..

 

Når det kommer til Sarah Palin, sett fra mitt ståsted, er jeg redd hun vil fortsette Bush-doktrinen med å slå seg på brystet heller enn å gå inn for dialog.

 

Hun virker heller ikke som en spesielt klok person. Slik virker det ikke på meg, i alle fall.

Lenke til kommentar
Haha, da jeg så nicket ditt trodde jeg det skulle komme en skikelig pro-Pallin post :lol:

 

Hehe. Aldri i live. :)

 

Trodde forresten Obama var ganske populær enda jeg, trodde hvertfall ikke populæriteten hadde sunket så veldig. Håper han vinner neste valg også. Bare tanken på Pallin i det Ovale kontor får meg til å savne både bushene og Reagen! Lurer på hva gutta i Kreml hadde tenkt om Pallin vant. Tror Putin er litt mer erfaren enn henne, for å si det sånn :)

 

Jeg trodde i all fall at populæriteten hans hadde sunket en del, etter enkelte artikler jeg har lest på amerikanske nettaviser og forum. Jeg begynte til slutt å bli litt redd for at han skulle tape neste valg. Jeg fikk også et intrykk om at folk i USA tror ikke at Obama tenker seriøst på økonomien i verden - det gjør han. Men om det skulle skje at han hadde blitt upopulær, tror jeg han hadde funnet på noe genialt for å trekke inn stemmer til neste valg.

 

Du glemmer at Lincoln egentlig minner mer om en demokrat fra våre dager, enn en republikaner. Justert for tidsforskjellen, og så videre. :)

 

Jeg er enig i det. Jeg har alltid hatet det republikanske parti. Det har vært få suksessfulle republikanske presidenter i gjennom tidene i forhold til det demokratiske pariet. Lincoln, T. Roosevelt, Reagan - er det alle, eller? Da tenker jeg vel at det er helt naturlig for meg å støtte demokratene. Jeg tror ikke at den ekte Abraham Lincoln hadde vært utrolig konservativ i dag. Det er store forskjeller på den dag i dag, dagene under den amerikanske borgerkrigen. Jeg hadde blitt svært overasket om han hadde hatt et utrolig stort hat mot Obama.

 

That said. Jeg tror ikke Sarah Palin er en god kanditat som president. Selv om hun var kompetent er hun en mediekatastrofe, hun fungerer ikke med en mikrofon foran seg, og the sad truth is, skal du være politiker i den absolutte toppserien må du ha medietekke.

 

Dog, mye kan skje på 4 år..

 

Når det kommer til Sarah Palin, sett fra mitt ståsted, er jeg redd hun vil fortsette Bush-doktrinen med å slå seg på brystet heller enn å gå inn for dialog.

 

Hun virker heller ikke som en spesielt klok person. Slik virker det ikke på meg, i alle fall.

 

Nei, hun representerer det samme som Bush i en enda mere konservativ versjon. For eksempel så har hun planer om å erklære krig mot Russland. Hva er vitsen med å provosere tilbake igjen? Det hadde gjort godt med en Obama-dialog med Russland.

 

Trodde forresten Obama var ganske populær enda jeg, trodde hvertfall ikke populæriteten hadde sunket så veldig.

 

Han /er/ fortsatt veldig populær og populariteten har ikke sunket kraftig, i motsetning til det som ble skrevet av Lincoln:

 

http://blogs.wsj.com/washwire/2009/06/17/w...low-for-pelosi/

 

Vel, såpass ja. Jeg trodde det hadde allerede sunket til under 50 %. Men det er jo bare bra om det er fortsatt 60 %. :) Jeg tenker at økonomikrisen, dialogene med arabere og ideene hans, har økt hatet mot ham med 6 %.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke Palin vil starte krig mot Russland. Om ikke annet, tør hun det ikke.

 

Angående republikanske presidenter er nok min favoritt Teddy. En solid realpolitiker med jernvilje, en Bismarck for Amerikas Forente Stater.

 

:)

Nei. Jeg tror ikke hun går så langt. I all fall ikke for alvor. Og om hun hadde gjort det hadde det vært flere grusomme opprør rundt om kring i USA, og at bare et kanskje 1, eller 2% hadde syntes hun gjorde god jobb.

 

Min favoritt av republikanske presidenter er Lincoln. Han var en god taler, og hadde spesielt gode ideer som passet til de dagene under den amerikanske borgerkrigen. Jeg synes nok at Teddy er den nest beste av de samme grunnene som du kommenterte, og at tredje plassen går til president Grant, som hadde vært general under den amerikanske borgerkrigen, og ble president etterhvert. Han gjorde mye bra i USA på den tiden. Blant annet å utvide USA med store områder, vinne mange kamper over indianere og til slutt å grunnlegge tidenes første nasjonalpark - Yellowstone. :)

Lenke til kommentar
Selv har jeg også litt sans for Washington, som klarte å holde fraksjonene samlet.

Er enig med deg der. Han er vel mest kjent som personen som sørget for selvstendighet i USA, men han er ikke den jeg beundrer mest.

 

Jeg synes at John F. Kennedy og Franklin D. Roosevelt er to store demokratiske presidenter. Kanskje de to beste noen sinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...