Gå til innhold

Samsung Jet er dritlekker, eller hva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Låsekode

Har ikke sett noe tegn for låsekode, verken for å skru av tastelåsen eller for å beskytte mapper. 

 

 

 

 

Som jeg skrev i innlegget over, kan du låse tlfbok, meldinger, kalender, mine filer, samtaleliste, notat, oppgave og Exchange ActiveSync.

 

Gå inn på sikkerhet->Privat lås.

 

Jepp, den er grei:) Bruker ikke dette, så har aldri letet noe etter det:)

Lenke til kommentar

Bare lyst til å si ifra, sånn hvis det er noen andre som vurderer å kjøpe denne telefonen, på denne siden http://www.pixmania.com/no/no/r/samsung-s8000-jet får du kjøpt mobilen for 3561 kr! De garanterer at de er de billigste, noe jeg tror at de er siden jeg har sjekket overalt for å finne denne mobilen og ikke funnet den for noe billigere enn 3943.. De fleste selger den for 4200.. Jeg har nå bestilt derfra, og gleder meg skikkelig til å få den! Jeg bestilte med 8gb minnekort i tillegg, og med frakt kom det seg på ca 3950, ikke verst!(:

Endret av MiniC
Lenke til kommentar
Bare lyst til å si ifra, sånn hvis det er noen andre som vurderer å kjøpe denne telefonen, på denne siden http://www.pixmania.com/no/no/r/samsung-s8000-jet får du kjøpt mobilen for 3561 kr! De garanterer at de er de billigste, noe jeg tror at de er siden jeg har sjekket overalt for å finne denne mobilen og ikke funnet den for noe billigere enn 3943.. De fleste selger den for 4200.. Jeg har nå bestilt derfra, og gleder meg skikkelig til å få den! Jeg bestilte med 8gb minnekort i tillegg, og med frakt kom det seg på ca 3950, ikke verst!(:

 

Håper du får norske menyer på telefonen. Pixmania har lageret sitt i frankrike og har hørt om mange som har klaget på at de ikke får norske menyer på produktene de handler der ifra + at det er fryktelig tungvint med reklamasjoner derifra.

Lenke til kommentar
Bare lyst til å si ifra, sånn hvis det er noen andre som vurderer å kjøpe denne telefonen, på denne siden http://www.pixmania.com/no/no/r/samsung-s8000-jet får du kjøpt mobilen for 3561 kr! De garanterer at de er de billigste, noe jeg tror at de er siden jeg har sjekket overalt for å finne denne mobilen og ikke funnet den for noe billigere enn 3943.. De fleste selger den for 4200.. Jeg har nå bestilt derfra, og gleder meg skikkelig til å få den! Jeg bestilte med 8gb minnekort i tillegg, og med frakt kom det seg på ca 3950, ikke verst!(:

 

Håper du får norske menyer på telefonen. Pixmania har lageret sitt i frankrike og har hørt om mange som har klaget på at de ikke får norske menyer på produktene de handler der ifra + at det er fryktelig tungvint med reklamasjoner derifra.

 

Ja, jeg tenkte på det da jeg kjøpte den, men jeg søkte litt rundt på andre mobiler der, og på flere stod det: Kun menyer på de og de språkene.. Derfor skimtet jeg et lite håp for det stod det ikke på min! Og uansett, hvis jeg får med fransk meny, sender jeg den inn igjen; det er tross alt 14 dagers angrerett..(: Men jeg håper selvfølgelig på det beste, nemlig å få en mobil uten tull og problemer og med NORSKE menyer! :thumbup:

Endret av MiniC
Lenke til kommentar

Hei hei

Jeg har kjøpt denne mobilen og er superfornøyd :new_woot:

Men lurer på en ting:

Det er jo 3 "forsider" på mobilen, som man kan skifte ved å stryke mot venstre eller høyre på skjermen. HVA er forskjellen på disse, uansett hva jeg gjør på den ene "forsiden" så blir jo det endret på alle.. Hva er egentlig poenget med disse?

Tenkte at det kanskje var en til jobb og en til fritid...men har fremdeles en til overs :ermm: Dessuten er jo mobilen lik uansett hvem jeg velger

Håper noen her skjønner hva jeg mener...

 

-Hannemor-

Endret av hannemor
Lenke til kommentar

Hmm..

Takker for svar :)

men...Widgets legger jeg inn på den sidemenyen som er på forsiden?

Når jeg endrer på sidemenyen på den ene forsiden, så endrer det seg på de to andre forsidene også. (Har ikke lastet ned noen, bare brukt de som er på mobilen fra før)

Har jeg misforstått helt her?? :roll:

 

-Hannemor-

Lenke til kommentar
Hmm..

Takker for svar :)

men...Widgets legger jeg inn på den sidemenyen som er på forsiden?

