Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntligeksamen 2009 for 10. trinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sensor ble syk? De kan jo sette opp vikarer også da. Men du var heldig der. :p

Er nok ikke så lett å sette opp vikarer, mye avhenger av hvor mange lærere som meldte seg frivillig og tidspunktet, vår sensor ble syk/fikk sykemelding noen få dager siden, og da var det ikke mye de kunne ha gjort...

Heldig er jeg jo, selv om det hadde vært greit med litt erfaring fra grunnskolen ;) Får nøye meg med prøveeksamen da.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du kan lære deg alt utenat, du har jo god tid til å øve siden du ikke skal opp før 13. Er mye bedre om du klarer å oppnå øyekontakt, frigjøre deg helt fra manus og bevege deg og forklare med kroppen når du prater, i stedet for å stå med manuset i hendene å lese.

Forresten er det bra å være litt nervøs, for da blir man mer konsentrert. Nerver er tegn på at man skjønner alvoret i det en gjør. Men forstår at du ikke er nervøs enda, er jo lenge til du skal opp.

Lenke til kommentar
NarilS: Gikk du virkelig inn i par? Vi fikk ikke lov (skolen valgte det vekk), og de ville aldri anbefalt oss det uansett. Lærerne mine sa det var MYE vanskeligere. :hmm:

 

 

I hvert fall. Jeg fikk 6 i RLE (Jødedom/Buddhisme, sammenlikne). :)

ja det er lov. Jeg og kameraten min har jobbet sammen siden 5. klasse så vi kjenner hverandre godt :D

Lenke til kommentar

Kom opp i "Norsk-Språkrøre", altså sosiolekter og Dialekter

 

Kompetansemålene går ut på å finne kjennetegn på hovedgrupper av norske talemål og gjøre rede for språkelig variasjon i norge idag. Kan språkbruk virke diskriminerdene eller trakkaserende? Og om å forstå og gjengi informasjon fra svensk og dansk dagligtale.

 

Noen tips, gode forslag til ting å si eller nesten hva som helst som kunne hjulpet meg ville blitt stort verdsatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...