Gå til innhold

– Nyheter om Linux forsvinner


Anbefalte innlegg

fender:

Mye kritikk av Windows og MS blir ofte forvekslet med og kategorisert som "hat fra motstandere", dette selv om det ofte er oppegående MS mennesker som kritiserer Windows.

 

Men helt enig, jeg synes det er betraktelig fler "barnslige" Linux brukere der ute. Desverre. Men de er vel kanskje ute etter en REvolusjon og dermed er angrep beste taktikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Den moderne journalismen har mange ledd som sørger for å fjerne nyhetsinnhold ...

Hvilket var akkurat hva jeg mente med dette;

Tja... ønsket er vel stort sett, iallefall i den vestlige verden, å gi folket hva folket ønsker å betale for. Dette ligger trygt forankret i det økonomiske samfunnets vesen.

Dette har med hvordan økonomiske hensyn driver frem flertallets mening, dvs. flest seere, lesere osv. Flertallet har ikke alltid rett som Simen1 poengterer;

Flertallet viste seg å stemme på feil svar. Dette ble brukt som argument for at riktig svar var nettopp det feile svaret. Den bitre lærdommen av det er at avstemninger over hodet ikke passer for å avgjøre rene faktaspørsmål.

Så konklusjonen må bli;

Det samme kan nok sies om digg og reddit. Avstemninger er ikke et godt virkemiddel for å rangere saker objektivt.

Det som imidlertid kan skille polls fra generell økonomisk prioritering er enkeltindividets muligheter til å benytte teknologi for å påvirke resultatet ved polls, som f.eks bruk av botnet.

Lenke til kommentar
Vedrørende artikkelen, så har jeg også tro på at fanboys kanskje har del av skylden. For mitt vedkommende skjønner jeg ikke hva det er med fanboys. Det eneste de vil er å gjøre andre oppmerksomme på at de er fanboys, samt slenge dritt om det de ikke liker. Usaklig dritt vel og merke.
Og du har sikkert lagt merke til de "hete" diskusjonen som av og til kryper til overflaten ved enkelte Microsoft nyheter. Eller du vet det utmerket godt, og av og til har moderatorer vært nødt til å gjøre jobben sin.

Det eneste som da skiller en del av debatanene fra hverandre er at den ene siden er useriøs, og den andre useriøs og offtopic :)

Microsoft, Apple, IBM og andre selskaper vil ikke finne på å bruke bootnet evt tilsvarene teknikker i eget nettverk eller instruere ansatter for å stemme ut artikler. det meste her kan avsløres og da får de et helvete. Selv det å kontakte en hackergruppe for å få dem til å gjøre jobben for seg vil være farlig, noen kan snakke og kommer det ut har de et pr helvete pluss muligens legale problemer. Hadde vært greiere å kjøpt opp tjenesten.

Ja de presser men på legale måter, er du positiv vil du gjerne få fordeler, negativ og du blir glemt. De benytter seg selvsagt av grupper med pr folk og lignende.

 

Det som sjer er snarere fanboys som handler samt at kansje en del av disse artiklene sikker har er skal ta microsoft holding som mange reagerer på.

Om 10% av microsoft brukere reagerer negativt, mens alle linux brukerene er positive vil linux brukerene tape om vi ser på fordelingen av brukere.

Endret av magnemoe
Lenke til kommentar
fender:

Mye kritikk av Windows og MS blir ofte forvekslet med og kategorisert som "hat fra motstandere", dette selv om det ofte er oppegående MS mennesker som kritiserer Windows.

 

Men helt enig, jeg synes det er betraktelig fler "barnslige" Linux brukere der ute. Desverre. Men de er vel kanskje ute etter en REvolusjon og dermed er angrep beste taktikk.

 

Om de bare har fått faktaene riktig hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men har sett mange som skal kritisere Windows som bringer opp eldgamle ting som "DLL-hell" osv som strengt tatt ikke lenger er fakta den dag idag.

