Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

er skummelt med polakker som sprer seg. jeg har en gang bedt de om å holde seg ilag. tar ingen sjanger på de

Racial profiling?!.

Men seriøst, har blitt frastjålet en del verktøy på div. byggeplasser. Dog er nordmenn like ille som utlendingene er på byggeplasser, folk stjeler som ravner hvis du snur ryggen til verktøykista. Tar du dem på fersken så skal de "bare låne".

 

En kollega av meg ble forsøkt frastjålet en skrumaskin, multimeter og noe håndverktøy. Dette har en verdi på rundt 7k, vi fant det deponert under en presenning som tilhørte noen snekkere. De var norske.

Det sykeste med det hele var at vi rett før hendelsen hadde med et uhell koblet 400V til en batterilader, de hadde faktisk stolthet nok til å fakturere firmaet for den. Sleipe jævler.

 

Vel, når en gjeng polakker kommer inn og sprer seg over hele elektrobutikken så er det jo klart det er noe tull på gang. greit hvis de sprer seg litt på en avdeling, det er normalt men over hele butikken er mistenkeligt.

 

jeg har blitt snidlet at utlandet før der en oppholdt meg og 1 kom seg på lagret. gikk ut med 3 pcer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utledninger er generellt mer dritt som kunder enn nordmenn. Større prosentandel av dem som lager kødd.

 

Er utledning sjæl, så hvis folk vil beskylde meg for rasisme/fordommer nå, so be it.

 

Til dere som sliter med å gi ut penger til kunder: Håper dere får cashguard dere og :thumbup: I matbutikken der jeg jobber kan kunder ta ut 9999 kr uten problemer. Sjekker seff at ID stemmer, men deilig å slippe å måtte si nei til folk som ønsker å ta ut litt større beløp eller f.eks ta ut 300 kr i 50 lapper.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

Utledninger er generellt mer dritt som kunder enn nordmenn. Større prosentandel av dem som lager kødd.

 

Er utledning sjæl, så hvis folk vil beskylde meg for rasisme/fordommer nå, so be it.

 

Til dere som sliter med å gi ut penger til kunder: Håper dere får cashguard dere og :thumbup: I matbutikken der jeg jobber kan kunder ta ut 9999 kr uten problemer. Sjekker seff at ID stemmer, men deilig å slippe å måtte si nei til folk som ønsker å ta ut litt større beløp eller f.eks ta ut 300 kr i 50 lapper.

 

Vi har også cashguard på Ica, men kundene kan kun ta ut penger der hvis de har Postbanken eller Dnb nor..

Lenke til kommentar

CashGuard er bare et system for oppbevaring av penger. Hva som gjøres med CashGuard er opp til den enkelte aktør. For eksempel så har Posten begrenset slik at det kun er mulig og ta ut penger med Postbanken og DnBNor kort. I Tippinga kan man ta ut med alle norske kort (BankAxcept). I Kassa alle norske kort (BankAxcept). Usikker på dette med utenlandske bankkort.

 

Ikke for å være veldig vrang, men hvor mye hadde det kosta dere å si at "Vet du, den lå nok feil, men du skal få den til tilbudsprisen"? :)

Ikke så mange kronene, men vi tenkte ikke på det når hun kom stormende bort til oss og klikka i vinkler. Hadde hun vært rolig og avslappet så hadde vi nok sagt det, men når man bare begynner og kjefte...nei...man får behandle folk sånn som man vil bli behandlet selv.

Lenke til kommentar

Sto faktisk bak tidenes mest ufyselige kunde her en dag. Du ser det på holdningen deres at de skal klage, sånn hoven, ready for fight type --> :mad:

 

Vel, anywhooo. Jeg setter brusen min på båndet, siden hun hadde ingen varer, og når han i kassa bare rekker hånda mot brusen, roper hun: HALLOOOOO JEG ER FØRST!!!!!!1111!! Hun drar opp en bleiepakke fra Pampers og allerede første setning er ladet med uhøflige tonefall og gloser. Det hadde skjedd en feil (butikken er veldig ny), og hun hadde betalt 52 kr for en pakke som egentlig koster 14. Greit nok. Men i stedet for å si "unnskyld, jeg tror det har skjedd en feil", så begynner hun å angripe den stakkars 18-åringen som sitter bak kassa. "Jeg har blitt trukket FEMTITOKRONER for en BLEIEPAKKE, omg omg omg, det MÅÅÅÅ jo være en feil, har dere gått opp i pris????? Aldri betalt sååååå mye for en bleiepakke, på Rimi koster de 12 kr, kan jo ikke være såååå mye forskjell på Pampers og Libero?"

