Gå til innhold

Godt rollespill / RPG men ikke helt tradisjonellt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kompis er på jakt etter ett rollespill, altså nå ikke ett ordinært RPG spill.

For å best forklare drar jeg fram resirkulerte og miljøvennlige WoW, spillet med leveling var særdeles uinterresant, men på roleplay serverne de hadde, altså hvor du designet en egen karakter og levde ut dens "liv" for å si det slik var fengende.

Mitt spørsmål, finnes det lignende typer spill som er mer dedikert til slik bruk, da særdeles ok om det er gratis.

Fordel om det er 3D viewer men i verste fall får vi ta kun tekst, men en 3D verden selv om det er begrenset med objekter og animasjoner gjør ikke spesielt mye.

Har tittet en del rundt men har ikke funnet noen gode kandidater så langt.

Settingen spiller heller ikke så stor rolle, bare det har fokus på rollespilling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med noen mods så kan man leve seg veldig inn i Oblivion. Mange som er helt ekstreme der...sjekk Bethesda forumene :p

Ikke online da :p

Endret av timb
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Neverwinter Nights 1 + 2 har noen ganske gode RP servere, andbefales :thumbup:

Endret av Slettet-aNZFa3
Skrevet
Med noen mods så kan man leve seg veldig inn i Oblivion. Mange som er helt ekstreme der...sjekk Bethesda forumene :p

Ikke å anbefale, antall mods som trengs blir latterlig <.<

Daggerfall kommer sikkert en del nærmere, det er teknisk sett abondenware på øyeblikket.

Morrowind kan bli for stivt, dog du kan skjære med en kvin i den tykke atmosfæren. RP aspekte i vanilla er mye bedre enn i Oblivion.

Planeshift er en ganske good MMO kandidat.

Fallout(ikke beths elendige spin-off) faller kanskje i smak.

Skrevet

Fallout 1 og 2!!! Det eier, og det kan jeg lett anbefales! Har lvl, men lite viktig. Det du gjør er enda viktigere, for du får konsekvenser for din handling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...