Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Synsk, eller skremmende nærme?


Gjest Hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp...

Nå har det seg sånn at jeg ikke vil definere meg selv som synsk, men uansett hva jeg tenker på, hva jeg ønsker osv skjer. Hvis jeg ved en formodning tenker på at en viss sang skal spilles på radioen, vil den bli spilt garantert i løpet av den neste halvtimen... Mote er noe som er viktig for meg, men å følge med på hva som skjer gjør jeg ikke... Jeg har en haug av klær, tenker ikke på hva det er som er inn eller ut, men i løpet av ett par mnd er det jeg tok på meg noen mnd tidligere inn, litt vanskelig å forklare, men det virker ut som at jeg er forut min tid :hmm:

 

En annen ting som skremmer meg er den tanken at jeg klarer å se hva som vil skje, hvis jeg går forbi en fotballbane og forestiller meg to lag, ett rødt og ett blått, der det er corner til det blå laget en ettermiddags tid. Går jeg forbi banen igjen på kvelden er det akkuratt som det jeg forestilte meg kom til å skje (nettopp en corner til det blå laget).

Senest igår så jeg en jente på en håndball-cup, tenkte det at hun kom jeg til å se igjen, men skadet med foten oppå en benk, hva tror dere skjedde? 4 timer senere så jeg hun igjen med foten oppå en benk og gråt av smerte...

 

Det er ikke alltid jeg treffer 100% men det er rimelig nærme hver gang.

 

Noen som vet hva dette er, hvordan jeg kan styre det? Bli mye å takle for en gutt på 17.

 

Sorry for et rotete innlegg, men har litt dårlig tid.

 

Skrev som gjest da jeg ikke ønsker å bli kjent igjen da jeg har mange nære venner rundt om på forumet, prøver også å holde denne hemmeligheten for meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ved en formodning tenker på at en viss sang skal spilles på radioen, vil den bli spilt garantert i løpet av den neste halvtimen...

Mest sannsynlig hører du på mye listepop og det spilles utrolig ofte på radioen, jeg vet at Lady Gaga kommer til å spilles innen de neste 10 minutter...

 

Mote er noe som er viktig for meg, men å følge med på hva som skjer gjør jeg ikke... Jeg har en haug av klær, tenker ikke på hva det er som er inn eller ut, men i løpet av ett par mnd er det jeg tok på meg noen mnd tidligere inn, litt vanskelig å forklare, men det virker ut som at jeg er forut min tid :hmm:

Hva som er inn forandres hver eneste dag, ikke akkurat noe utrolig.

 

En annen ting som skremmer meg er den tanken at jeg klarer å se hva som vil skje, hvis jeg går forbi en fotballbane og forestiller meg to lag, ett rødt og ett blått, der det er corner til det blå laget en ettermiddags tid. Går jeg forbi banen igjen på kvelden er det akkuratt som det jeg forestilte meg kom til å skje (nettopp en corner til det blå laget).

At det ble en corner i fotball er heller ikke noe spesielt vanskelig å forutse.

 

Senest igår så jeg en jente på en håndball-cup, tenkte det at hun kom jeg til å se igjen, men skadet med foten oppå en benk, hva tror dere skjedde? 4 timer senere så jeg hun igjen med foten oppå en benk og gråt av smerte...

Skader i håndball er veldig vanlig, visste du hvor mange andre skadet seg på den kampen? Uansett om det bare var hun så var du heldig.

 

 

Det er ikke alltid jeg treffer 100% men det er rimelig nærme hver gang.

Vil du si at kreftene dine kommer og går som de vil eller vil du si at du egentlig bare har god intuisjon/oppfatning slik at du noen ganger har rett og noen ganger galt?

Lenke til kommentar

Mer eller mindre fascinerende sammentreff gjør deg ikke synsk. Mer sannsynlig at du er "tuned" til å legge merke til når du fikk rett, men overse eller raskt glemme det når du tar feil.

 

Liker du matte har du litt lesestoff her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_problem

 

Her er en mer lettlest artikkel som kanskje kan være interessant:

http://www.psychologytoday.com/articles/pt...0715-000008.xml

Lenke til kommentar

Har det ofte sånn men tviler på at jeg er synsk, kjenner meg i igjen med mye av det du skriver men tror mye av det bare er deja'vu (i vertfall for meg) har også hatt hendelser som at jeg sier et navn som f.eks Peter og whips så kommer det opp "Screen art by Peter" på den filmen vi ser på har hatt mange sånn hendelser men man blir mer opps på de gangen man treffer en de gangen man bommer.

Lenke til kommentar

Interessant. Jeg får mer flashback av hendelser. Hvis jeg f.eks. går forbi et viss sted eller ser noe eller noen gjøre noe et sted, kan jeg plutselig få en flashback eller dejavu følelse av at det der har skjedd før. Noen ganger kan jeg bli fryktelig redd og få hjertebank.

