Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntligeksamen 2009 for 10. trinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får dere vite hvilket tema dere kommer opp i? Vi får bare vite faget og hvis vi kommer opp i f.eks samfunnsfag må vi lese tre bøker; samf, historie og geografi, så får vi oppgave 20 minutter før vi skal inn til muntlig. Vi har ikke muntlig før 12. juni vi :( jadda, kommer til å gå til helvete :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hmm.. Hvor mye det er plass til på bordet / tallerkenen kan jo være fint. Driver å setter opp hvor mye (feks) kjøtt hver person spiser, hvor mange gram det er, hvor mye kjøtt jeg må kjøpe opp for at alle skal få rikelig. (Setter opp at gjennomsnittet spiser x antall gram.)

 

Men med kake, kan vel regne ut tettheten, volum og prosent der. Noe mer? Gjerne eksempler. :)

Lenke til kommentar

Jeg får vite faget i morgen. Krysser fingrene for engelsk eller RLE. Eller norsk. Eller samfunnsfag. Bare ikke naturfag eller matte!

 

@JonasKS: Hva med en slags kronologisk gjennomgang, fra seremonien til festlokalet? Gjester som kjørte, hvor mange biler, dersom alle gjestene hadde fordelt seg i bilder, hvor mange hadde de trengt, hvor mange kilometer/miles det var til destinasjon, osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Var mest innen forberedelse til selskapet. Da altså meny, mat og drikke, antall gjester, areal, bordtyper(areal, tetthet, omkrets) lokale osv..

Har derimot tatt med at vi/denne familien skal sponse hotell på alle gjestene, også har jeg funnet ut hvor det er billigst å bo, sammenligning osv.

 

Har skrevet en del mer nå. Har med litt om forretten, hvor mange procent av rekepakken vi bruker, hvor mye som skal være med i hver porsjon osv.

Over til hovedretten nå(tettheten på oksefileten, omkrets og diameter), som skal bli fulgt av dessert med kake. Får se om jeg finner på noe smart med den kaken ihvertfall.

Lenke til kommentar
Kom opp i engelsk, tema: Musikk

Har med litt om ulovlig kopiering og litt om sjangrene.

Ideer til noe annet jeg kan ha med?

Historisk utvikling, og hvilken musikk som er typisk for ulike kulturer.

Fakta om noen av de aller største artistene/bandene i verden. Det finnes lister over hvem som totalt har solgt flest album i hele verden. Se om du finner det, så kan du f.eks legge frem den.

Hvordan hadde verden vært uten musikk? Er musikk viktig egentlig?

Si noe om din egen mening om musikk. Er musikk en stor del av livet ditt? Hvilken musikk hører du på? Lager du noen musikk selv? i hvilke situasjoner hører du på musikk? I det hele tatt, bare fortell om hvilket forhold du har til musikk.

 

Vi kommer ikke opp før torsdag/fredag. Da får vi i tillegg hele helgen på oss til å skrive, finne stoff og øve :D

Lenke til kommentar
Matte! :wallbash::realmad:

 

Om forberedelse av en konfirmasjon..

 

Noen som har et tips til hvordan få mye matematisk innen mat og drikke? :>

Hva med å trekke inn litt naturfag-matte? Med å rekne hvor mye energi hver gjest spiser seg til, i gjennomsnitt - og kommentere det i forhold til disse slanke-tidene.

Husk å lag et falskt budsjett.

 

Hva med å fortelle en falsk historie om at en fyr må kjøre å hente kakene som er x antall mil i fra konfirmasjonen, og han må få vite hvor langt det er ved å bruke et kart og målestokk. Så kan du trekke i omkrins til hjulet - hvor mange gonge går det rundt i forhold til avstanden til kakene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...