 

Gutten sier ingenting, bare går og ser på hylla etter riktig pris, men hu bleiedama henger litt på kassa. Ikke F om hun skulle sjekke i allefall. Så gir han pengene tilbake, og hu går ut. Jeg og venninna mi ble så sykt provosert at vi ropte: DET GÅR AN Å SI TAKK!

 

Endelig var det vår tur, og da vi skal betale, hvem kommer inn igjen? "Kan jeg virkelig ikke ombestemme meg å få pengene tilbake??" Jo, for da hadde hun ombestemt seg, fordi på RIMI kostet den tross alt 12 kr, ikke 14. Så hun baner seg ivei, akkurat der vi står for å betale for å få igjen 2 kr. Men denne gangen sa hun lydløst takk i allefall. Selv om hun avbrøyt hele betalinga mi.

 

Ufyselig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artig kunde, som forøvrig er innom nesten hver gang,

sa "tjue prince vill" igår... Han sa det veldig fort,

men jeg måtte bare spørre; "sa du tjue prince Vill?"...

"Det sier jeg alltid!" sa han med ett smil. Han gjør det

visst alltid, overalt hvor han kjøper røyk, for å teste.

Han hadde visst gjort det i 8 år eller noe, og jeg var

en av de få som faktisk hadde lagt merke til det. :D

Lenke til kommentar

^ Jobber du der, Cosmo, eller var du bare en kunde?

.

To jenter på 12-13 år kjøpte forresten en pakke kondomer av meg igår. :dontgetit:

Ble litt satt ut. Det verste var at

de kjøpte ett par agurker også :nei: Neida, DET gjorde de

ikke, men de kjøpte kondomer. Hva skal de med det tenkte jeg.

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Ang. opplevelser i køen. Jeg ble forbigått av et par jenter på en bensinstasjon, da jeg påpeker at jeg sto før dem i køen snur seg og gir uttrykk for at dem driter i det og er generelt ufine. Det er ufattelig provoserende, og enda mer provoserende var det at betjeningen ikke brydde seg. Needless to say, jeg handler ikke mer der.

Lenke til kommentar

^ Jobber du der, Cosmo, eller var du bare en kunde?

.

To jenter på 12-13 år kjøpte forresten en pakke kondomer av meg igår. :dontgetit:

Ble litt satt ut. Det verste var at

de kjøpte ett par agurker også :nei: Neida, DET gjorde de

ikke, men de kjøpte kondomer. Hva skal de med det tenkte jeg.

 

jeg var kunde;) kondomer har de lov å kjøpe hvertfall:)

 

Er da bedre at de kjøper kondomer enn at de lar være, for å være ærlig.. Og de KAN ha vært eldre ;). Stor forskjell på jenter rundt puberteten vettu.

 

Cosmo: Det er det bare å si i fra om ja. Viktig for butikkens rykte det.

Skal nok gjør det da.

 

Husker da at noen på skolen jeg gikk på kjøpte kondomer rundt den alderen for å bruke de som vannballonger eller bare var nysjerrige. Trenger ikke å være verre enn det.

tro meg, du aner ikke hvor mange 13/14 åringer som har seg. spessielt jenter. er bare så ekkelt

Lenke til kommentar

Jeg jobber i resepsjonen på et hotell, og jeg merker at det er fryktelig mange mennesker der ute som er frekke uten at de tenker over det.

 

F.eks.: når jeg har tatt imot en bestilling over telefon, så spør jeg om email adresse og forklarer at jeg da vil sende en bekreftelse med reservasjonsnummer. Og da sier de"neei, trenger ingen bekreftelse. Men navnet ditt kan jeg få!" som om det hjelper dem? Er det for å ha noen å henvise til når de sjekker inn? Det har jo overhode ingen ting å si hvem som tok imot bestillingen, det kommer de ingen vei med. Også tenker jeg; tror de ikke at jeg la inn bestillingen?