 

Så lenge de hadde studert fakta selv og dermed gjort en teknisk konklusjon er det helt greit. Men virker som mange ihvertfall yngre Linux brukere idag bare henter kritikk fra diverse nettsteder uten noen som helst verifisering.

Lenke til kommentar
Den moderne journalismen har mange ledd som sørger for å fjerne nyhetsinnhold ...

Hvilket var akkurat hva jeg mente med dette;

Tja... ønsket er vel stort sett, iallefall i den vestlige verden, å gi folket hva folket ønsker å betale for. Dette ligger trygt forankret i det økonomiske samfunnets vesen.

Dette har med hvordan økonomiske hensyn driver frem flertallets mening, dvs. flest seere, lesere osv. Flertallet har ikke alltid rett som Simen1 poengterer;

Flertallet viste seg å stemme på feil svar. Dette ble brukt som argument for at riktig svar var nettopp det feile svaret. Den bitre lærdommen av det er at avstemninger over hodet ikke passer for å avgjøre rene faktaspørsmål.

Så konklusjonen må bli;

Det samme kan nok sies om digg og reddit. Avstemninger er ikke et godt virkemiddel for å rangere saker objektivt.

Det som imidlertid kan skille polls fra generell økonomisk prioritering er enkeltindividets muligheter til å benytte teknologi for å påvirke resultatet ved polls, som f.eks bruk av botnet.

Poenget med det jeg sier er at det ikke alltid er slik at økonomiske hensyn, i moderne journalistikk og dens sensur, representerer flertallet. heller motsatt. Dette blir uansett på siden av diskusjonen. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
fender:

Mye kritikk av Windows og MS blir ofte forvekslet med og kategorisert som "hat fra motstandere", dette selv om det ofte er oppegående MS mennesker som kritiserer Windows.

 

Men helt enig, jeg synes det er betraktelig fler "barnslige" Linux brukere der ute. Desverre. Men de er vel kanskje ute etter en REvolusjon og dermed er angrep beste taktikk.

 

Om de bare har fått faktaene riktig hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men har sett mange som skal kritisere Windows som bringer opp eldgamle ting som "DLL-hell" osv som strengt tatt ikke lenger er fakta den dag idag.

 

Så lenge de hadde studert fakta selv og dermed gjort en teknisk konklusjon er det helt greit. Men virker som mange ihvertfall yngre Linux brukere idag bare henter kritikk fra diverse nettsteder uten noen som helst verifisering.

 

Hørtes mistenkelig ut som det samme tullet man hører fra windows brukere å. Dependency-hell, sitte på gutterommet å kompilere kjerne osv. Man får som regel igjen med samme mynt som man gir.

Lenke til kommentar
kan vi her snakke om en fullstendig svikt av "wisdom of crowds"?

 

 

Min favoritt-forfatter seier det på den mest elegante måten.

...the IQ of a mob is the IQ of its most stupid member divided by the number of mobsters...
Endret av Morghus
Lenke til kommentar
Hørtes mistenkelig ut som det samme tullet man hører fra windows brukere å. Dependency-hell, sitte på gutterommet å kompilere kjerne osv. Man får som regel igjen med samme mynt som man gir.
Desverre vesentlig mindre, noe man ser om man står på begge sider.

 

Morpheus:

Mitt har lenge vært "never underestimate idiots in large numbers".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
fender:

Mye kritikk av Windows og MS blir ofte forvekslet med og kategorisert som "hat fra motstandere", dette selv om det ofte er oppegående MS mennesker som kritiserer Windows.

 

Men helt enig, jeg synes det er betraktelig fler "barnslige" Linux brukere der ute. Desverre. Men de er vel kanskje ute etter en REvolusjon og dermed er angrep beste taktikk.

 

Om de bare har fått faktaene riktig hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men har sett mange som skal kritisere Windows som bringer opp eldgamle ting som "DLL-hell" osv som strengt tatt ikke lenger er fakta den dag idag.

 

Så lenge de hadde studert fakta selv og dermed gjort en teknisk konklusjon er det helt greit. Men virker som mange ihvertfall yngre Linux brukere idag bare henter kritikk fra diverse nettsteder uten noen som helst verifisering.