 

Noe morsomt er at jeg f.eks. er ikke helt i stand til å skille drømmer og virkelighet fra hverandre. For jeg drømmer om helt dagligdagse ting som f.eks. en morgen drømmer jeg at jeg står opp og drar til skolen, og plutselig kan en eller annen storme inn i rommet mitt og vekke meg og spør om hvorfor jeg ikke er på skolen; jeg trodde jeg var på skolen (Det har faktisk skjedd så mange ganger at jeg ler av meg selv).

 

Men av og til kan det hende at jeg drømmer om ting som faktisk skjer. Jeg drømte om en bilulykke som skjedde der på det stedet og da på den tiden i drømmen min, og neste morgen, skjedde nøyaktig det jeg drømte om.

 

Jeg tar det som tilfeldigheter. Jeg synes det mentale er fryktelig komplisert og vanskelig å forstå. Hvorfor kan en mor plutselig føle at noe har skjedd med ungen sin selv om de er langt borte fra hverandre? Tankelesere? Synske folk?

 

 

PS. de to over meg hadde sinnsyk skumle bilder. D=

Lenke til kommentar

;) Uttaler du deg om slikt på Diskusjon.no må du regne med at skeptikerne kaster seg over deg.

 

Uansett, du er ikke alene. Selv har jeg ved flere anledninger opplevd å være sanndrømt.

Om jeg kan bevise det overfor skeptikerne? Nei, hvordan bevise en drøm?

 

Om du ikke er synsk, så har du iallefall noen evner som ikke alle andre har.

Lenke til kommentar

Får sånne "synske kicks" innimellom selv. Vanskelig å forklare men får sånne PLUTSELIGE følelser av at noe skal komme til å skje eller akuratt har skjedd, med mentalt bilde (av person, ting eller hva det enn er som er aktuelt), navn, og/eller noe info om hva som har skjedd/skal skje som ramler inn i hodet å sitter der å plager meg til det blir bekreftet. Kan ta noen spredde eksempler.

 

1 - Satt på skolen engang å fikk sånn plutselig en chill nedover ryggen å fikk navnet til grandtanta til muttra inn i hodet. Skjønte ikke hva i alle dager dette var men det var litt ubehagelig. Kom hjem å surprise! grandtanta til muttra hadde dødd den dagen. Hadde ikke noe serlig kontakt med henne å brydde meg ikke et skvatt om henne så veit ikke hvorfor dette slo inn. Dette var første gangen jeg kjente denne følelsen å ble da obs på hva dette kicket/følelsen innebar.

 

2 - Samme greia. Satt hjemme å fikk dette kicket igjen å så plutselig et stillbilde foran meg at farmor døde. Hun hadde forsåvidt bra helse, litt senil men ingen antydning til at hu skulle krepere. Denne gangen, siden jeg var blitt obs på hva som hadde skjedd sist jeg kjente dette så sa jeg til muttra på forhånd at jeg tror farmor akkuratt døde så hvis hun fikk en tlf snart så skulle hun få høre noe rart. Stakk på rommet mitt. Tok en time ca å så kom muttra opp på rommet mitt litt sjokkert i blikket å fortalte at hun hadde fått tlf fra sykehuset å at farmor nettopp hadde dødd. Syntes det var litt creepy å sa at jeg måtte si ifra neste gang også. Henne hadde vi heller ikke noen spesiell tilknytning til så var derfor jeg fortalte muttra det uten at hun skulle bli nervevrak hvis hun hadde brydd seg om henne.

 

3 - Samme skjedde da bestefar døde og en gang til med et annet familiemedlem men begge disse var mamma sterkt knyttet til så holdt kjeft om det til henne å lot henne få høre det fra sykehuset hvis aktuelt istedenfor at jeg skulle freake henne ut på forhånd. Kan jo ikke garantere 100% at det faktisk skjer :p

 

4 - Fikk også et innfall for ca 2 år siden på samme måte om at jeg MÅTTE passe på bikkja mi ellers så kom noe til å skje. Skikkelig intens å jævlig stressende følelse. Fikk ikke noe inntrykk i det hele tatt om hvor lenge jeg måtte passe på så jeg holdt henne bare inne hele den dagen å så til henne ofte for å sjekke at hun pustet når hun sov osv. Dagen etter på morningen så tenkte jeg at ting hadde gått bra og det var over siden bikkja fortsatt var i live så jeg slapp henne ut til lufting som vanlig om morningen å bekymra meg ikke noe mer over det. Hun gikk alltid fritt ute på gårdsplassen i alle år uten å stikke av eller noe som helst da vi bor ganske langt unna veien å hun var i tillegg 14 år gammel å dårlig til beins begynt å blitt så at hun kunne stikke av sånn plutselig da hadde aldri falt meg inn kunne skje.

 

Så feil kan man ta.. Mens jeg pusset tennene å styra rundt på badet så hadde hun utrolig nok flydd opp i veien på rekordtid med hennes dårlige bein å selvsagt blitt påkjørt å drept av en lastebil :cry: Hadde hatt henne siden jeg var ca 5 år gammel så jeg var veldig glad å knyttet til henne. Dette er første gangen jeg hadde noen følelsesmessig tilknytning til den som har dødd etter jeg har fått et sånt kick, å skal si det svei.

