Gå til innhold

Skikkelig kompaktkamera.. G10?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Not to rain on anybody's parade, men det virker å være en europeisk begrensning på hvor lenge en digitalkamera kan ta opp video (før det regnes som videokamera og får et eller annen klassifisering..). Så hittil har jeg ikke klart mer enn en 10 minutter med en 4GBs kort (ca. 2x10 pr slik kort). Det holder som regel masse da, og kvaliteten synes jeg er ypperlig! (Svært så fine bilder den tar også ...!)

Lenke til kommentar

Modellnummeret på batteriet er "CGA-S005E", men det er mulig det har et kortnavn i tillegg.

 

Ingen av kameramodellene går ned i en bukselomme (objektivet på LX3 stikker litt for langt ut, ellers er det ganske kompakt). Men LX3 går i hvert fall greit i brystlommen på allværsjakka.

Lenke til kommentar
Not to rain on anybody's parade, men det virker å være en europeisk begrensning på hvor lenge en digitalkamera kan ta opp video (før det regnes som videokamera og får et eller annen klassifisering..). Så hittil har jeg ikke klart mer enn en 10 minutter med en 4GBs kort (ca. 2x10 pr slik kort). Det holder som regel masse da, og kvaliteten synes jeg er ypperlig! (Svært så fine bilder den tar også ...!)
Hm. Kameraet mitt oppgir (med et 2 Gb kort) "time remaining" til å være hhv. 15 min i VGA og 10:36 i 1280x720. Har ikke prøvd å faktisk filme så lenge. Jeg kan sette i et 4 Gb-kort i kveld og se om det oppgir noe mer.

 

Hvilken firmware-versjon har du? Jeg skal ikke motsi deg på det med 10-minutters begrensningen, men det er mulig det bare gjelder når kameraet selges og at de driter i det når de lager firmwareoppdateringer som skal installeres etter kjøp :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sutekh: Kjøpte LX3en i Norge med ver 1.1 og har siden den gang oppdatert den til nyeste versjon 1.3. Fortsatt samme tidsbegrensninger, dessverre, panny er visst ikke så snille..

 

Ved lavere oppløsning får man visst noen minutter ekstra, men for å være helt ærlig så har jeg kun filmet med HD på LX3en (av åpenbare grunner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...