Gå til innhold

Half Life 2 mod liste


Anbefalte innlegg

Heisann prøvde noen Mods til Half Life 2 og de tilhørende episodene. Tenkte jeg kunne lage en liste. Starter med noen kjente, så må dere gjerne poste noen mods så kan jeg legge dem til i lista :)

Jeg har prøvd svært få , men på de jeg har prøvd legger jeg ved en liten personlig vurdering. Dere kan også gjerne legge ved noen små personlige vurderinger som jeg da vil legge ved.

 

Jeg finner disse modene på siden HL2 Mods, jeg kommer til å poste en link direkte til hver mod på den siden slik att dere selv kan lese hva folk mener om modene. Men vær klar over att meningene er ekstremt forskjellige. Samme mod kan få både totaltslakt 1/5 og bli rost opp i skyene og få 5/5 i rating, selv de beste modene har ikke mer enn 3,7/5 her, så jeg har funnet ut att de fleste modene over 3/5 er verdt en titt. De modene jeg ikke har spilt kopierer jeg bare beskrivelsen jeg finner på hl2mods uten noen egne vureringer.

 

Singel player mods

 

A Frayed Stitch in Time

 

This takes place within a blink of an eye durring the slow teleport from nova prospect to dr. kliner's lab. You can't remember if you succeeded or failed, it doesn't really matter. If you failed, the universe ceased to exist and this new one was recreated in its place, easy to explain if you have a million years free and can understand mind boggling complecated mathematics concerning time and the frabric of the universe. Or you succeeded in which case the stitch in time sealed itself causing time to rewind to a point before you went on the strange trip the blink of an eye took you on. You can't remember it cause it hasn't happened yet, and as sealed it will always be in your future, not even a time machine could reach it.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

_____

 

City 14

 

An episodic single player mod, the player takes on the role of a character who is part of the Rebel group fighting to take back their city from the Combine domination.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

_____

Coastline to Atmosphere

 

This mod continues the story where Half-Life 2 finished and offers one possible scenario. After the big explosion you fall to the ground and are very badly injured. Some people find you and take you home to a small village outside the city where the citadel was built. After 3 months you're strong again and want to fight on.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

_____

 

Eye of the Storm

 

You can play the Ravenholm mod now in preparation for the future episodic release of John's travels, Eye of the Storm. Picking up the story after John's escape from Ravenholm, you will visit new locations and meet new characters as you are taken prisoner by the Combine in City 24 and are reunited with an old friend from your resistance fighter days in City 17. Now he appears to be the key to unlocking the next chapter of your forgotten past. Does it not seem there is a greater power behind the curtains?

 

Hjemmeside

Brukeromtale

 

Jeg har bare fresa gjennom moden og det tar ikke så lang tid. Sats på rundt en halvtime, men det er bra gjennomført. Absolutt verdt å teste. De har til og med fått inn en dyktig voice actor til å spille administratoren for City 24 som handlingen foregår i.

_____

 

MINERVA

 

 

MINERVA is not a conventional modification, but instead is an ongoing, episodic series of single-player Half-Life 2 maps. The first three maps, Metastasis, are currently under development. The maps are linked by a common plotline, based in the Half-Life 2 universe but with ... extensions. Significantly influenced by games such as the Marathon and System Shock series, each map will feature enigmatic directions and instructions from an unknown third party, continuous with the well-received Half-Life 1 map 'Someplace Else'

 

Hjemmeside

Brukeromtale

 

Har ikke funnet tid til å fullføre denne. Men denne moden er utrolig vellaget! Noen imponerende nivåer som ikke kunne vært laget bedre av Valve selv (hvertfall nesten ;))

Dog en smule kjedelig da du ikke møter noe som minner om resistance eller andre folk med unntak av fiendene. Men jeg har ikke fullført det :)

_____

 

Ravenholm

 

A modification based around the environments discovered in the Ravenholm chapter of Half-Life 2, with both familiar and unseen territories.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

 

Forgjengeren til Eye of the Storm.

_____

Riot Act

 

Numbness and rage. Fright and anger. I open my eyes. Oh, well. My cell is pitch dark anyhow. "Block E1". I heard their inhuman voices. Lying on this cold metal bed, I stretch my arms along my sides. This must be the right posture to fit in a pod. I do not tolerate the idea of not being ready. Yes, but ready for what? No, I won't give way to grief. A squeaky sound... No, no way. It can't be true. The door opens, light replaces darkness. I will ask for a reason later. Now I have a choice to take. An easy one. I will run the hell out of here, whatever it takes. It's time to get a little revenge. It's time to start my own riot act.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

 

Handlinger foregår i terrorfengselet Nova Prospekt etter att Gorden Freemann og hans Antlion venner har rasert mesteparten av fengselet. Dette gjør det mulig for deg og mange andre av fangene å starte ett opprør. De får me deg flere allierte ettersom du kjemper deg gjennom mange nivåer av Nova Prospekt og det er veldi bra gjennomført.

_____

Rock 24

 

After a disastrous rescue attempt to free Richard G Newell, a renowned rebel scientist, Dr. Gordon Freeman awakes to find himself locked in a holding cell on a mountainside prison facility dubbed 'Rock 24'. His new mission, locate and free the rebel scientist and escape the collapsing combine prison.

 

Hjemmeside

Brukeromtale

 

Ikke den beste moden av de jeg har prøvd, enktelte områder merker du godt att dette ikke er Valve men likevel veldig morsomt. Verdt å prøve! Ett tips, det er ikke en bug da du mister HEV suiten etter att du kommer i fengsel, det tar bare en liten stund før du får tak i den igjenn. Jeg trudde det det var en bug så ga meg HEV via console bare for å finne den litt seinere i spillet.

_____

 

Hidden

 

Hjemmeside

 

Akidon's omtale:

Som multiplayer er jo hidden en sikker vinner.

Du er enten på ett halvmilitært team som skal finne og drepe en såkkalt hidden. Eller så spiller du hidden og finner og dreper de som jakter på deg. Som hidden er du nesten usynlig, men dog bare bevepnet med kniv og muligens rørbomber.

 

Sinnsykt artig på lan i mørket!

 

-Look up!

-Noo... blahrg...

_____

 

 

Det hadde vært veldig fint om neon kom med tips til andre gode moder, gjerne med link, en liten beskrivelse og egne erfaringer. Da vil jeg legge disse i listen over med henvisning til deg.

Ellers vil alt av forslag mottas med takk :)

Endret av Amaru
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

jepp jeg må bare finne tiden til å gjøre dette. skal fixe noen nå ;)

 

EDIT:

Nå skal alle linkene fungere. Det hadde vært veldig fint om neon kom med tips til andre gode moder, gjerne med link, en liten beskrivelse og egne erfaringer. Da vil jeg legge disse i listen over med henvisning til deg.

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Som multiplayer er jo hidden en sikker vinner. http://www.hidden-source.com/

 

Du er enten på ett halvmilitært team som skal finne og drepe en såkkalt hidden. Eller så spiller du hidden og finner og dreper de som jakter på deg. Som hidden er du nesten usynlig, men dog bare bevepnet med kniv og muligens rørbomber.

 

Sinnsykt artig på lan i mørket!

 

-Look up!

-Noo... blahrg...

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...