Gå til innhold

Navigon med Iphone-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt og testet bittelitt hvordan Navigon for iphone fungerer.

 

Mye var veldig bra. Legge inn adresse gikk fint. Den fant posisjonen mye kjappere enn min gamle Medion-GPS, og ruteberegning gikk relativt kjapt. Stemmen var klar og tydelig, likeså med selve kartvisningen.

 

Et par ekstradetaljer jeg satte pris på:

* Den virket i tunell, den baserer seg på hastigheten man har når man mister signalet, ulempen er at det kan bli litt forvirring hvis farten endrer seg inne i tunnellen og neste avkjøring kommer i eller umiddelbart etter tunellen. Kanskje akselerometerne i iphone kommer til å gjøre dette enda mer elegant?

* Kjørefeltsmarkeringen er veldig fin.

* I Norge ryktes det at Navteq kartene er en biiiteliten smule bedre enn teleatlas sine(tomtom), kan jo være en liten trøst hvis tomtom viser seg å være mye bedre.

 

Etter å ha fiklet litt med den sitter jeg også igjen med et par spørsmål.

* Hvordan vil det fungere med kartoppdateringer, må man kjøpe hele programmet på nytt når man trenger oppdaterte kart?

* Vil det være mulig å bare ha deler av kartbasen installert, eller må man kjøpe f.eks skandinavia og Europa separat(520+350kr). Med min 8gb iphone svir det litt å bruke 1,6gb til navigasjon.

* Kan man virkelig ikke legge inn via punkter på ruten??

* Vil det bli muligheter for tmc etterhvert?

 

Har forresten bestilt meg en sugeproppholder fra dealextreme for snaue 6usd, håper den duger.

Lenke til kommentar
Etter å ha fiklet litt med den sitter jeg også igjen med et par spørsmål.

* Hvordan vil det fungere med kartoppdateringer, må man kjøpe hele programmet på nytt når man trenger oppdaterte kart?

 

Går vel utifra at du bruker app-store slik den kan brukes med oppdateringer som legges ut gratis til de som har kjøpt. Nye funksjoner må man nok betale for

 

* Vil det være mulig å bare ha deler av kartbasen installert, eller må man kjøpe f.eks skandinavia og Europa separat(520+350kr). Med min 8gb iphone svir det litt å bruke 1,6gb til navigasjon.

 

Finnes som sagt nå som nordisk til 349,-

 

* Kan man virkelig ikke legge inn via punkter på ruten??

 

Kanskje noen kan svare?

 

* Vil det bli muligheter for tmc etterhvert?

 

Blir overrasket om det ikke blir det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
* Hvordan vil det fungere med kartoppdateringer, må man kjøpe hele programmet på nytt når man trenger oppdaterte kart?

 

Wild guess: Navigon stresset noe jævlig med å bli først. Hvis ikke utviklerne hos Navigon er molboskaller vil applikasjonen oppdateres med "In app purchase"-mulighet for nye kart etterhvert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...