Når jeg endrer på sidemenyen på den ene forsiden, så endrer det seg på de to andre forsidene også. (Har ikke lastet ned noen, bare brukt de som er på mobilen fra før)

Har jeg misforstått helt her?? :roll:

 

-Hannemor-

Jeg har ikke denne, men har "fingret" litt på den :)

Den widget saken på siden er programmer som ligger i tlf (går sikkert an å legge til og trekke fra der og). Hvis jeg har forstått deg riktig har du ikke dratt de forskjellige widgetsene du ønsker, inn på "skrivebordet". Prøv å dra de programmene du ønsker for de forksjellige sidene, inn på skrivebordet ditt (du drar de fra den saken på siden). Der vil de "feste" seg, og du kan forandre de forskjellige sidene som du måtte ønske.

Satser på at dette løste problemet ditt ;)

Lenke til kommentar

Ahhh....Tusen takk. :thumbup:

Hehe, nå skjønte jeg det. Det er praktisk da hvis man vil ha mange widgets fremme.

Men det er eneste betyningen det da, for mobilen er lik i menyen og alt man har lagt inn på, uansett hvilket skrivebord man har fremme?

 

-Hannemor-

Endret av hannemor
Lenke til kommentar

Jeg synes den er stygg. Nok et eksempel på total iPhone rip-off. Apple har med sin iPhone suksess nærmest diktert hvordan touch mobilene skal se ut. Apple er vel en av de få i verden som bruker enorme summer på design og estetikk, med stor suksess. De andre aktørene er som en saueflokk, og dilter etter med etteraping, i stedet for å tørre å gå egne veier. Inntil Apple kom på banen, skulle mobilene være så små som mulig, med unntak av de største smart- telefonene. iPhone var et bevis på at det gikk an å gå mot strømmen, og lanserte en stor telefon, som det var aksept for i markedet. Apple klarte å overbevise forbrukerne om fordelene med en stor telefon. Selskapene fra Asia kopierer. De innoverer ikke. Det de scorer på, er å stappe mest mulig teknologi i en burk, men GUI, intuitivitet og design er de dårlige på, etter min mening.

Lenke til kommentar
Jeg synes den er stygg. Nok et eksempel på total iPhone rip-off. Apple har med sin iPhone suksess nærmest diktert hvordan touch mobilene skal se ut. Apple er vel en av de få i verden som bruker enorme summer på design og estetikk, med stor suksess. De andre aktørene er som en saueflokk, og dilter etter med etteraping, i stedet for å tørre å gå egne veier. Inntil Apple kom på banen, skulle mobilene være så små som mulig, med unntak av de største smart- telefonene. iPhone var et bevis på at det gikk an å gå mot strømmen, og lanserte en stor telefon, som det var aksept for i markedet. Apple klarte å overbevise forbrukerne om fordelene med en stor telefon. Selskapene fra Asia kopierer. De innoverer ikke. Det de scorer på, er å stappe mest mulig teknologi i en burk, men GUI, intuitivitet og design er de dårlige på, etter min mening.

Så du mener alt med touch skjerm er ripoff og etteraping?

 

Eneste din mening sier er at du er en iphone fanboi. Om du mener alle hermer etter iphone pga de har en tlf med trykkskjerm og fire kanter må du virkelig våkne opp og komme ut av apple bobblen din. De har ikke enerett på å lage touch tlf og heller ikke vært først ute med en dritt.

 

Tviler på apple har brukt store summer på å designe Iphone, om du ser litt tilbake i tid så ser du at Ipod Touch er bortimot identisk.

 

Apple tjener mye penger på å selge gammel teknologi i ny innpakning. At de ikke har kommet med MMS og video opptak før nå er også helt latterlig. Etteraping sier du?

Det iphone 3Gs har burde vært med i den første iphone tlf.

 

Jeg er lite imponert.

Lenke til kommentar

en liten advarsel til dere som har tenkt på å kjøpe denne:

 

jeg har hatt jet i bruk noen dager å den sendes nå i retur til forhandler.

 

la dere ikke lure av at den har amoled og 800mhz , denne er rett og slett en fiasko av en forsøk på å slå ut Iphone som de selv hevder at den skal.

her er noen synspunkter etter å ha hatt denne i bruk.

 

1. skal du bruke denne til musikk spiller , ja da kommer du til å rive av deg håret før dagen er omme, den hakker og sliter noe sinnsykt i "cover-flow" modus + lyden er forferdelig.

 

2. nett leseren er en stor vits, treg og vanskelig å zoome,og det sies at den har støtte for Flash , men kan ikke kjøre en dritt fra internett sider pga for lite minne.

 

3. all overflate på telefonen er blank som en barnerumpe og den elsker fingermerker , telefonen blir etter noen minutters bruk nesten uhåndterlig og glatt.

 

4. widges, ja disse kan du ikke bruke i den menyen man får opp på siden av skjermen , de må trekkes ut på selve skjermen før de kan taes i bruk , og det er rett og slett ikke plass på den "store" skjermen til mere en 2 maks 3 widges pr side.

 

5. upgrades til denne telefonen feks, widges som jeg har nevnt i punk 4 er en vits.

