Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]første boot, vil ikke starte, rampage II extreme Voltage feilmeldinger HJELP!


Anbefalte innlegg

som overskriften sier er det noe galt med systemet mitt :no:

 

bygget den sammen idag, den består av følgende deler:

 

Kabinett: Cooler Master HAF 932

Prosessor: INTEL core i7 920

CPU kjøler: Noctua nh_u12p

Hovedkort: ASUS Rampage II extreme

Grafikkort: EVGA gtx 285 2gb

Harddisk: Samsung Spinpoint F1

DVD Brenner: Sony NEC optiarc 7200s

Lydkort: Supreme FX audio Card

RAM: Corsair XMS3 trippel Channel 1333 mhz 6gb-kit

Strømforsyning: Corsair TX 750W

 

ved første boot startet pc'n fint og stille,jeg håpet at alt var bra :roll: (Typisk)

 

problemer:

 

-ikke bilde på skjermen (sjekka kontakter og grafikkort)

 

-voltage control LED'n til HDD (tror jeg) lyste Gult (tyder på for høy voltstyrke)

 

-Republic of Gamers merket på den store blokka (veit ikke hva det er :blush: ) blinker sakte

 

 

ellers virker alt normalt, viftene og alle lys virker som normalt :)

 

da vi skulle skru den av fungerte ikke noen av Power-knappene, vi ble nødt til å skru av PSUen :ermm:

 

har googlet problemet og funnet ut at nesten alle andre med samme problemet har et Striker Extreme hovedkort, ikke rampage II, og ingen har noe svar :hmm:

 

Har prøvd å ta ut ALT annet enn CPU og HK, men det kommer heller ingen "PiiP" fra den interne Høytaleren når jeg skal boote (har ikke hørt NOENTING fra den lille greia enda)

 

Men med bare HK og CPU skrur Pc'n seg av ca. 2 sek etter Boot, ser ut som om strømmen blir kutta... kom også "PWR OFF" fra LCD'n :(

 

 

ble VELDIG langt dette her, men håper at noen (HVER SÅ SNILL!) kan finne en løsning, har gledet meg i flere uker til dette, men så skuffer det meg... det eneste jeg kan gjøre er å finne noen som kan noe om dette eller google det opp :cry:

 

er det noen smartinger der ute.. HVER SÅ SNILL Å HJELP MEG! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle ønske jeg kunne hjulpet deg med et enkelt svar. Det kan være skrekkelig mye her. Du er helt sikker på at CPU'en står rett i, ja? Det skal godt gjøres å plassere den feil.

Ta ut RAM'en til du kun har en brikke igjen, prøv med alle brikkene. Dersom du er så heldig og har et alternativt skjermkort liggende så kan du prøve det etterpå. Om ingenting annet fungerer, prøv å cleare CMOS'en. Det er mine kjappe feilsøkingstips.

Lenke til kommentar

Det at du måtte skru av PSU for å skru av maskinen, tyder vel på at det er noe galt med tilkoblingen mellom av/på-knappen og HK. Om dette på samme tid kan føre til en "feilaktig oppstart" vet jeg ikke. Les grundig i manualen til HK og vær helt sikker på at det er koblet riktig(er noe knotete drit).

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
skulle ønske jeg kunne hjulpet deg med et enkelt svar. Det kan være skrekkelig mye her. Du er helt sikker på at CPU'en står rett i, ja? Det skal godt gjøres å plassere den feil.

Ta ut RAM'en til du kun har en brikke igjen, prøv med alle brikkene. Dersom du er så heldig og har et alternativt skjermkort liggende så kan du prøve det etterpå. Om ingenting annet fungerer, prøv å cleare CMOS'en. Det er mine kjappe feilsøkingstips.

har prøvd å Cleare CMOS'en.

fikk en feilmelding på LCD'n om "CPU INIT" også, Jæv*lig Frustrerende!

Lenke til kommentar
Det at du måtte skru av PSU for å skru av maskinen, tyder vel på at det er noe galt med tilkoblingen mellom av/på-knappen og HK. Om dette på samme tid kan føre til en "feilaktig oppstart" vet jeg ikke. Les grundig i manualen til HK og vær helt sikker på at det er koblet riktig(er noe knotete drit).

 

Mvh Håkon

 

er så heldig å ha en AV/PÅ knapp montert rett på hovedkortet i tilegg (overklokkings-menu'en) men det er samma problemet med den, går ikke ann å skru av pc'n med den heller, bare ved å skru av power switchen på PSU'en...

Lenke til kommentar
Det at du måtte skru av PSU for å skru av maskinen, tyder vel på at det er noe galt med tilkoblingen mellom av/på-knappen og HK. Om dette på samme tid kan føre til en "feilaktig oppstart" vet jeg ikke. Les grundig i manualen til HK og vær helt sikker på at det er koblet riktig(er noe knotete drit).

 

Mvh Håkon

LOL!

 

skulle ønske jeg kunne hjulpet deg med et enkelt svar. Det kan være skrekkelig mye her. Du er helt sikker på at CPU'en står rett i, ja? Det skal godt gjøres å plassere den feil.

Ta ut RAM'en til du kun har en brikke igjen, prøv med alle brikkene. Dersom du er så heldig og har et alternativt skjermkort liggende så kan du prøve det etterpå. Om ingenting annet fungerer, prøv å cleare CMOS'en. Det er mine kjappe feilsøkingstips.

har prøvd å Cleare CMOS'en.

fikk en feilmelding på LCD'n om "CPU INIT" også, Jæv*lig Frustrerende!

har du forsøkt det med RAM'en da? evt et annet skjermkort?

 

du... har du kopla strømmen til CPU'en til? Det slo meg at det kunne være det. Fort gjort å enten glemme eller ikke koble den tilstrekkelig til. Det er vel en 8-pin'er like ved CPU'en...

Lenke til kommentar
det er en strømtilkopling på hovedkortet, tipper det er en 8-pins tilkobling på ditt hovedkort. Den forsyner CPU'en med strøm. Han vært borti folk som har glemt av den, og bare koblet 24-pin'ern på. You never know. Sjekk over at koplingene sitter godt.

okey, takk for alle tipsene :thumbup:

 

tar en liten pause for natta, men du er mer enn velkommen innom tråden imorra ;)

Lenke til kommentar

JESSSS! KONGE, det funker :w00t:

 

det var visst den manglende 8-pin strømkabelen :blush: den var halv-veis dekket av et lite plast-deksel.. Tusen takk Nicoloco! :thumbup:

 

nå gjenstår det bare at pc'n finner HDD'n (operativsystemet finner ingen disk) så vi styrer no jævli :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...