Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Etterbetaling av lønn fra 6 år


ziggerdigg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Hvordan er reglene for etterbetaling av lønn?

 

Jeg har fått mindre lønn en det jeg har hatt rett på i 6 år. Dette kom meg for øret for 1 uke siden. jeg jobber i det offentlige.

 

Hvordan rettigheter har jeg her for å få etterbetalt lønna ?

 

Det fremgår av Statens Personalhånbok at lønnskrav foreldes etter 3 år. Se også SPH pkt. 10.23

 

Det er trolig den generelle bestemmelsen i Foreldelsesloven som må legges til grunn her. Link til Lovdata

Lenke til kommentar
Hei

 

Hvordan er reglene for etterbetaling av lønn?

 

Jeg har fått mindre lønn en det jeg har hatt rett på i 6 år. Dette kom meg for øret for 1 uke siden. jeg jobber i det offentlige.

 

Hvordan rettigheter har jeg her for å få etterbetalt lønna ?

 

Det fremgår av Statens Personalhånbok at lønnskrav foreldes etter 3 år. Se også SPH pkt. 10.23

 

Det er trolig den generelle bestemmelsen i Foreldelsesloven som må legges til grunn her. Link til Lovdata

 

 

takk for informasjonen. Jeg har vel mertenkt at dette kan være en erstatningsak, siden jeg har "lidd" unde disse forholdene. Men vi får se har sendt et brev til lønningskotoret og meldt meg inn i en fagforening slik at de kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Hei

 

Hvordan er reglene for etterbetaling av lønn?

 

Jeg har fått mindre lønn en det jeg har hatt rett på i 6 år. Dette kom meg for øret for 1 uke siden. jeg jobber i det offentlige.

 

Hvordan rettigheter har jeg her for å få etterbetalt lønna ?

 

Det fremgår av Statens Personalhåndbok at lønnskrav foreldes etter 3 år. Se også SPH pkt. 10.23

 

Det er trolig den generelle bestemmelsen i Foreldelsesloven som må legges til grunn her. Link til Lovdata

 

 

takk for informasjonen. Jeg har vel mertenkt at dette kan være en erstatningsak, siden jeg har "lidd" unde disse forholdene. Men vi får se har sendt et brev til lønningskotoret og meldt meg inn i en fagforening slik at de kan hjelpe meg.

 

Om det er tale om erstatningskrav kan dette tilsidesette den generelle foreldelsesfristen, som fremgår av link til SPH pkt. 10.23 i mitt første innlegg. Merk at dette gjelder statlige ansatte, men det er rimelig å tro at reglene kan være anvendelig for andre typer ansettelsesforhold. Jeg er enig i at det er fornuftig å søke hjelp hos en lokal fagforening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...