Gå til innhold

Treningslogg Veritas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke du trener knebøy med smiths maskinen..

 

Ser ellers ut som at du har god økning. Kan forresten, uten at jeg vet hvordan fysikken er, nevne at for mye tunge løft på beina fort gjør at du må bytte ut alle buksene dine. Jeg vokste ut av alle mine på 4 mnd.. Har nå roen ned beinøvelser voldsomt (Mest pga jeg ikke har råd til nye bukser for tiden..)

 

Men som sagt, jeg ville komt meg bort fra smiths maskinen, den har en unaturlig vinkel og du får ikke trent støttemusklene.. Hvis du går over til fri stang, så komme du trolig til å måtte droppe en god del kilo, iallefall i starten. Jeg har selv tatt 130-140 på smiths maskinen, men klarer ikke mer enn 100 på løsstang.

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen med at buksene blir mindre ja. Låra mine har faktisk vokst over 5 cm siden jeg målte for første gang i midten av juli, men gleder meg faktisk til å gå på trening, får holde på til beina min ligner disse. ^^

 

Har testet smith maskin før, ikke det beste synes jeg. Faktisk problemer med å ta like mye der som med frivekter. Men nå er det sånn at jeg har en reisejobb og har ikke så mange valg bortsett fra å bruke den, så to uker får gå ;) Eller kanskje kjøre noen andre øvelser?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 år senere...

Ble litt lengre enn 4 uker ^^ Men nå er vel tiden inn for å starte å logge litt igjen.

 

Skaden er der for så vidt enda. Kronisk senebetendelse i bicepsfestet opp ved skulderen. Går til naprapat og ser ut som en løsning kan være på vei.

Prøvde å få orden på skulderen tilbake i 09, men når jeg sluttet på trening så sluttet lysten på å fikse skulderen også. Hadde faktisk problemer med mange øvelser. Alt som belastet skulderen, knebøy - strekk i musklene når jeg hadde grepet bak, frontbøy - når vekten hvilte på skulderen. Chins/pullups.

 

Kjører for tiden ikke noe skulderpress, men satser på at dette er mulig å starte med om noen månder.

 

Programmet er en strongliftsmodifikasjon. Strengt tatt langt fra det meste. Frontbøy istedenfor knebøy. Lette cleans etter markløft. Ikke noe skulderpress som sagt.

 

Frontbøy

Benk

Pendlay roing

Diverse

 

Frontbøy

Markløft

Clean - noe mer etter hvert.

Diverse

 

I tillegg kommer oppsettet fra naprapat med disse hovedpunktene: Slappe av brystmusklaturen og stramme ryggmusklaturen for å få skuldrene lengre bak.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WJ47bA0uBb4

to første her.

Nedtrekk.

Tøyeøvelser med fokus på å strekke brystmusklaturen og biceps/arm.

 

Anyways.

 

 

10.05.13

 

Frontbøy - 5x5 105 kg - hvorfor så tungt :/

Markløft - 1x5 170 kg - grusomt tungt, ser frem til 175 på onsdag :o

Clean - 3x5 60 kg

 

Nedtrekk 3x12 45 kg

Skuldertrening

Planken 3x1 min

Tøy og bøy.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Oppdatert førsteposten.

 

 

12.05.13

 

Frontbøy - 4x5 107,5 kg, 1x5 fail

Satte opp sikringstengene i racken før siste så stanga ikke trengte å fall så langt ned (paranoid). Satte den jo selvfølgelig for høyt og jeg tok borti, så det ble 3 reps med litt bounce og smell og 2 reps etter jeg hadde satt ned stengene 1 hakk. Repeat av vekta neste gang...

 

Benkpress - 5x5 60 kg

 

BB row - 5x5 67,5 kg

 

Nedtrekk - 3x12 50 kg

 

RKC planken - 3x 45,30,25

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

Lenke til kommentar

Pleier alltid å ha dem på. Så forstår ikke helt hvordan jeg rotet det til :o

 

Frontbøy - 5x5 107,5 kg

 

Markløft - 1x4 175 kg - fail på rep 5. Kanskje fått en liten strekk i hamstringen også.

 

Clean - 3x5 60 kg

 

Planken - 2x1min

 

Nedtrekk - 3x20 40 kg

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

Lenke til kommentar

Cheers. Kjekt å ha noe igjen for å ha vært overvektig i alle år ;)

 

Tungste treningsdagen siden jeg starte opp igjen. Skalv som et aspeløv etter frontbøyen. Skylder på de 26 gradene det var ute.

Filmet på senteret gjorde de også i dag. Sikkert i forbindelese med ny nettside som kommer. Kunne de ikke heller filmet når jeg hadde en god dag....

 

Benkpress 5x5 65 kg - Kø

 

Frontbøy 5x5 110 kg - ikke helt fornøyd grunnen, falt frampå. Prøver igjen på noe som forhåpentligvis er en bedre dag.

 

BB row 5x5 70 kg

 

Mage hengende beinhevninger 2x? (woops)

 

Nedtrekk 2x12 55 kg, 1x8 55 kg - Faktisk noen muskler inni skulderen som er begrensende her.

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Frontbøy - 3x10 60 kg + 5 x 100 kg + 3 120 kg + 3 130 kg + 1 140 kg

 

Markløft - 1x4,5 175 kg - :no: På tide å endre noen vekter.

 

Clean - 3x8 60 kg

 

Planken - 2x1min m/ 10 kg

 

Nedtrekk - 3x8 50 kg

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

 

 

Pizza, øl og champions League i kveld.

Lenke til kommentar

Frontbøy dyyype 3x10 80 kg - Teknikkarbeid Mer enn 5 reps så teller jeg det som kardio. Føltes iallefall sånn ut.

 

Benkpress 5x5 72,5 kg

 

BB row 5x5 75 kg

 

Nedtrekk 3x8 70 kg

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

 

Lyst på sommerferie fra trening i denne varmen :/

Lenke til kommentar

Campingliv og grill den siste uka. Jacobs utvalgte pølser anbefales på sterkeste, iallefall så lenge du får tak i dem på 3 for 2 tilbudet til meny.

 

Nå er det 3 uker på jobb med for mange varme måltider og pølsestasjoner i pausen :o

 

Frontbøy - 5x5 85 kg Kjører litt dypere enn jeg pleier. Sliten korssrygg. Bra eller dårlig? Vi får se.

 

Markløft - 1x5 150 kg

 

Clean - 3x8 60 kg Kommer seg. Fanger stanga de gangene jeg ikke får det helt opp.

 

Nedtrekk - 3x 8/6/3 82 kg - svak som vanlig.

 

Skulder rehab, tøy og bøy.

Lenke til kommentar

Jeg har en anelse om at den stive ryggen min kommer fra buttwink i bøyen, derfor kan det være lurt å ikke gå for dypt før du er sikker på at ikke winker.

 

Kjører en del strekking for tiden, spesielt bakdelen av beina mine virker en del stivere enn forsiden.

Lenke til kommentar

Muligens. Ryggen var ikke stiv eller noe, bare en del mer utslit enn vanlig og helt uten problemer dagen etter. Hadde knevarmerene på i dag så jeg kom fult så langt ned og ingen problemer.

 

Frontbøy 5x5 90 kg

 

BB row 5x5 77,5 kg

 

Nedtrekk 3x20 33 kg

 

Planken 2x1 min

 

Skulder rehab, tøy og bøy

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...