 

Hørtes mistenkelig ut som det samme tullet man hører fra windows brukere å. Dependency-hell, sitte på gutterommet å kompilere kjerne osv. Man får som regel igjen med samme mynt som man gir.

Jeg vil gjerne at han gir meg et par linker til usaklig kritikk fra "linux-folkene". microsoft får på pukkelen alt for lite, fordi de som faktisk vet hvordan selskapet opererer (som blir stigmatisert til "linux-frelste" osv. fordi man ikke har noen saklige argumenter mot dem) er de som har litt peiling på dette + de jobber ikke med microsoft.

Endret av Super8
Fjernet personangrep og ufin debatteknikk
Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å forsvare Microsoft jeg prøver å forsvare fakta. Jeg hadde en gang en lang diskusjon angående en kritikk fra en Linux bruker pga av Windows sitt forferdelige "Dll-hell".

 

Når jeg da sakelig og ryddig la til grunn fakta som var sitert rett ifra fagbøker som forklarte at dette ikke lenger var gyldig kritikk da problemet var blitt fikset ble jeg istedet angrepet av denne brukeren som kalte meg "kjøpt og betalt" av Microsoft.

 

Hvis folk skal begynne å kverulere på fakta så gidder jeg strengt tatt ikke å ta dem særlig seriøst. Det finnes mye gyldig og god kritikk som kan sies om Windows men reagerer på brukere som siterer ting som er feil.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Jeg bygger mine meninger på fakta. At jeg hadde problemer første gang med Ubuntu er fakta - og kanskje var jeg uheldig at så mye gikk galt første gang men fremdeles er det et fakta at jeg hadde problemer ihvertfall.

 

En annen sak er at det er umulig for en moderne bruker som bruker Windows XP å oppleve dette problemet konkret, da måten Windows XP er bygget opp er designet for å unngå nettopp dette konkrete problemet. Dermed var det en rimelig antagelse at brukeren ikke kom med fakta. (Jeg snakker altså fremdeles om DLL-hell som er når DLL filer av forskjellig versjon overskriver hverandre og du dermed får et problem med programmer som bruker forskjellige versjoner av DLL filen.)

 

Forøvirg for å ikke spore av denne tråden videre velger jeg å avstå fra å kommentere videre.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Jeg bygger mine meninger på fakta. At jeg hadde problemer første gang med Ubuntu er fakta - og kanskje var jeg uheldig at så mye gikk galt første gang men fremdeles er det et fakta at jeg hadde problemer ihvertfall.

 

En annen sak er at det er umulig for en moderne bruker som bruker Windows XP å oppleve dette problemet konkret, da måten Windows XP er bygget opp er designet for å unngå nettopp dette konkrete problemet. Dermed var det en rimelig antagelse at brukeren ikke kom med fakta.

jeg kan love deg at jeg har gått noen runder med det operativsystemet der oppgjennom årene akkurat pga dette. og så inn i helvete med bortkastet tid. er det et område xp er så til de grader underlegen på, så er det oppdateringer og driveroppsett. Endret av Super8
Fjernet personangrep og ufin debatteknikk
Lenke til kommentar
En annen sak er at det er umulig for en moderne bruker som bruker Windows XP å oppleve dette problemet konkret, da måten Windows XP er bygget opp er designet for å unngå nettopp dette konkrete problemet. Dermed var det en rimelig antagelse at brukeren ikke kom med fakta.

"bygget opp på den måten". du får det til å høres så vanvittig flott og gjennomtenkt ut når det eneste man har gjort simpeltheten er å sette default til en møkkaoppløsning og sender brukeren på jakt etter drivere hos produsenten selv? det tror jeg ærlig talt du hadde fått til hadde du ikke vært så negativ og letet etter første grunn til å kunne avskrive systemet og si at "jeg har prøvd linux, det funker ikke, er dårligere enn windows, det har jeg erfaring med".

