Gå til innhold

Ekstern hardisk vil ikke starte?


Anbefalte innlegg

Har en ekstern hardisk som funket før i dag, men når jeg skulle til å koble den i en annen maskin ville den ikke starte. viss jeg kobler til strøm hører du ikke at motoren inni starter ,men lyden høres ut som om motoren vil starte men kommer ingen vei.

 

Det er ikke en hardisk som får strøm fra usb-kabelen. hardisken er på 1000 gigabyte så jeg har ikke så lyst til å kaste den, men prøve å fikse den. jeg prøvde etter på å koble den til den maskinen det funket på først men det funket ikke da heller. det er en maXtor hardisk vet ikke hvilken modell

 

har noen hatt samme problem? eller vet noen om hvordan jeg skal fikse den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer den frem i diskbehandling?

 

Start - kjør - diskmgmt.msc

 

Kan være den absolutt vil ha en spesiell stasjonsbokstav som allerede er i bruk på pcen.

 

Dette kan skje hvis du svømmer i nymoderne minnekortlesere og andre ting som bruker stasjonsbokstaver(daemon tools etc).

Endret av Christerm
Lenke til kommentar

vell. datamaskinen reagerer ikke når jeg kobler den til. har prøvd flere usb porter og andre datamaskiner. kanskje viss jeg leter så finner jeg kviteringen og får ny. men viss jeg får ny da går vell alt som jeg har innpå den tapt? er det en måte å få det ut på?

Lenke til kommentar

HEi!

 

Forhåpentligvis er selve harddisken uskadd, som oftest er det koblingen i kabinettet som har gitt opp. Det du kan prøve er å skru opp det eksterne kabinettet og ta ut selve harddisken, og enten koble den til pcen din som du ville gjort med en vanlig harddisk, eller investere i en hdd-dock.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...