Gå til innhold

Har låst nøklene inne i bilen, trenger den før kl. 7 i morra!


avalaker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Et lite problem her...

 

Jeg har låst nøklene inne i bilen og trenger den til jobb i morra, jeg begynner klokken 7 så jeg har 10 timer på meg til å få den opp. Det går ikke buss desverre. Og reservenøkkelen ligger i hanskerommet... ja jeg vet, veldig smart plass å ha den :thumbdown: Kan heller ikke gå eller sykle, for det er kun oppoverbakke (fjell) og det er 2 mil.

 

Har sjekka litt på youtube og har funne ut at jeg trenger en kleshenger (av den gamle typen, som kun er stål), men det har jeg ikke... sjekk her:

 

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Eventuelt noe anna jeg kan bruke en kleshenger? :hmm: håper på seriøse svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lager noe ala det bildet jeg har lastet opp (dårlig tegnet i paint men du skjønner vel designet), av f.eks en plast sak, litt usikker på hva du kan ha rundt i huset du kan lage det av.. Sist jeg gjorde det brukte jeg en kanalbit, fra sånn type elektriker-kanal.. Noe som er flatt og nokså stivt i allefall..

post-185409-1246216257_thumb.jpg

Så er det å jokke nedi døra etter lås åpneren og dra den opp (forsiktig så du ikke ødelegger ting).

 

En annen mulighet er å bende døra utover (på oversiden), og stikke nedi et eller annet (en streng eller noe) så du får tak i lås åpneren og dra den opp inni bilen.

 

Om du har en litt innbrudds sikker bil så kan det være du rett og slett må knuse en rute og åpne bilen på den måten, eller ringe naf eller noen annen type veihjelp og få de til å åpne for deg..

 

Håper noe av dette gav mening..:)

Lenke til kommentar

Takk for raske svar! :)

 

Er ikke medlem av naf, falken eller viking.. og da blir det fort dyrt trur jeg...

Skal teste først med den plastsaken som "grovetussen" tipsa om, jeg kan skjere til ei linjal :p

Siste utvei blir å knuse ei rute ;)

 

Jeg er straks tilbake med oppdatert info ;) Nå skal jeg leike macgyver

Lenke til kommentar

Sorry for treig oppdatering. Jeg lever fortsatt ;)

 

Jeg låste døren manuelt, døren vil ikke alltid bli låst med nøkkel.

 

Fikk heldigvis låne en bil i går, så jeg kom meg på jobb til slutt. Og i dag fikk jeg tak i en kleshenger av den gamle typen, så da klarte jeg å dirke opp bakdøren.

 

Så nå er reservenøkkelen tryggt plassert i nøkkelskapet (der den burde være), og bakdøren er ganske herpa :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...