Gå til innhold

Junifest 2009 - Shocktrauma - Verdens gang


Anbefalte innlegg

Brukernavn: Shocktrauma

 

Utfordring: Verdens gang. Slik jeg lever den og det jeg kommer over i mine 24 timer om dagen.

 

Nivå: Kandidat . Jobb og andre fritidssyssler kan ta opp mye av tiden så jeg prøver å levere så ofte jeg kan.

 

Utstyr: Boks med knapp. Rør med glass. For den eller de som måtte ha behov for å vite utstyret jeg bruker til mine "praktfulle" bilder står utstyret nederst i tråden bak en liten spoiler.

 

Tillegg: Bildeformat 6x4.5 eller 6x7.

 

 

 

 

 

D700, 35/2, 105/2.8

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300 høydemeter. 18 kilometer sti, kratt, grus og asfalt. En sykkel, sekk, kamera og meg selv. Vakkert kveldslys og fantastisk varme. Det er oppsummeringen av 1. juni.

 

1.juni - Evening light & dew

 

 

Teknisk:

- Boks med knapp

- Langt rør med kort nærgrense 1:1

- Boks med sterilt lys fra venstre

- Naturlig lys bak høyre

- 6x7 bildeformat

 

For de teknisk interesserte

 

D700, 105/2.8 @ F/5, 1/250s, ISO 800, SB-900 fra venste 1/64 styrke, håndholdt

 

 

EDIT: La til teknisk info i spoiler.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

2.juni - Socialfobia

 

 

En av de dagene der man skulle gjort så mye, men bare ikke orker.... *

 

Teknisk:

- Boks, rør og alt det der.

- Vignettering og små justeringer.

- 6x4.5 bildeformat.

 

For de teknisk interesserte

 

D700, 35/2.0 @ F/2.8, 1/2s, ISO 400, kulehode på gulvet, laptop, Nikon Camera Control Pro

 

 

* Dette er ett arrangert bilde.

Lenke til kommentar
Det siste likte jeg veldig godt.

 

Du skulle forresten fått tak i noen flere litt sterke medisiner/pakninger. Cetirizin er ikke akkurat det man tar for å ruse seg. :p

Snakk for deg selv!

 

Likte veldig godt det siste bildet selv, bilder som prøver å formidle noe er bilder jeg ofte liker. :]

Lenke til kommentar

Snakker vi blue monday en dag for sent? Så ikke ut som det var tidenes beste dag akkurat. Jeg liker arrangerte bilder, i alle fall når de er godt arrangert. Sånn som her. Selv om det er arrangert akkurat her, så betyr ikke det at det er arrangert hos alle. Det er dessverre noen som faktisk har det sånn, og spiser alt av medisiner de kommer over.

 

Når det kommer til cetirizin så gomler jeg det for tiden (kanskje mest for noen uker siden). Allergi er noe plagsomt tull!

Lenke til kommentar

3.juni - Tittei

 

 

En noe snillere variant i dag. Myke pelsdotter med mye liv i seg. Nysjerrige, pratsomme, matvrak, og ganske skvettne. "Dagros" ble oppmerksom på noe rart, klumpete og ukjent som sto inne i huset deres i dag. Lenge står hun helt i ro og titter inn. Alt nytt er farlig, men også spennende. Rett etter speilet hopper opp og ned rygger hun og gjør et byks. Nå kommer det ikke på tale om å gå inn i huset på minst en time...

 

Teknisk:

- Boks, rør og alt det der.

- Marsvinhus som kammuflasje

- 6x4.5 bildeformat.

 

For de teknisk interesserte

 

D700, 35/2.0 @ F/2.0, 1/250s, ISO 400

 

 

 

 

Takk for kommentarene hittil alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer. Dette gir motivasjon til neste bilde i morgen. :)

 

Helena: Jeg legger ved to bilder som er litt artige av disse "svinene". Selv om samboeren min maste vel og lenge for å få disse dyrene i hus har jeg også blitt glade i dem.

 

 

 

 

 

 

 

D700, 70-200mm 2.8 VR på begge bildene, SB 900 bouncet i taket

 

 

Lenke til kommentar

4.juni - Akvarium

 

 

Akvarium er så fasinerende. Farger. Former. Lys. Innhold. Går aldri lei!

 

Teknisk:

- Boks, rør og alt det der.

- Tatt igjennom glass

- Ovenfornevnte grunn er bildet oppskarpet og justert litt slik at jeg får frem slik øyet mitt så denne.

- 6x4.5 bildeformat.

 

For de teknisk interesserte

 

D700, 105/2.8 @ F/2.8, 1/125s, ISO 3200

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...