Gå til innhold

Hvor mye av lånet gjøres om til stipend ved bestått eksamen?


Ayjay

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal studere til høsten og må ta opp lån, og bare lurer på hvor mye av lånet som gjøres om til stipend om man består alle eksamenene?

 

Og hvorfor i all verden får man stipend + poeng for å gå på folkehøyskole, mens man ikke får stipend eller poeng på universitet? Hva skjer med Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg skal studere til høsten og må ta opp lån, og bare lurer på hvor mye av lånet som gjøres om til stipend om man består alle eksamenene?

 

Og hvorfor i all verden får man stipend + poeng for å gå på folkehøyskole, mens man ikke får stipend eller poeng på universitet? Hva skjer med Norge?

 

det man får for å gå på fhs blir regnet som lån frem til man består. da blir x-prosent gjort om fra lån til stipend.

det samme gjelder universitetet, det blir først gitt ut som lån, men blir omgjort når du består. så man får stipend for å gå på universitet akkurat sin på fhs.

Lenke til kommentar

Ved bestått eksamen blir 40% av studielånet gjort om til stipend.

 

Man får vel ikke studielån hvis man går FHS. Jeg tror de får kun stipend og ikke lån, hvis jeg ikke tar helt feil. Men jeg er enig at det er litt urettferdig at man skal få stipend og poeng når man går FHS, i hvertfall med tanke på at de får like mye poeng hvis man tar et år på universitetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...