Gå til innhold

Vista finner ikke disken med usb til sata/ide-kabel


Anbefalte innlegg

Jepps. Disken kommer ikke opp. Det står at jeg må sette disken i master mode, men det får jeg ikke til på setupen ved oppstart. Jeg har laptop, en Asus F5R. Er det ikke mulig å sette opp hierakriet på denne? :hmm:

Det står også at ved Windows 2000, XP og vista trenger man ikke installere drivere.

 

Hva er dette? Det er ingen jumper på disken, hvordan skal en eventuell jumper stå?

Disken er en WD2500 sata.

Endret av Vergan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har brukt en IDE til SATA overgang har du ikke?

Ja da må jeg skuffe deg litt, disse varierer i effektivitetsgrad dessverre, den funker ikke om kontrolleren står i RAID modus til å begynne med.

Og den funker med enkelte enheter og andre ikke, så om den ikke funker så er løpet kjørt dessverre.

Har noen selv faktisk, ville ikke funke med 80Gb disken min, mens 320Gb gikk det bra med.

Kompisen min sin DVD brenner ville heller ikke funke, men min egen gikk det bra med.

Lenke til kommentar
Du skulle få opp indikasjoner på at USB enhet blir tilkoblet, ser du noe til det?

Nei, jeg gjør dessverre ikke det. Det er vel det som er trøbbelet. Jeg har en slik mer eller mindre, bare at min er kjøpt hos cableworld. Sitter det en kontroller eller noe i selve kontakthodet der man kobler til diskene på kabelen?

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar.

 

men har du koblet til strømadapteret ?

 

Har jo det, da... Alle mulige måter er nå prøvd uten hell. Min må det være feil på. Må nok tilbake igjen. Surt. Jeg har praktisk talt ikke mer lagringsplass igjen. Handler den multicomkabelen neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...