Lenke til kommentar
De som forsvarer microsoft er som oftest jeg ser det

1. uvitende fjols med lav kompetanse som skriker over at de blir angrepet - som er fordi DE faktisk angriper andre og bryter antitrust-lovverk.

2. inhabile brølaper som sitter på verdifull microsoft-kompetanse og frykter at noe nytt skal ta over.

Ja, det er ett av to mulige. :p

 

Jeg syns noen ganger det er litt flaut å være 50% Linux- sympatisør. Jeg syns generelt det er litt for mye arroganse, og litt for mye sutring.

Arroganse som i din analyse; enten ser man det samme som deg, eller man er stokk dum, evnt kjøpt og betalt av de onde.

Sutring kaller jeg gnålet fra feks VirtualBox om at all kritikk av MS blir slettet her på forumet, og forsåvidt hele denne artikkelen er helt på grensen. Jeg syns man bør spa frem noe litt mer håndfast før man insinuerer at MS eller andre betaler for å få vekk de omtalte artikler.

Lenke til kommentar

pcp160:

Takk for at du setter hammeren på spikeren. Disse innleggene fra Obvious er direkte latterlige. Jeg står med et ben i hver leir og er det noe jeg ikke liker så er det direkte faktafeil i slike tåpelige diskusjoner og jeg kan nok til tider virke arrogant når jeg svarer på slike faktafeil (som i en annen tråd om Linux hvor selv forfatteren benyttet hårreisende faktafeil i innledningen), men det er fordi man blir oppgitt av den stadige bruken av dette som er helt uhensiktsmessig i det å minske avstanden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bygger mine meninger på fakta. At jeg hadde problemer første gang med Ubuntu er fakta - og kanskje var jeg uheldig at så mye gikk galt første gang men fremdeles er det et fakta at jeg hadde problemer ihvertfall.

 

Du hvet, du kan ikke lengere kalle det der "fakta". Det er "historie" ikke "fakta", etter hva vi prater om.

Lenke til kommentar
Sutring kaller jeg gnålet fra feks VirtualBox om at all kritikk av MS blir slettet her på forumet, og forsåvidt hele denne artikkelen er helt på grensen. Jeg syns man bør spa frem noe litt mer håndfast før man insinuerer at MS eller andre betaler for å få vekk de omtalte artikler.

for du synes en slik insuniasjon ikke er på plass når man følger historien til selskapet? skal banne på at det faktisk er microsoft som står bak dette her. selskapet er kjent for både sin pr-spin-avdeling og bla. å stenge ute reportere som er kritisk til selskapet, samt å holde interne rapporter hvor repotere ble klassifisert som "kritiske", "needs work" osv (ble kjent på 80-tallet).

 

hva virtualbox har opplevd får du spørre han om. jeg motiveres imidlertid av den vanvittige apatien og uvitenheten den gjengse bruker har om selskapet microsoft. det er min mening at man uten dette selskapets lovbrudd hadde hatt en langt bedre datahverdag for lengst.

Endret av Super8
Fjernet personangrep og ufin debatteknikk
Lenke til kommentar
"Skal vi fjerne alkohol og tobakksavgiftene?"

"Bør skattenivået halveres?"

"Bør undervisningssektoren få mer penger fra staten?"

"Bør vi bruke 100 milliarder på bedre veier de neste 5 årene?"

1. Nei.

2. Egentlig ikke.

3. Litt. Men bedre fordeling av resursene og litt bedre planlegging hadde nokk ikke vært en dårlig start.

4. JA, herregud ja ! Ta deg en road trip nord (nordland og nordover) i ferien så skjønner du. Virker som hele veiavgifta man betaler går rett til Oslo og/eller ut av landet.

 

On topic:

Det samme kan nok sies om digg og reddit. Avstemninger er ikke et godt virkemiddel for å rangere saker objektivt.

Helt enig med deg her, men det er vel ment som et virkemiddel for å rangere saker etter brukernes interesse. Personlig bruker jeg ikke digg noe særlig, så vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...