Gå til innhold

Ny Iphone lansert


Anbefalte innlegg

Siden den har mere hardware bør den vel greie multitasking og likevel være responsivt? Men det kom ikke :-(

 

Det jeg ønsker er en fysisk mindre og slankere telefon uten at det går utover skjermstørrelsen. Bedre høytalere hadde ikke vært å forakte, batteritid og oppløsning.

 

Syns igrunn ikke at den nye er så veldig mye nytt, de som er opptatt av design skulle i det mindre ha oppdatert litt på designet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket annet mobil-OS i dag har noe som i det hele tatt kan ligne på dette OSets funksjoner kombinert med eleganse og lettvinthet?

WebOS og Android

 

Og hvorfor er nødvendigvis dagens modell for multitasking den beste? Vi går inn i en tid med «cloud computing», og Apple er innovative.

Hvis du tror at det Apple gjør med iPhone er cloud computing, vet du ikke hva cloud computing er.

Lenke til kommentar

En positiv ting er dette:

 

"Same 3.5-inch widescreen multitouch display, but this time it has a fingerprint-resistant oleophobic coating." - Gizmodo

 

En annen fin funksjon som ser stilig ut er "white on black"

 

post-95751-1244508404_thumb.jpg

 

Siden den har mere hardware bør den vel greie multitasking og likevel være responsivt? Men det kom ikke :-(

 

Multitasking klarer den nok, men som du vet så gjør Apple slik de vil, og de venter vel til de har en metode som fungerer bra før de lanserer det. Men vi skal jo ikke se bort ifra at det vil dukke opp i en senere oppdatering.

Det jeg ønsker er en fysisk mindre og slankere telefon uten at det går utover skjermstørrelsen. Bedre høytalere hadde ikke vært å forakte, batteritid og oppløsning.

 

Samme håpet jeg på, men angående oppløsningen, så tror jeg dette kunne ha kommet i konflikt med de eksisterende App Store-applikasjonene. Dette er vel noe man ikke vil skal skje. Nå er jeg langt fra sikker på dette punktet, men men..

Lenke til kommentar

Tviler på at iPhone vil få multitasking med det første. Apple har valgt å fokusere på batterilevetid og bruksytelse, det betyr inntil videre at multitasking er utelukket. Ja, det gjør noen applikasjoner umulig på iPhone, men det gjør også brukeropplevelsen (for de fleste brukere) bedre.

 

Multitasking er ikke vanskelig å få til, men på så svak maskinvare så vil det gå på bekostning av ytelse og batterilevetid. Apple kunne gjort det, flere av deres egne applikasjoner kjører i bakgrunnen, men de kunne ikke gjort det bra. Ikke enda.

Lenke til kommentar

Hva forventet folket egentlig? Ser man på produsenter som Nokia og SE er det slettes ikke store oppdateringer de gjør på specs fronten heller. Det er stort sett samme telefonen i ett annet skall med bedre kamera.

 

Hardware får alt for mye fokus når det faktisk er det indre som teller. En telefon kan ha så godt kamera og så mye lagringsplass den vil, men det hjelper lite når man blir lei av UI'en etter en uke.

Lenke til kommentar
Det jeg ønsker er en fysisk mindre og slankere telefon uten at det går utover skjermstørrelsen. Bedre høytalere hadde ikke vært å forakte, batteritid og oppløsning.

Helt helt enig. Ved siden av prisen er det bredden som for meg er største plage med iPhone. Andre mobiler som Arena, Magic og spesielt 5800 er langt smalere og er for meg mye enklere å holde i hånda og mye enklere å bruke med en hånd.

 

En annen fin funksjon som ser stilig ut er "white on black"

Joa. Kommer dette til eksisterende iPhone 3G med OS3?

 

Samme håpet jeg på, men angående oppløsningen, så tror jeg dette kunne ha kommet i konflikt med de eksisterende App Store-applikasjonene. Dette er vel noe man ikke vil skal skje. Nå er jeg langt fra sikker på dette punktet, men men..

Dette må de rett og slett fikse før eller siden uansett. Hvis dette byr på noe problem for utviklerne bør jo det gjøres så fort som mulig. Jeg vil tro de fleste programmer vil kunne oppskaleres uten at det ser stygt ut, men spill blir jo noe litt annet. Uansett, dette må ordnes, for oppløsningen er ingenting annet enn svak og ikke noe for fremtiden.

 

Får vurdere å kjøpe meg en bittelitt brukt iPhone 3G 16GB om de blir tilgjengelige for rundt 2000 kr.

