Gå til innhold

[Løst]Washington DC eller New York


Anbefalte innlegg

Har kommet over noen sykt billige billetter til USA med US Airways. Prisen til Washington DC og New York er ca den samme.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt en uke i New York, men noen som heller vil anbefale Washington DC i stedet? I tilfelle, hvorfor?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner billetter til 3400kr, hvilke datoer er det du har sett på?

 

Jeg ser fra Tromsø, og får en uke fra søndag 09. august til søn. 16. aug. for 3500,- kr med Wideroe ved å søke på Orbville.no. Det er sykt billig (fra Tromsø ihvertfall). Fra Oslo (samme datoer) kommer prisen på 3 254,- kr. Det er jo grisebillig det også.

Lenke til kommentar

Har vært både i Washington og New York, og det er to veldig forskjellige byer vil jeg si. NY er skyskrapere, mens i DC finnes det ingen skyskrapere grunnet en restriksjon som sier at det ikke er lov å bygge over x meter. I DC er det også mange memorials og museum som er verd et besøk, og alle museumene som hører til The Smithsonian Institution er det gratis adgang til.

 

Må inrømme at jeg ikke husker så mye fra NY, men Washington DC kan absolutt anbefales

Endret av koots
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er ferien vel overstått, og jeg dro til New York i en uke, men tok et dagsbesøk til Washington DC (en 4 timers busstur for $20 per vei fra NY med Megabus.com). Er veldig glad at vi valgte New York for base for oppholdet, følte på mange måter at vi hadde sett alt som var verdt å se i DC etter det ene dagsbesøket. Byen er mye mindre, og alle de kjente turistattraksjonene som Det Hvite Hus, Washington Monument, Capitol Hill osv. ligger i gangavstand fra hverandre, noe som gir en dag der nok tid til å se alt.

 

Forøvrig må jeg si meg uening i at det er noen immigrasjonsproblemer knyttet til å lande i Philidelphia. Tok oss 10 minutter å komme igjenom passkontrollen, noe som er veldig raskt. Fordelen med å benytte US Airways til Philidelphia for så New York er at man lander på flyplassen La Guardia, som ligger mye mer sentralt til i New York (15 min med taxi til Central Park, Manhattan $30) enn f.eks. New Yark eller John F. Kennedy.

 

US Airways og NY kan altså anbefales på det varmeste! =)

Lenke til kommentar
Forøvrig må jeg si meg uening i at det er noen immigrasjonsproblemer knyttet til å lande i Philidelphia. Tok oss 10 minutter å komme igjenom passkontrollen, noe som er veldig raskt.

Jeg synes også at det å mellomlande i USA har fått ufortjent mye negativ oppmerksomhet her på forumet. I sommer bytta jeg fly i Detroit på veg til New York. Brukte kanskje 15 minutt gjennom immigrasjonskontrollen og tollen, noe jeg ville brukt når jeg kom til NY uansett. Og i det jeg kom ut av tollen gikk jeg maks 100 meter før jeg leverte kofferten fra meg og måtte gå gjennom en sikkerhetskontroll uten kø. Kjempebra :)

Lenke til kommentar

Skal du skifte terminal og flyselskap må du nok i ENKELTTILFELLER ut på "gaten" med bagasjen ennå, men utgangspunktet er at det er en veldig grei prosess. På Newark nylig måtte jeg vel vente fem minutter etter immigration på bag, og så snart den kom var det bare å gå gjennom tollen. Rett utenfor kunne jeg levert den igjen (Newark var min destionasjon). Bagasjeprosessen i seg selv ville da bare ha tatt 10, til nød 15 minutter beregnet fra immigration OK til bag var levert igjen; mindre enn jeg er redd den tar på OSL om man skal videre innenriks..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...