 

5 - Har også fått sånne kicks med mat og godteri flere ganger faktisk. Helt latterlig. Som f.eks når freia lanserte porøs melkesjokolade de hadde hermet etter stratos med for en del år tilbake. ca 2 mnd før denne sjokoladen i det hele tatt var annonsert så fikk jeg dette kicket mens jeg var på en bensinstasjon å ventet på bussen når jeg så mot sjokolade disken. Så for meg sjokoladen i pakninga med navn å alt samment. Tenkte bare "WTF?" å så tenkte jeg ikke mer over det egentlig før de lanserte den et par måneder etterpå å jeg kjente igjen pakka på reklama. Da fikk jeg enda et "WTF?" øyeblikk.

 

3 - Sist det skjedde så gjaldt det 2 veninner av meg å skjedde for ca 3 mnd siden. (har gått i klasse med de i 10 år så er ganske knyttet til de) Denne gangen var det ikke død som var i bildet men det helt motsatte. Jeg fikk dette kicket igjen å det var som om jeg så to separate portrettbilder av veninnene mine foran meg å kjente også at det også bare gjaldt en av de å ikke begge to selv om jeg så to bilder. Hadde også en "JEG VET" følelse av at en av de var gravide så derfor tok jeg å sendte melding på hun jeg sto nermest å fortalte at jeg hadde fått et sånn "kick" igjen (hun vet om fra før at jeg har fått disse flere ganger å at de aldri har slått feil) å hun blei ganske gira på hva det var denne gangen. Så jeg fortalte hva jeg hadde sett å så spurte jeg bare rett ut om hun eller hun andre var blitt gravide.

 

Hun sa at det iallefall ikke var henne det gjaldt å hun hadde ikke hørt noe om at det var hun andre heller så da bare lot vi det ligge selv om jeg ikke ble kvitt denne følelsen. Guess what. Ganske nøyaktig 2 mnd etterpå så kom hun andre å fortalte at hun skulle bli mamma å var 2 mnd på vei! Hun hadde holdt det hemmelig for absolutt alle hun kjente hele tiden så jeg kunne umulig ha hørt det fra noen andre. Så da blei dette et ganske heftig samtale emne mellom meg å hun nermeste veninnen min den kvelden :) Må innrømme jeg ble ganske overrasket selv også da det var 2 mnd siden jeg hadde fått det kicket å hadde nesten begynt å lure på om jeg tok feil for første gang.

 

 

Skal ikke påstå jeg er synsk eller noe som helst men synes det er litt kult at jeg har fått dette kicket/følelsen mellom 15-20 ganger å det har stemt alle gangene. null bom :) Selv om de som gjelder mat/drikke bare er helt teite å at å miste bikkja var noe jævla dritt når jeg på en måte hadde blitt "advart". Virker også som om det bare skjer når det gjelder familie uansett om vi står nært eller ikke eller folk i vennekretsen som står meg veldig nærme.

 

 

Desverre har jeg ikke sett for meg noen lottonummer eller noe som helst som kan gi meg penger enda som han karen over nevner MEN skulle det skje så skal jeg ikke nøle meg med å kjøpe kupong iallefall :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg har drømt ting som har skjedd senere, gjettet hva som kommer til å skje og mye mer, men det er og blir tilfeldigheter. Hver gang det har blitt utført en test med selverklærte synske mennesker har de ikke klart å gjette mer riktig en en hvem som helst andre.

Lenke til kommentar

Du er ikke synsk i det hele tatt. Hvordan vet jeg det?

 

Fordi jeg er synsk. Regn ut 3+3 i hodet ditt, skriv ned svaret på et papir, sett to streker under det og si svaret ut høyt for deg selv mens du tenker på en farge, den absolutt første som faller deg inn.

 

(neidetfunkerikke. jegogså. vet du tenkte på rød)

Lenke til kommentar
Du er ikke synsk i det hele tatt. Hvordan vet jeg det?

 

Fordi jeg er synsk. Regn ut 3+3 i hodet ditt, skriv ned svaret på et papir, sett to streker under det og si svaret ut høyt for deg selv mens du tenker på en farge, den absolutt første som faller deg inn.

 

(neidetfunkerikke. jegogså. vet du tenkte på rød)

 

Tenkte faktisk på rødt, men jeg tenkte på farge før jeg tenkt på "6".

Kanskje fordi jeg sitter her med en knall rød pute og rød t-skjorte :p

Lenke til kommentar
Du er ikke synsk i det hele tatt. Hvordan vet jeg det?

 

Fordi jeg er synsk. Regn ut 3+3 i hodet ditt, skriv ned svaret på et papir, sett to streker under det og si svaret ut høyt for deg selv mens du tenker på en farge, den absolutt første som faller deg inn.

 

(neidetfunkerikke. jegogså. vet du tenkte på rød)

 

Tenkte faktisk på rødt, men jeg tenkte på farge før jeg tenkt på "6".

Kanskje fordi jeg sitter her med en knall rød pute og rød t-skjorte :p

 

Selvsagt, tror du jeg er dum eller? :tease:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...