Lenke til kommentar
Tviler på at iPhone vil få multitasking med det første. Apple har valgt å fokusere på batterilevetid og bruksytelse, det betyr inntil videre at multitasking er utelukket. Ja, det gjør noen applikasjoner umulig på iPhone, men det gjør også brukeropplevelsen (for de fleste brukere) bedre.

 

Multitasking er ikke vanskelig å få til, men på så svak maskinvare så vil det gå på bekostning av ytelse og batterilevetid. Apple kunne gjort det, flere av deres egne applikasjoner kjører i bakgrunnen, men de kunne ikke gjort det bra. Ikke enda.

 

Nåja, nå er det jo bevist med "Backgrounder" fra Cydia at dagens iPhone klarer multitasking, til et viss punkt. Så med gårsdagens hardwareoppgraderinger, så vil jeg tippe at det fungerer enda bedre enn før. Men ett problem er det allikevel; dagens iPhone er ikke laget for multitasking, og da når man først bruker "Backgrounder", så tror fortsatt programmene at de kjører i front. Dette resulterer da i at RAM og CPU-bruken stiger og stiger til iPhonen ser seg nøtt til å avslutte andre prosesser.

 

Klarer vi å snu dette, slik at iPhonen f.eks vet at Beejive kjører i bakgrunnen og at den kan frigi RAM og legge den til å "sove", så snakker vi fremskritt.

 

Men vi får først se hvordan "push-notifications" fungerer i det virkelige livet før vi begynner kritiseringen :)

 

Joa. Kommer dette til eksisterende iPhone 3G med OS3?

 

Spør du meg, så spør jeg deg. I have no idea!

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Men, jeg er litt forvirret, da..... Hva med MMS?

Er det slik at man får MMS med den nye telefonen, men ikke hvis man oppgraderer den gamle telefonen med ny software?

Eller vil alle kunne benytte MMS på sin iPhone nå dersom de oppgraderer?

 

Denne setningen forvirrer meg: Siden Iphone 3GS kjører Iphone 3.0, den nye versjonen av operativsysytemet til Iphone, støtter den MMS. Video kan sendes over MMS.

Lenke til kommentar
Du får MMS med en Iphone eller Iphone 3G som er oppgradert til OS3. Så, MMS for alle.

Nei. MMS blir ikke tilgjengelig for første generasjon iPhone som ble importert fra USA.

 

Alle iPhone 3G kommer dog til å få MMS støtte når de oppdaterer til 3.0

Lenke til kommentar

Nettilgang er ikke noe problem lenger i dag, og da er smart å utnytte potensialet.

 

Bare App Store i seg selv gjør iPhone hinsides mye bedre enn andre telefoner. Et trykk og programvaren installeres av seg selv og er klar til å starte på få sekunder.

 

Liker veldig godt det nye digitale kompasset. Kommer til å bli mange kule bruksområder.

Endret av Fredrikern
Lenke til kommentar
Konge, Gleder meg til å kjøpe Verdens beste mobil neste måned, synd at folk her ikke forstår hvor bra faktisk apple er:) slutt å klag, det apple ikke har, har man ikke bruk for!

 

Typisk Applefanboy, for hva skal man med multitasking? Alle andre merker kan bare legge seg ned flat og bøye for Apple. Lenge leve Jobs.

Lenke til kommentar
Nå fortjener Apple skryt fremfor kritikk for at de faktisk har en oppløsning på kameraet som står i stil til dens muligheter. Det hadde vært lett å dra en Samsung å slenge inn et 5mpx her, men de holdt seg for gode til det.

 

hmm, den skjønte jeg ikke helt logikken i??

Lenke til kommentar
Nå fortjener Apple skryt fremfor kritikk for at de faktisk har en oppløsning på kameraet som står i stil til dens muligheter. Det hadde vært lett å dra en Samsung å slenge inn et 5mpx her, men de holdt seg for gode til det.

 

hmm, den skjønte jeg ikke helt logikken i??

 

Tror personen mener at bruksområde av mobilkamera og optikken i mobilkameraer ikke kan forsvares med å bare stappe inn masse megapixler bare for at det skal se bra ut på papiret.

 

Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar

Ok, tolket det som at 3Mpix var nok pga skjermoppløsningen osv, så trengs det ikke trenger bedre? Kanskje jeg som missforsto? :)

 

Jaja, uansett, man vet jo godt at det er bedre med et bra 3Mpix enn et dårligt 5Mpix, men likevell, et 3Mpx er langtfra godt nok til og kunne erstatte et digitalkamera. (til en hviss grad da selvfølgelig) Og det hadde jeg faktisk forventet med en ny iphone, men det er kanskje bare meg? :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...