Så jeg har bare lest opp reservasjonsnummeret.. Men blir nesten litt "fornærmet". Ikke at det er noen stor sak, men når man tenker over det..

 

En annen ting er jo når jeg sjekker ut en gjest, så leser jeg igjennom hele regninga før de betaler, og da gjerne høyt sånn at de kan bekrefte alt som står.

Da er det mange som har en uvane med å henge over disken mens de venter på sin tur. Er ikke det veldig frekt? Det kan jo hende at de har ting på regningen som de ikke vil rope ut til alle?

Har foreslått et stativ med "vennligst vent her til du blir betjent", men det har ikke kommet enda i alle fall..

 

Men, det kan jo hende at jeg reflekterer dette veldig også da.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker for en del år siden jeg satt i kassen. Kom en unge på en 4-5 år bort til meg og legger en pakke kondomer på båndet og spør hva det var for noe. Ble litt satt ut så jeg svarte bare at det ikke var noe for han. Tror faktisk ungen var i butikken alene og.

 

 

Ellers har jeg fortsatt en artig dialog med pyskologen som handler hos oss så og si hver dag. Jeg sa at jeg skulle sannsynligvis til Oslo til helga som kommer nå om ca en uke. Det skulle visst han og, så han sa vi kunne møtes på "London". Jeg sa til han at jeg ikke visste om jeg tok sjansen, men jeg kunne jo alltids ta med meg kamerten min som jeg skal reise med. Men jeg kommer altså ikke til å gå der. Var bare måten dialogen gikk på som var morsom.

Lenke til kommentar

Haha, må bare legge til en ting til.

Jeg kom nettopp på en episode hvor en mann fra Oslo-området var på hotellet og skulle sjekke inn. Det hotellet jeg jobber på ligger litt oppi dalen, så miljøet er jo prega av dialekter.

Men jeg har ingen spesiell dialekt ettersom jeg er fra nærmere Oslo, og han kommenterte dette da, og sa: "Du er vel ikke herifra du?"

Nei, svarer jeg.

"Nei, jeg hører det. Du har jo ingen dialekt. Hvor er du fra da tru? Neei... Du er vel ikke noe spesielt du!"

Hehe, neida, er ingenting jeg svarte jeg med et smil :p

Han mente det nok ikke vondt, men det kom jo ut litt feil da x)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

F.eks.: når jeg har tatt imot en bestilling over telefon, så spør jeg om email adresse og forklarer at jeg da vil sende en bekreftelse med reservasjonsnummer. Og da sier de"neei, trenger ingen bekreftelse.

Kanskje fordi de tror det vil komme reklame eller søppelpost av å gi fra seg mailadressen. Jeg ga min mailadresse til Thon hotels en gang, angrer ennå - får mail opptil flere ganger i mnd uten mulighet til å melde seg av.

 

En annen ting er jo når jeg sjekker ut en gjest, så leser jeg igjennom hele regninga før de betaler, og da gjerne høyt sånn at de kan bekrefte alt som står.

Da er det mange som har en uvane med å henge over disken mens de venter på sin tur. Er ikke det veldig frekt? Det kan jo hende at de har ting på regningen som de ikke vil rope ut til alle?

Har foreslått et stativ med "vennligst vent her til du blir betjent", men det har ikke kommet enda i alle fall..

Synes ikke det er veldig frekt å henge over disken å vente på tur, så lenge de ikke forstyrrer deg eller kunden du holder på med - såfremt det ikke står opplyst noe sted om at de skal vente der til det er dems tur.

 

Samtidig synes jeg det er ganske "frekt" av en resepsjonist å lese opp hele regningen høyt uten å ha spurt om man skal gjøre det først, eller om kunden har spurt om det. Beløp er kanskje greit, men alle detaljer er vel ikke nødvendig? Jeg, som kunde, blir faktisk irritert over at andre kunder som skal høre mine "personlige" ting. Samme gjelder NAV, legekontorer osv - irriterer meg grønn over resepsjonene som har ventestoler rett ved siden av osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...