Gå til innhold

IMDB-rating på filmer


isaac elric

Anbefalte innlegg

jeg ser sjelden en film uten at jeg har vært innom imdb først. som regel stemmer det egentlig ganske bra. filmer som har bra rating på imdb faller som regel i smak. jeg gidder som oftest ikke å se filmer som har under 7/10. når jeg først skal sløse bort et par timer av livet mitt på en film, så bør det være passe god kvalitet på det jeg skal se.

 

ser jeg en film jeg ikke liker så har den som oftest dårlig på imdb også. så derfor er jeg nærmest avhengig av imdb når jeg skal bestemme meg for å se film.

 

hva slags forhold har du til imdb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMDb er en flott side det, men jeg velger å ikke følge ratingene slavisk. Det at gjennomsnittet liker en film godt betyr ikke nødvendigvis at jeg vil like den, og jeg ville ha gått glipp av mange godbiter om jeg skulle unngått alle filmene med lavere rating enn 7.

Lenke til kommentar

Rater alle filmer selvsagt. Vote history (se sig.) er for å holde oversikt over bl.a hvor mange jeg ser i måneden, hvor mange totalt og hva som er mine favoritter.

 

Liker å sjekke IMDbp på morgenen på skolen også. Se om det er noen nyheter, eller bare lese trivia.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg synes ogsa imdb rating systeme dems er ganske bra. Men andres meninger gaar nok ikke utover meg.

Jeg pleier altid og se hva filmene har paa imdb fQr jeg ser. Om en film har 5 i snitt saa ser jeg den forde.

Saann som hercules in new york foreksempel. Arnold fQrste film. Jeg er skikkelig stor fan av Arnold og jeg liker den filmen ganske godt. og paa imdb ligger den paa 2,4 i snitt. Saa det gaar veldig opp og ned. Men jeg elsker b-filmer fra 80 og 90 tallet. som thriller og skrekk. og de fleste filmene der har under 6 i snitt. Foreksempel van damm da.

de fleste filmene han har der er under 6 i snitt. men jeg digger filmene fordi det er saann tye filmer jeg liker.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lenge siden jeg har sett en film uten å sjekke med imdb først. Er alltid bra å få en pekepinn på hvor bra filmen er.

 

Bruker også imdb til å se hvilke filmer forskjellige skuespillere spiller i. Dette er også en av måtene jeg finner nye filmer å se.

Lenke til kommentar

IMDb er først og fremst verdens mest omfattende infoside for film. Ellers har jeg et ganske variert forhold til rating-ene, og fokuserer vel egentlig aldri på dem. Da syntes jeg heller det er viktigere å se hva folk som har noenlunde lik filmsmak som meg syntes om disse. Desverre har ikke IMDb et særlig godt system for det, så da bruker jeg heller venner, criticker og forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker ratinga på IMDB først og fremst hvis jeg ikke har hørt om filmen før, eller rett og slett er litt skeptisk. Pleier også å ta en titt innom Rotten Tomatoes. Som regel holder det å høre at filmen er brukbar (fra de jeg vet har bra/sær filmsmak). Ser i grunn ratingen mer som en veiledende faktor enn en avgjørende.

Endret av walløe
Lenke til kommentar

Bruker ofte imdb, då sjekker eg både rating, regisør, skodespelarar og MPAA rating.

Actionfilmer med MPAA rating PG-13 er skjeldan noke bra. :no:

 

 

 

Det som er litt dummt med imdb-ratinga er at veldig mange filmar har eit snitt på 7/10. Er tydelig at det stort sett er dei som likar filmen eller som synest den var over middels som stemmer. Dei filmane som har mellom 3/10 og 5/10 er filmar der det er mange 1ara og ein del 10ara, altså slike filmer som du enten elskar eller hatar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...