Gå til innhold

Innkjøp av 2stk 1TB disker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den 1000gb om kjøpt fra billigste er 69øre pr gb.

en 1500gb seagate til netshop sin pris på 1000 er 66,7øre pr gb som er en knapp forskjell, men skal du utvide til flere disker senere så er det penger og spare med 1500gb disker istedenfor 1000gb da du trenger færre porter.

 

Så sant så sant... men pris per GB er ikke SÅ viktig. Men ser pointet ditt her. kanske kan ta å kjøpe meg en Western Digital Caviar Green 1,5 TB. Ser at den Seagaten du linket til har fått dårlige kommentarer. Jeg trenger en pålitelig disk:D Men tror det vill holde med 1 TB sånn egentli. Vurderte først en 150gb raptor og en 1TB Caviar Green. Men vet ikke om jeg har brukt for en raptor.

 

Men hva er forskjellen på 16 og 32 Cache. Ser også att det finnes en black editon. er den så mye bedre?

 

Ting jeg tenker på når jeg skal kjøpe disk er: pris/ytelse/støy/strømforbruk.

Lenke til kommentar

den seagate disken har nok endel dårlige tilbakemeldinger fra i fjor/tidlig i år da det var litt trøbbel med første firmwaren på de, de diskene du får nå er helt fine.

jeg bruker 1,5tb disker i filservern og nas'n uten og ha hatt noe problemer med de.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jopp... vet jeg bør gå for SDD isteden. MEN jeg er ikke sikker på om jeg trenger det. Derav valget med vanlige WD Caviar Green forslaget. Tror det holder for meg. Er ikke en slik hardcor bruker. Jeg er bare Hardware kåt :p

 

Skal vurdere Seagaten... men blir så skeptisk når jeg leser slikt:D

Lenke til kommentar

seagaten fikk endel pepper en stund da første firmwaren kunne om litt perfect storm odds lå tilrette bricke, kom en fix rimelig raskt samt seagate tok kostnadene for redde data der det var behov men med hver avis/blog sitere forige og tolke hva forige sa slik de ville virket det etterhvert som hitler var snillere enn de diskene :p

 

har forøvrig gått over til 2x30gb vertex raid0 til systemdisker selv og ikke angret et sekund på det valget, spesielt pakke opp rar/zip gikk durabelig raskt med det som tok 4-5min før er nå snakk om 10sekunder.

Lenke til kommentar
seagaten fikk endel pepper en stund da første firmwaren kunne om litt perfect storm odds lå tilrette bricke, kom en fix rimelig raskt samt seagate tok kostnadene for redde data der det var behov men med hver avis/blog sitere forige og tolke hva forige sa slik de ville virket det etterhvert som hitler var snillere enn de diskene :p

 

har forøvrig gått over til 2x30gb vertex raid0 til systemdisker selv og ikke angret et sekund på det valget, spesielt pakke opp rar/zip gikk durabelig raskt med det som tok 4-5min før er nå snakk om 10sekunder.

 

Sitter å ser på en 30GB vertex jeg ogs... men vurderer om det er nok med 30GB til mitt bruk. Blir vel bare till OS å kanske favoritspillet. og er spillet på 10-15GB bør det vel gå?

 

Så dere ville anbefallt 1stk 30gb vertex og 1stk Seagate 1,5GB? Har atm. bare plass til 2 disker da jeg skal prøve og få plass med vannkjølingen:D

Lenke til kommentar

vet vista + wow som tar 15gb atm går sammen på en 30gb disk men ikke mye ledig plass da, jeg ville prøvd finne plass til 2x30gb med stripse fast etceller gå for en 60gb.

bruker du de festene for og sette 2,5" i 3,5" slot er ssd disken såpass tynn at du kan legge en oppå andre inni den rammen så en teipbit eller strips for holde på plass.

Lenke til kommentar
vet vista + wow som tar 15gb atm går sammen på en 30gb disk men ikke mye ledig plass da, jeg ville prøvd finne plass til 2x30gb med stripse fast etceller gå for en 60gb.

bruker du de festene for og sette 2,5" i 3,5" slot er ssd disken såpass tynn at du kan legge en oppå andre inni den rammen så en teipbit eller strips for holde på plass.

 

Hadde ikke tenkt å bruke mer enn ca. 2000.- på disker akk nå. 2stk 1TB disker landet på ca 1400.-. 1stk 30gb Vertex og 1stk Seagate 1,5TB koster ca 2000.- Så spørsmålet er om det er hvert forskjellne :D er litt vanskli å tenke seg når man aldrig har testet en SSD disk. Er som sagt ingen gamer... er bare HW kåt... litt typiskt at man har blitt bitt av basillen:D

Lenke til kommentar

Ingen som har vurdert å svare på det egentlige spørsmålet? *facepalm*

 

Hei!Men ser den finnes med forskjellig Cache. Vilken skal man velge?

 

Det er bedre med mye cache, men hvor mye ytelsesforskjell man merker kan jo diskuteres. I dete tilfellet ville jeg gått for den billigste. Black Edition handler om garanti osv, og ikke nødvendigvis noe du trenger. De diskene er ganske pålitelige.

 

Ang. Seagate så er alt i orden der. Du får bare disker som er i orden fra den kanten nå.

 

Når det gjelder SSD+ 1,5TB kontra 2TB, så må du vurdere hva du trenger. Hvis du sårt trenger masse lagringsplass, så kan de ekstra 500GB'ene komme godt med. Men husk at du vil merke stor forskjell i ytelse (lastetider i spill/oppstart osv) ved å gå for en SSD-enhet. 30GB er litt lite, men kan være veldig kjekt til OS og favorittspillet, som du sier.

Lenke til kommentar

Men ser den finnes med forskjellig Cache. Vilken skal man velge? Var også et spørsmål i første innlegget.

 

Men tror nok det blir 2stk 1TB WD Caviar Green

 

Ingen som har vurdert å svare på det egentlige spørsmålet? *facepalm*

Er nok mer du som ikke har lest førsepost ordntlig.

Eller er det noen andre slike disker som er et bedre valg opp emot pris/ytelse/strøm??

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere har du lite å frykte ved å kjøpe Seagatedisker nå. Jeg kan ikke se for meg at det er igjen noen disker hos nettsjapper med den problematiske firmwaren. Om du likevel er i tvil, så kan du lett sjekke firmwareversjonen etter at du har fått den, og oppdatering er en enkel prosess.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere har du lite å frykte ved å kjøpe Seagatedisker nå. Jeg kan ikke se for meg at det er igjen noen disker hos nettsjapper med den problematiske firmwaren. Om du likevel er i tvil, så kan du lett sjekke firmwareversjonen etter at du har fått den, og oppdatering er en enkel prosess.

 

Er ikke det jeg er redd for... men tror nok det holder med 2gb en stund for meg. så kan jeg ev. opgradere med en SSD etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...