Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Viftene spinner, men booter ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått ny strømforsyning. Point of View 400w. Har koplet alt riktig mener jeg selv. Når jeg skal slå på maskinen spinner viftene opp i 2 sekunder og deretter slår seg av. Altså cpu, psu viften og "bakviften".

Når jeg prøver og slå den på igjen skjer det ingenting. Må da ta ut strømmen å sette den tilbake og det samme skjer igjen. Noe som har peiling? Dette er en maskin som jeg har bygget med brukte og nye deler.

Hovekortet er et Asus m4n78se. Rammen er kingston Kingston DDR2 PC2 4300 (266MHz) 2x1GB KV533D2N4K2/2G. Kan jo være rammen eller skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alle strømkabler tilkoblet ?

 

Ikke bare 24 pins tilkobling, men også 4 pins P4 og eventuelle PCI-e tilkoblinger i hovedkort og skjermkort. Har ikke sett på manual til hovedkortet i farte men en del nyere hovedkort har forskjellig som skal kobles til.

 

Hvis du har XFX skjermkort må du bruke den strømkabelen som følger med, er ikke alle XFX skjermkort som følger standard pcie strømkobling.

Lenke til kommentar
Er alle strømkabler tilkoblet ?

 

Ikke bare 24 pins tilkobling, men også 4 pins P4 og eventuelle PCI-e tilkoblinger i hovedkort og skjermkort. Har ikke sett på manual til hovedkortet i farte men en del nyere hovedkort har forskjellig som skal kobles til.

 

Hvis du har XFX skjermkort må du bruke den strømkabelen som følger med, er ikke alle XFX skjermkort som følger standard pcie strømkobling.

 

Mener alle kabler er i. Er ett gammelt xfx Geforce 6800gt skjermkort som er koplet i. Prøvde også med ett xfx gts250, men samme problem. Må jeg få tak i nye kalber til skjermkortet?

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er hovedkortet som har tatt kvelden. Har hatt samme problem med 2 hovedkort, det ene ble det grillet av en strømforsyning som gikk amok og det andre klokket jeg til døde.

 

Hei.

Er det en smart måte å finne det ut? Har testet ny ram og skjermkort og som sagt ingen forskjell. Kanskje jeg kan prøve hk på min nye pcn?

Lenke til kommentar

Har du telt opp at antall spacere på bunnplaten stemmer med antall skruer du setter inn?

Hvis det skulle være en spacer for mye så blir det kortslutning.

 

Har ellers vært ute for akkurat samme symptomet, uten kortslutning. Da var det PSU og hovedkort som ikke fungerte sammen, ukjent av hvilken grunn. Hver for seg fungerte de fint i andre kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Har du telt opp at antall spacere på bunnplaten stemmer med antall skruer du setter inn?

Hvis det skulle være en spacer for mye så blir det kortslutning.

 

Har ellers vært ute for akkurat samme symptomet, uten kortslutning. Da var det PSU og hovedkort som ikke fungerte sammen, ukjent av hvilken grunn. Hver for seg fungerte de fint i andre kombinasjoner.

 

Hei. Det må du forklare nærmere? Spacere?

Lenke til kommentar
hehe, bra svar :) spacere er altså de som står mellom HK og kabinettet. mitt første bud når nybygg ikke fungerer er å ta ut alle kablene og sette dem inn igjen, fort gjort å glemme eller ikke feste noe ordentlig.

 

Tusen takk til alle som har kommet med forslag. Fant "spaceran", og nå booter maskinen opp. Viste ikke at de hadde så stor betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...