 

6. er du gla i å spille litt mens du venter eller kjeder deg, ja da må jeg bare skuffe deg med det samme , spillene på denne telefonen passer til en 3åring og grafikken er der etter å.

 

7. kvaliteten på filmene fra youtube applikasjonen er elendig.

 

8. riste og vend funskjonene funker sånn passe , men faren for at du blir sett på som en klovn er stor vis du skal bruke disse ute blant folk.

 

9. der er vist route66 en eller annen plass på telefonen , men det er ikke enkelt å få denne opp + denne krever minnekort.

 

10. den har støtte for minne kort opp til 16gb men det følger ikke noen med.

 

11. bæreveksen som følger med i pakken er ubrukelig.

 

skal jeg finne på noe positivt med samsung jet så må det bli kameraet.

 

men som nevnt ovenfor , dette var en stor skuffelse for å si det mildt ,men det kan godt hende at du kan leve med disse problemene jeg ikke klarer av da jeg må ha noe som fungerer etter mine ønsker, som sakt samsung jet koster rundt 4200,- uten abonnemang men den kommer fort på over 5000-5500,- vis du vil ha mere minne + og ikke minst en bæreveske som man faktisk kan brukes.

Endret av warin
Lenke til kommentar

Har ikke fått klødd på Jet selv enda men hørest ut som du har fått en totalt annerledes tlf enn hva mobilen.no testet.

 

Det er 2gb internminne, å levere med et lite minnekort ved siden av ville være en vits. Skal forsåvidt støtte opp til 32GiB micro SDHC kort men må regne med det går litt treigere ved bruk av større minnekort.

 

Iphone finnes i 8, 16 og 32 GiB men da er du låst til den størrelsen. Er vel nermere 1000kr pr 8 GiB om du vil ha mer enn 8 GiB internminne, resten av tlf er identisk. Merk at 8 GiB er 3G mens 16 og 32 GiB er 3Gs.

 

Største konkurrenten til Jet er nok LG Arena.

Lenke til kommentar
Har ikke fått klødd på Jet selv enda men hørest ut som du har fått en totalt annerledes tlf enn hva mobilen.no testet.

 

du kan sikkert spørre deg selv om hvor lenge mobilen.no har hatt denne til test , selv tror jeg de har sprettet esken og fiklet med den en time eller 2 å så satt seg ned å skrevet "testen" at de gir den topp score (6) er helt uforstående for meg, tror mange ser seg blind på oppløsningen og at det er en "fantastisk" Amoled skjerm.

 

Det er 2gb internminne, å levere med et lite minnekort ved siden av ville være en vits. Skal forsåvidt støtte opp til 32GiB micro SDHC kort men må regne med det går litt treigere ved bruk av større minnekort.

 

hva er poenget ditt? du er nødt til å ha minnekort til denne vis du skal ha nytte av musikk,videoer,bilder GPS med mere på telefonen så å legge med et minnekort i salgs pakken koster ikke en dritt for samsung. men gjør den yterligere dyrer for kjøper.

Endret av warin
Lenke til kommentar
Har ikke fått klødd på Jet selv enda men hørest ut som du har fått en totalt annerledes tlf enn hva mobilen.no testet.

 

du kan sikkert spørre deg selv om hvor lenge mobilen.no har hatt denne til test , selv tror jeg de har sprettet esken og fiklet med den en time eller 2 å så satt seg ned å skrevet "testen" at de gir den topp score (6) er helt uforstående for meg, tror mange ser seg blind på oppløsningen og at det er en "fantastisk" Amoled skjerm.

Hva som er helt uforståelig for deg kan være fullt forståelig for andre. Tydeligvis er det uforståelig for mange at det kan finnes andre gode tlf enn iphone.

 

Det er 2gb internminne, å levere med et lite minnekort ved siden av ville være en vits. Skal forsåvidt støtte opp til 32GiB micro SDHC kort men må regne med det går litt treigere ved bruk av

større minnekort.

 

hva er poenget ditt? du er nødt til å ha minnekort til denne vis du skal ha nytte av musikk,videoer,bilder GPS med mere på telefonen så å legge med et minnekort i salgs pakken koster ikke en dritt for samsung. men gjør den yterligere dyrer for kjøper.

Jeg sier det bare er tull å levere med 512mb-2GiB minnekort når det fort blir for lite det også. Da er det bedre å droppe det og heller la kunden kjøpe kort etter eget ønske.

Jeg regner med at de som virkelig trenger minnekort kjøper 8 GiB eller mer og da koster tlf pluttselig litt mer om det skal følge med. Ikke alle som kommer til å trenge minnekort heller. 2 GiB internminne tror jeg holder i lange baner for mannen i gata, du får plass til en del musikk og bilder eller et par divx filmer.

 

Edit: Tlf er helt ny og stort sett alle problemer og feil ligger i software.

Jeg også synest å gi tlf en 6'er virket litt i overkant av hva den fortjener. Utifra hva jeg har lest (men ikke testet selv) så vil jeg mene en 5'er er mer realistisk. 6'ere er noe en tross alt ikke bør strø rundt seg. :)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...