Gå til innhold

Den store Monkey Island tråden! :Spinner Cay 20. AUG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, da var jeg ferdig!

 

 

 

 

 

Må si at dette var den letteste episoden hittil. Måtte slå av hint-funksjonen i frykt for å gå gjennom spillet for snart :p Var dog en veldig fornøyelig episode! Gåten var logiske, og karakterene var morsomme. Hadde vært gøy å se Galeb igjen senere. Det beste var dog "cliffhangeren" på slutten! Det er vel ikke vågalt å håpe vi får se Morgan igjen i flere nye episoder med Guybrush? :D

 

 

Lenke til kommentar

Beste episoden, og knall avslutning for spillet/serien i sin helhet! Et spill med en så gjennomtrengende og unik atmosfære skal man lete lenge etter.

 

 

Ja jeg digget virkelig epilogen etter creditsen. De legger jo opp til en andre sesong!

Ble ekstra glad når jeg så de hintet til en ny sesong av Sam&Max til neste år!!

 

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Jeg har kommet et langt stykke av gårde, men det er en utfordring igjen, en som jeg tror er den siste.

 

 

...regner med at det er tyggis-stalktitten som er den smakløse greia som kompletterer diet of the senses. Jeg finner bare ikke helt ut hvordan jeg skal få fatt på den. Jeg har ikke prøvd sokken til LeChuck på tyggisen. Det er liksom det eneste jeg kan tenke meg til.

 

 

Men så langt er dette den episoden som har lurt flest latterbyger fra min side. Et eksempel som slår meg er

 

 

...om man plager LeChuck på båten når man er spøkelse, og så trykker man på masten. Da uttrykker Guybrush noe ala "It's a mast". Kameraet zoomer inn på LeChuck og Evilaine, de ser på hverandre og ser "dumt" på meg...

 

 

Håper ikke den gåten jeg sliter med er like teit som en av de siste gåtene på Ep4, med hvordan gi best mulig sjokk...

Lenke til kommentar

...og der var jeg ferdig. Det viste seg at jeg

 

 

plutselig kunne ta tyggisklumpen i taket på vanlig måte. Jeg leste først recipen en gang til. Kanskje det var det han trengte for å få det med

 

 

Etter det var det forholdvis smooth sailing. Jeg tror dette må være en av de enkleste episodene i serien. Det var bare et sted jeg trengte å gå på telltale sine sider for å finne ut ting, og det var

 

 

...å få distrahert LeChuck. Jeg syntes ikke det var noe logikk i om Guybrush fikk snakke med Elaine eller ikke. Av og til skrøt han av hvor flink hun var å slåss, andre ganger fikk jeg snakke med henne. Antar at det har med at jeg bevegde musen eller noe i det jeg trykket på Elaine og traff skjelettene i stedet.

 

 

Ellers var før-rulletekstene-slutten en liten nedtur. Jeg vet ikke om det har noe å si hva jeg sier til sist, men i alle fall: jeg så gjennom rulletekstene, og var litt skuffet når de var over og intet så ut til å sjekke. Før det plutselig... skjedde noe. Noe vakkert noe. Noe som får meg til å håpe på mer moro fra apeøyna...

Lenke til kommentar

får jo ikke gjort det? blir jo bare kasta til scella med en gang :p

 

edit

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
prata med han og nevnte de tinga fra dagboka i spøkelseform, men det skjedde ingenting. kanskje noe å gjøre med det tryneskremme greiene. hmm

 

Edit: fikk til :p

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar
ja var bare der jeg satt fast. ferdig nå, og jeg digga denne episoden :D

slutten hadde litt samme feelinga som i 3ern

 

 

Absolutt enig med deg her!

Eneste jeg savner er litt større "albuerom" på de forskjellige øyene.. Let me explain;

 

- I MI1 og MI4 var det alltid andre pirater som beveget seg rundt i gatene i havnebyen ved Melee Island. - Gidde en følelse om at dette var en folksom og travel piratby.

- I MI2 kunne man bevege seg fritt mellom 3 store øyer: Scabb Island, Booty Island og Phatt Island. - Gidde en følelse om at man hadde et større område å utforske somtidig som det økte vansklighetsgraden ved at man f.eks trengte ulike objekter fra hver øy for å kunne klare en "puzzle".

- I MI3 var øyene ganske store og man kunne bevege seg rundt i store og flotte områder, som egentlig ikke var nødvendig å utforske for å gjennomføre spillet, men som økte vansklighetsgraden for den tiden det gikk til å utforske og gidde samtidig en slags følelse om at vi var på en stor og flott pirat-øy.

 

Ingen av disse tingene var å finne i ToMI. Dette er sikkert pga det nye "episode formatet", men dog noe jeg savnet fælt under hele serien. Noen ganger ble det rett og slett for straight-forward hvis dere forstår hva jeg mener.

 

Uansett koste jeg meg skikkelig for hver episode.

Humoren og den intrekate storyen var top-notch, og mange av gåtene var meget fantasifulle!

Håper på en re-make av MI2 snart, samtidig som jeg håper på en fortsettelse av denne serien; Om det blir i Telltale's episode-format eller under Lucasarts kappe vil tiden vise.

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Absolutt enig med deg her!

Eneste jeg savner er litt større "albuerom" på de forskjellige øyene.. Let me explain;

 

- I MI1 og MI4 var det alltid andre pirater som beveget seg rundt i gatene i havnebyen ved Melee Island. - Gidde en følelse om at dette var en folksom og travel piratby.

- I MI2 kunne man bevege seg fritt mellom 3 store øyer: Scabb Island, Booty Island og Phatt Island. - Gidde en følelse om at man hadde et større område å utforske somtidig som det økte vansklighetsgraden ved at man f.eks trengte ulike objekter fra hver øy for å kunne klare en "puzzle".

- I MI3 var øyene ganske store og man kunne bevege seg rundt i store og flotte områder, som egentlig ikke var nødvendig å utforske for å gjennomføre spillet, men som økte vansklighetsgraden for den tiden det gikk til å utforske og gidde samtidig en slags følelse om at vi var på en stor og flott pirat-øy.

 

Ingen av disse tingene var å finne i ToMI. Dette er sikkert pga det nye "episode formatet", men dog noe jeg savnet fælt under hele serien. Noen ganger ble det rett og slett for straight-forward hvis dere forstår hva jeg mener.

 

Uansett koste jeg meg skikkelig for hver episode.

Humoren og den intrekate storyen var top-notch, og mange av gåtene var meget fantasifulle!

Håper på en re-make av MI2 snart, samtidig som jeg håper på en fortsettelse av denne serien; Om det blir i Telltale's episode-format eller under Lucasarts kappe vil tiden vise.

 

Ganske einig med deg her, men ein ting eg òg saknar i Tales of MI er tinga å plukke opp. Du sit jo ca. med max 8 gjenstandar i inventoryen, medan i dei andre spela kan du bla fleire sider med ting og tank i inventoryen. Men synest framleis at nummer 5 er betre enn 4 (sjølv om eg ikkje har spelt siste episode enda. Gledar meg..!) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...