Gå til innhold

Den store Monkey Island tråden! :Spinner Cay 20. AUG


Anbefalte innlegg

Da var The secret of monkey island Remaken ute! bare å kose seg glugg ihjel inntil slipp av Chapter 2: The Siege of Spinner Cay :)

 

Her er to artwork fra episode 2 som jeg fant på gamespot.com ;)

 

 

961259_20090727_790screen001.jpg

 

961259_20090727_790screen002.jpg

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For en tid å være monkey island fan i!

 

 

the-secret-of-monkey-island-special-edition-screenshot.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tales of monkey island!

 

Oioioioi regner med det ikke bare er jeg som har hatt våte drømmer om denne dagen, da monkey island vender tilbake. holdt nesten på å bærsje på meg da jeg leste de gode nyhetene :love:

 

Tales of monkey island

 

 

news_talesofmonkeyisland1.jpg

Haha så først nå at han holder en flaske rootbeer i hånda :D

 

gud som jeg gleder meg!

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Fordi de mest sannsynligvis benytter seg av motoren de brukte til Sam & Max, ergo blir det billigere. Selv må jeg si at jeg er skeptisk til denne bruken, men det funket med 3d til MI4, så hvorfor skal det ikke funke til denne episodeserien? Personlig håper jeg at de klarer å beholde den fantastiske atmosfæren og humoren som gjorde meg forelsket i de foregående spillene.

Lenke til kommentar

Så nyheten på mailen min i morges og jaggu fikk jeg tårer i øyekroken. Allerede bestillt! :D

 

Hvorfor 3D istedenfor 2D = kostnader. Det er faktisk mye billigere å bygge opp en 3D verden istedenfor at en "maler" smal male 2D brett over det hele og evt repainte fra hver eneste vinkel. Samt 3D skaper også mer dybde i spillet landskap.

 

Synes det funket til Sam & Max jeg. :)

 

Gleder meg til å se hva Telltale får til med Monkey Island universet! :D

Lenke til kommentar

skeptisk til episodeformatet. og jeg slenger meg på "hmmm.... 3D" responsen som alle andre gir uttrykk for. jeg skjønner jo at det er p.g.a. kostnader at de velger 3D. 2D er jo dyrere... men også mye bedre! jeg liker CoMI og EfMI veldig godt, men det er ingen tvil om at SoMI og MILR er utrolig mye bedre enn de to siste.

 

men faen heller - jeg gleder meg som en liten unge. :D kommer nok til å kjøpe det til Wii.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Hadde Emi vært point and click hadde jeg ikke hatt noe problem med 3d grafikken, men at de på død og liv skulle gjøre det helt nødvendig å måtte løpe rundt med han og bla seg tråkit gjennom forskjellige "actions" man kunne gjøre med ting, ødela mye av spillopplevelsen min. Det jeg helst vil ha er COMI,Grafikken. den var jo helt nydelig.

 

Kan høre bare høre en snutt av musikken fra COMI i dag å få nostalgifrysninger nedover ryggen.

Lenke til kommentar

Blir vel kanskje en kombinasjon. Wii har jo nunchucken med controller-stick på...

 

Edit: I MI4 løp man jo rundt med piltastene, hvis jeg ikke husker feil.. Men hvis det bygges på samme opplegget som Sam&Max, så blir det det nok ren point n' click...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Gamespot hadde en liten preview, og de skrev man styrte med både keyboard og mus. Håper det blir slik som i Sam & Max hvor man da klikker på diverse ting. Har ingenting i mot 3D grafikken da. Likte egenlig MI4, men at man ikke kunne bruke musen ble bare for vanskelig å navigere seg gjennom spillet.

Lenke til kommentar
Fordi de mest sannsynligvis benytter seg av motoren de brukte til Sam & Max, ergo blir det billigere. Selv må jeg si at jeg er skeptisk til denne bruken, men det funket med 3d til MI4, så hvorfor skal det ikke funke til denne episodeserien? Personlig håper jeg at de klarer å beholde den fantastiske atmosfæren og humoren som gjorde meg forelsket i de foregående spillene.

 

Personlig mener jeg at 3d-en i Sam & Max fungerte. Problemet med sesong 1 (har ikke spilt sesong 2 ennå) var bare det at det var for lett. Og at humoren til tider kanskje kunne vært litt for barnslig. Det er også grunnen til at jeg er litt skeptisk til MI5. På MI4 var det nettopp 3d-motoren som gjorde at jeg ikke orket å spille dette spillet. Det kan være så bra det bare vil, men når kontrollen suger så til de grader som den gjorde på dette spillet, melder jeg meg ut. Dette er også grunnen til at jeg ikke har spilt Grim Fandango mer enn littegranne. Det ble for heslig å styre.

 

Men som Egilanso sier: Klarer de å holde stemningen og humoren på noe nært samme nivå som MI1 til MI3, så er jeg strålende fornøyd. Jeg kommer til å kjøpe det uansett.

 

Et annet piratbasert spill jeg også er spent på er et spill fra skaperne av A Vampyre Story (Autumn Moon Entertainment), nemlig Ghost Pirates of Vooju Island:

 

Ghost Pirates of Vooju Island: A beautiful lady swashbuckler, a furious priest, and a timid cook must save the world from the horrors beneath Vooju Island. Plus, a capybara!

 

Vampyre Story hadde ihvertfall en svært god atmosfære, selv om den OGSÅ var litt barnslig rent humormessig. Klarer de å få til noe lignende av dette på piratspillet deres, blir i alle fall jeg en lykkelig mann...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

MI 3 og 4 har jeg rundet. Hadde håpet at de kunne laget det nye i 2D, slik som Runaway serien.

Tror jeg skal runde 3'ern igjen snart. Grim Fandango har jeg ikke prøvd, er det verdt å runde det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...