Gå til innhold

Oppdatere Phenom til i7.


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en Phenom quad 2.2ghz nå. Tenkte jeg skulle bytte til i7 920. Har satt opp noen specs. Har også ett noget utslitt skjermkort (8600GTS :(). Strømforsyningen min er en Corsair 850W. Har 3x slike seagate 7200.11 eller .12 disker som er raske nok imo. Noen som har noen innvendinger i deler?

 

Antall Pris Totalt

 

Antec Skeleton (without PSU)

92mm fan, 250mm fan, Multicolor LED

 

Varenr.: 419851

Lagerstatus: 5 stk. på lager

1595.00 1595.00

 

 

Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366

CrossFireX, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

Varenr.: 428330

Lagerstatus: 11 stk. på lager

1695.00 1695.00

 

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed

 

Varenr.: 391447

Lagerstatus: 100+ stk. på lager

2550.00 2550.00

 

 

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

 

Varenr.: 404486

Lagerstatus: 50-99 stk. på lager

999.00 999.00

 

 

2x

HIS Radeon HD 4870 Fan 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP, 750/3600MHz

 

Varenr.: 426193

Lagerstatus: 100+ stk. på lager

1495.00 2990.00

 

 

Miljøgebyr:

Totalt:

0,00

9.829,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk kun Sandra som utgangspunkt for slik sammenlikning, slike enkle benchmarker kan ofte variere sterkt mellom forskjellige CPU-arkitekturer.

 

Støtter ikke hovedkortet Phenom II? Blir litt mye utgifter for bare å bytte, synes jeg. Men om du vil over på i7 likevel, så for all del. Delene du har valgt ser for meg ikke dårlige ut.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nåda, viktig å se om man trenger denne ytelsen eller ikke.

Er man Gamer så vil en core Quad på 2.8 - 3.2 Ghz gjøre susen (eller phenom II) og det er ikke den enorme ytelseforskjellen fps messig i alle fall.

 

Utifra oppsettet så ser det ut som skjermkortet er den svakeste linken , her bør du vurdere enten et kraftigere skjermkort eller 2x 4870en.

Lenke til kommentar
Nåda, viktig å se om man trenger denne ytelsen eller ikke.

Irriterende holdning. Mannen skal oppgradere til i7 så er vel den vurderingen tatt.

 

Til OP: Ser ut som et kickass oppsett det der ... kommer til å bråke noe forferdelig da. Skal du ha de turbinene stående i et skeleton på desktopen? :)

Lenke til kommentar
Det blir en veldig dyr oppgradering i forhold til ytelsesforbedring.

Ja, den blir jo bare 70% kraftigere.

 

-edit-

Vent, er det Phenom eller Phenom II vi snakker om her? Om det ikke er Phenom II så er jo forskjellen enda større.

 

Hvis du leste første post så var det satt opp et Radeon HD4870 skjermkort.

Phenom I har ingen problemer med å drive dette skjermkortet, så oppgraderingen ville kostet 7500 kroner for et par FPS.

 

Nå vet jeg ikke hva du driver med, men generelt vil ikke i7 gi 70% høyere ytelse i annet enn akademiske tester.

Et balansert system med f.eks SSD disk vil gi mye høyere "opplevd ytelse".

Lenke til kommentar

Hehe... Jeg spiller en del spill, men det var ikke derfor jeg ville over på i7. Jeg jobber mye med virtualisering og kommer til å bruke min nåværende pc til testing med Xen og sånne ting. Kompilerer også en del og er irriterende når man må vente over 5 min for å teste ut koden... Dette var egentlig grunnen.

 

Jeg har satt opp 2x ATI 4870, er ikke dette bra da? Hva trengs for å kjøre spill som AOC på 1920x1020 med high settings? Farcry2 med high. Har ikke testa Crysis enda, men kanskje jeg burde det :).

 

Anbefales det enda bedre/dyrere kort?

 

SSD har jeg ikke sansen for :p.

Lenke til kommentar
Hehe... Jeg spiller en del spill, men det var ikke derfor jeg ville over på i7. Jeg jobber mye med virtualisering og kommer til å bruke min nåværende pc til testing med Xen og sånne ting. Kompilerer også en del og er irriterende når man må vente over 5 min for å teste ut koden... Dette var egentlig grunnen.

 

Da vil et i7 system være en veldig god oppgradering. Det kicker ass i multi-cpu number crunching.

 

SSD har jeg ikke sansen for :p.

 

SSD som OS disk vil øke responsiviteten og generell ytelse i OSet drastisk i forhold til standard HD. Du kjøper masse top of the line komponenter og ignorerer det som vil være den største oppgraderingen for brukeropplevelsen. Bottom line, alt som kjøres fra en SSD vil loade og cache osv som et olja lyn.

Lenke til kommentar
Irriterende holdning. Mannen skal oppgradere til i7 så er vel den vurderingen tatt.

 

Tvert imot, hadde det vist seg nå at mannen kun ønsker å spille så har vi kunnet spart ham for en del kroner med et oppsett som var basert på En Quad. Har enda ikke sett en test som viser feks 70% økt ytelse vs en God Quad Cpu.

 

Jeg har satt opp 2x ATI 4870, er ikke dette bra da? Hva trengs for å kjøre spill som AOC på 1920x1020 med high settings? Farcry2 med high. Har ikke testa Crysis enda, men kanskje jeg burde det :).

 

Anbefales det enda bedre/dyrere kort?

 

SSD har jeg ikke sansen for :p.

 

Tja, personlig så tror jeg at du kanskje skal tenke på 2 x 4890 for den ekstra ytelsen. Også greit å vite at om ca 4 måneder så kommer de nyeste kortene fra ati og nvidia med DX11 støtte som kan være greit å ha.

 

Når det gjelder SSD så er de helt greie, men jeg føler personlig at det er mer hensiktmessig med kjappe "mekaniske" disker, selv om ytelsemessig så er SSD en helt annen verden. Er ytelse det som er viktigst for deg så gå for en OS disk på SSD og vanlig lagring på standard Hd.

Lenke til kommentar

Hvor stor SSD trenger jeg da egentlig? Kjører Windows 7 RC nå faktisk og er ganske fornøyd med dette OSet (i forhold til mye annet fra Microsoft ;)).

 

Er 30GB nok? Er vel kanskje kjekt og ha de mest brukte programmene mine på den SSD disken også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...